יום שלישי, 4 בינואר 2022

מערבולת – וויטני ג’י

מערבולת –  וויטני ג’י

תרגום: יפעה הדר

הוצאת בוקטיק

מרץ 2020. 462 עמודים











"מערבולת" הוא רומן אסור וממכר בין ג'ייק ווסטון, טייס בכיר בחברת תעופה לבין הדיילת והבלוגרית ג'יליאן טיילור, הידועה בשם טיילור ג'י. לחברה בה הם עובדים יש מדיניות קפדנית, האוסרת על קשר רומנטי או אחר בין העובדים. לפיכך, "מערכת היחסים" שלהם נשמרת בסוד מהממונים, בנוסף על הרבה דברים שהם מסתירים אחד מהשני.

 

בתור הבת הצעירה מבין חמישה ילדים, ג'יליאן היא הכבשה השחורה בעיני משפחתה, שדואגת להזכיר לה עד כמה היא מהווה אכזבה עבורם, על כך שאף פעם לא עמדה בקנה אחד עם אלו שבאו לפניה. לא מפתיע שג'יליאן נמנעת מכל אינטראקציה איתם. היא שואפת להצליח בכוחות עצמה ובדרכה שלה. אבל זה לא קל, והיא נאבקת קשה כשהיא חותרת לעצמאות. כשהיא עוברת לניו יורק היא נחושה לעשות הכל כדי להוכיח לכולם שהיא יכולה להצליח, וכדי לאפשר לעצמה מגורים בעיר הגדולה היא עובדת בשתי עבודות, כדיילת בחברת Elite Airways וכמנקה דירת פנטהאוז אקסקלוסיבית בבניין דירות במנהטן. מאחר והבעלים כמעט ולא מגיע לדירה ואינו שוהה בה במשך ימים, ולמרות שהיא יודעת שזה לא בסדר, היא נשארת מידי פעם ללון בדירה ללא ידיעת הממונים עליה.

כאשר ג'יליאן פוגשת את ג'ייק, אין לה מושג שהוא עובד כטייס בכיר באותה חברה שבה היא עובדת. גם לא שהוא הבעלים של אותה דירת פנטאהוז אותה היא מנקה.

ג'ייק הוא טייס מהשורה הראשונה. אינטליגנטי, חצוף, סרקסטי, שחצן חסר תקנה, עשיר ורווק נאה ביותר, מרוחק רגשית ונזהר מאד שלא לאפשר לאף אחד להתקרב אליו. יותר מידי אנשים שהוא אהב ובטח בהם, בגדו בו בעבר, והוא מקים חומות כדי להגן על עצמו מפגיעה נוספת. הוא מדקדק בקטנה כבגדולה, עושה מה שהוא רוצה וחי לפי הכללים שלו. שום דבר לא יכול לגרום לו להשתנות. הוא נגד מערכות יחסים. למעשה אין לו רצון להיות עם אותה אישה פעמיים ברציפות. המקלט היחיד שלו הוא ביתו בניו יורק, פנטהאוז מדהים ואקסקלוסיבי,  אבל במהלך השבועות האחרונים הוא מוצא בדירה חפצים שונים שאינם שלו, ומבחין שדברים מסוימים, לא מונחים במקומם. כשהוא בודק את העניין עם הממונים על הנקיון הוא לא מקבל מענה לחשדותיו והעניין נשאר בגדר תעלומה עבורו.

אבל כשהוא פוגש את ג'יליאן דברים מתבהרים מצד אחד, ומצד שני משתנים עבורו.

מה שמתחיל כלילה לוהט בין שני זרים, הופך למשהו אחר כשג'ייק נמשך אל ג'יליאן. הם מסכמים על עיסקה ביניהם, לא מערכת יחסים של זוגיות, אלא קשר בלעדי, בלי שיחות נפש, בלי שיחות טלפון, בלי איזכור של המילים "אנחנו" או "זוגיות", ובלי "דייטים". המפגשים ביניהם מיועדים למטרה אחת ויחידה.

 

הקשר ביניהם נעשה באמצעות הודעות סמס או מיילים כדי לקבוע נקודות מיפגש, ו"יחסיהם" מועלים כפוסטים בבלוג של ג'יליאן,  ונמשכים עד לנקודה שבה הכל מתרסק ומתגלים סודות, שקרים, בגידה, שערורייה ועבר כואב.

ג'יליאן הייתה דמות חביבה. על פניו נראה שהיא טיפוס מרצה, כי מי תסכים למערכת יחסים כמו שהיתנה ג'ייק, אלא שהיא למודת סבל ואכזבה ממי שחשבה לאהובה, ובעצמה לא מחפשת זוגיות כך שההצעה של ג'ייק הלמה את הנסיבות. אבל ג'יליאן היא בחורה חכמה ונבונה ומעבר להיותה כותבת מוכשרת, היא חזקה, ונאמנה. עם שיערה הכהה ועיניה הירוקות, כמו גם הגוף הסקסי והאישיות המהנה שלה, היא עושה את דרכה אל לבו של ג'ייק...

"מערבולת" המסופר מנקודת מבט כפולה, מתאר סיטואציות משעשעות ושפע של מפגשי סקס לוהטים ומעוררי מחשבות חטא,  אבל לאורך כל הדרך יש ברקע  סיפור רציני ומאופק של עבר כואב וסודות סוחפים.

הסיפור כתוב היטב והוא סוחף מתחילתו ועד סופו. כבר מהעמוד הראשון, אנחנו נזרקים לתוך הסערה של מערכת היחסים הפרועה והטעונה רגשית ביניהם. המשיכה שלהם פורצת גבולות, הרגשות ביניהם עזים, אבל הכאב הסמוי של ג'ייק דואג לשמור על מרחק ביניהם.

 

אני חייבת להודות שאהבתי לראות את האופן שבו ג'יליאן סודקת לאט את חומותיו של ג'ייק ומגיעה אל לבו, הלב שהוא כל כך סגר אל העולם. זה היה תהליך איטי, וג'ייק התנגד לו בכל כוחו. ועדיין, לא משנה כמה פעמים הם נפרדו אחד מהשני, הם לא היו מסוגלים לשכוח אחד את השני ולהמשיך הלאה. תמיד הם נשארו לבד,  ולא הכניסו  גבר או אישה לחייהם, אפילו כשהם היו בנפרד במשך שבועות או חודשים.

הרומן היה  ל ו ה ט, ממכר וסוחף, וג'יליאן וג'ייק היו מושלמים למרות מערכת היחסים הדפוקה אך הבלתי ניתנת להכחשה שלהם. היו לו חוקים. היו לה רגשות. הכימיה ביניהם הייתה סוערת... מערכת היחסים שלהם הייתה אסורה, אבל הקשר ביניהם היה בלתי ניתן לעירעור, ודבר לא הצליח לעצור בעדם.

 

אם אתם חובבי רומנטיקה אינטנסיבית, אסורה וסקסית, הספר הזה בשבילכם

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה