יום חמישי, 27 במאי 2021

הדרך הביתה -הילה ארוון

הדרך הביתה -הילה ארוון

הוצאה הילה ארוון

ספטמבר 2016

נקרא כספר שמע ב Icast

https://katzr.net/0548d6

קריינות: הילה ארוון











גאיה הדר בת ה 26 היא בחורה דעתנית, עקשנית, ובעלת בטחון עצמי. היא בטוחה שהיא בכיוון הנכון. היא עזבה לאחר שירותה הצבאי את רננים, המושב הדרומי המנומנם שבו גדלה, גרה בדירה שכורה ברמת גן, ועובדת בתל אביב במשרה נחשקת בחברת היי-טק, כמנהלת יחסי ציבור בכירה. בשנתיים האחרונות היא בזוגיות  שאינה מתקדמת לשלב הבא, עם רונן, עו"ד נאה ומצליח.

ביקור אצל הוריה במושב, מעלה זכרונות בלתי נשכחים ונסלחים מהעבר, כשהיא נפגשת בחצר בית הוריה בסער רוזן, החתיך עם עיני הטורקיז המהפנטות, של ימי בית הספר וכיום אב חד הורי לדפי, ילדה קטנה ומתוקה, המנהל את הרפתות של הוריו והמחלבה. המפגש עם סער מתחיל רצף של התרחשויות בחייהם, שמסיט במיוחד את גאיה מהמסלול הבטוח והידוע מראש. במהלך חופשתה היא לוקחת חלק בפעילויות חברתיות שונות המתרחשות במושב, לצד בילוי בבריכה וקטיף עגבניות בחממות של משפחתה, שם היא נפגשת עם סער, אך כל פגישה מסתיימת ביניהם באקורד צורם, וגורמת לגאיה לעשות חשבון נפש.

כשגאיה מחליטה לקצר את חופשתה ולחזור לביתה ברמת גן, כל מה שהכירה וידעה עד עכשיו משתנה. היא חווה טלטלה בחייה ונאלצת לקבל החלטות הנוגעות לעתידה המקצועי והחברתי.

 

האם האהבה תוכל להתגבר על כל המחסומים?

 

"הדרך הביתה" הוא סיפור סוחף וממכר על צמיחה מתוך רגעי משבר, התגברות על דעות קדומות ובעיקר סיפור על אהבה בלתי צפויה. הגיבורים מיוחדים ומייצגים את הישראלי המצוי, גאיה הנהנתנית שחיה את הרגע בעיר הגדולה, לעומת סער השורשי, השקול, והקצין הכריזמטי, והעלילה מתרחשת על רקע המציאות בארץ בשנת 2014 , חטיפת הנערים ותקופת "צוק איתן" והכניסה לעזה. בין האזעקות והפחד, המלחמה והאבדות, אנחנו קוראים על גאיה וסער, גיבורים מנוגדים שנמשכים אחד לשני, כשרומן אהבה מתפתח ביניהם בצעדים קטנים, ומגלים את כוחה של האהבה לגשר על פני דעות שהשתרשו בעבר.

הסיפור אינו רק רומן על אהבה, אלא תאור פסיפס רחב של הרקמה האנושית המרכיבה את תושבי הארץ. חקלאים לצד אנשי הייטק, אנשי כוחות הביטחון , חיילי צה"ל ואנשי המילואים.

 

האם הסיפור היה צפוי ? כן.

האם הסוף היה מסודר מדי ?כן.

האם הצלחתי לעצור את ההאזנה? לא.

 

מפגש לא צפוי, חילופי מבטים שגורמים לזמן לעמוד במקום ומאחד שני אנשים שונים לחלוטין. ניצוץ, וחוסר וודאות מניעים את הדמויות ושום דבר לא נראה בלתי אפשרי.

 

אני נהניתי. (גם לשמוע את ההקראה של הילה עצמה.)

הספר היה  בדיוק מה שהייתי צריכה בשבוע האחרון.

ממליצה בחום. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה