יום שלישי, 18 במאי 2021

אהבה מכוערת – קולין הובר

אהבה מכוערת – קולין הובר

תרגום: מונה גודאר

הוצאת כנרת זמורה-דביר

נובמבר 2015 . 320 עמ'











קולין הובר מוכיחה שוב עד כמה הסיפורים שהיא כותבת ייחודיים, עוצמתיים וכתובים טוב. אני אוהבת את התשוקה שהיא מעבירה, את עומק הקשרים שהיא יוצרת בין הדמויות ואת הסגנון העדין של כתיבתה.

 

טייט היא צעירה בתחילת שנות העשרים לחייה, אחות מיומנת שהגיעה לסן פרנסיסקו כדי להמשיך את לימודי התואר השני, ולמצוא עבודה. היא עוברת לגור בדירתו של אחיה קורבין, ונתקלת במיילס ארצ'ר כשהוא שוכב שיכור ליד דלת הדירה בה אחיה מתגורר. השיפוט הראשוני שלה לגביו הוא שלילי, אך טייט לומדת די מהר להכיר את הצד שהוא מסתיר מהעולם, שמתגלה כבור עמוק וחסר תחתית של כאב ועצב.

טייט מעולם לא שמה מערכות יחסים לפני שאיפותיה המקצועיות. הקריירה שלה תמיד באה לפני הכל, והיא נחושה לא לתת לאהבה להסיח את דעתה ממטרותיה. אבל כשהיא נתקלת במיילס, ומגלה שהוא טייס וחבר קרוב של אחיה, משהו משתנה.

מיילס הוא גבר יפה וסקסי מוקף  חומות ולב שבור. הוא לא היה עם אישה כבר שש שנים. הוא שתקן, אבל יש בו משהו שמסקרן את טייט. אין לה מושג מה עובר לו בראש. הוא אף פעם לא מחייך. הוא אף פעם לא צוחק. הוא לא מפלרטט. פניו נראים כאילו הוא עוטה שריון קבוע בינו לבין שאר העולם.

גם טייט וגם מיילס לא מחפשים זוגיות. הוא לא רוצה אהבה, לה אין זמן לאהבה.  אך מהרגע הראשון מורגשת ביניהם משיכה שלא ניתנת להכחשה. הם מפתחים סוג של ידידות, גם אם קשה להיות חברים עם מישהו סגור כמו מיילס. מיילס מבהיר שכל מה שהוא יכול להציע לטייט זה  להיות "חברים עם טובות הנאה"  וגם זה יכול להתקיים רק אם טייט תתחייב להקפיד על שני כללים שהפרה שלהם תוביל לניתוק היחסים ביניהם,

"לעולם לא לשאול על העבר.

לעולם לא לצפות לעתיד."

וטייט מסכימה ל"עסקה" עם מיילס שכוללת סקס בלבד, למרות שהיא יודעת שמגיע לה יותר.

אין אהבה. אין בעיות. נכון?

זהו, שלא.

ככל שהם מבלים יחד, כך הדברים מסתבכים, והקווים בין חברות לאהבה מתחילים להיטשטש. כשטייט מבינה שהיא מאוהבת במיילס, הכללים של מיילס עומדים למבחן והצד המכוער של מערכת היחסים ביניהם הופך לחלק מהמשוואה.  מיילס מונע כל רגש מטייט וגבולות ההסכם ביניהם מתערערים. היחסים נעשים מסובכים עם כל יום שעובר, ושברון הלב והאכזבה הבלתי נמנעת של טייט קרובים מתמיד. שאלות שאסור לשאול לא מפסיקות להיערם, רגשות שלא נענו, מדוכאים, ובסופו של דבר כל מה שנשאר ביניהם הוא הצד המכוער של האהבה. טייט שהשתדלה כל כך לגרום למיילס לראות שיש להם משהו ששווה להילחם עליו, לא מצליחה להגיע אל מיילס שנשאר נחוש בדעתו  לא לאפשר לעצמו להתאהב.

כאב הדחייה גדול, כי מיילס אפילו לא ניסה. הוא סגר את ליבו, ולא אחת גרם לה להתחרט על החלטתה שהקשר ביניהם יהיה פיסי בלבד. הוא לקח ממנה רק את מה שרצה, וסירב לקחת מעבר לכך את מה שהיא ניסתה לתת לו ברצון.

 

מה קרה למיילס בעבר שגורם לו להתרחק מקשר רומנטי במשך שש שנים?

אתם מוזמנים לקרוא על כך בעצמכם.

בכתיבה מרגשת, ובפרקים מתחלפים בין הווה שמסופר מנקודת מבטה של טייט לבין פלשבקים של העבר שמסופרים על ידי מיילס, מתגלים לאט לאט חלקי הפאזל שמגלים לקורא מדוע למיילס יש כללים, ומדוע הוא מגן על ליבו בדרך זו.

 

"אהבה מכוערת" הוא סיפור אהבה טעון מבחינה רגשית שמתאר את הצד הכואב של האהבה. יחד עם זאת זהו סיפור שמראה את כוחה המרפא של אהבה.

סיפור רומנטי, סקסי, שמעביר את המסר, שאנשים צריכים לסלוח לעצמם על אירועים שהם אפילו לא היו אחראים עליהם, ולא למנוע מעצמם לחוות אהבה בגלל הפחד להיפגע שוב.

קולין נעזרת במהלך הכתיבה באמצעים חזותיים יוצאי דופן (בעיקר בקטעי העבר) על ידי חזרה על מילים בגדלים שונים, פונט שונה, אותיות מודגשות ומשפטים שנחתכו כדי להטביע את משמעות המילים האלה על הקורא.

 

"אהבה מכוערת" הוא סיפור יפה, מרגש  ונוגע ללב.

אסקפיזם נפלא . מומלץ!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה