יום שישי, 27 בינואר 2023

כל אחד צריך ללכת למדבר מתישהו – שירה עדן

כל אחד צריך ללכת למדבר מתישהו – שירה עדן

הוצאת ליבריוס

2022. 197 עמ' מודפסים











הסיפור של רונה מתחיל בהווה,  כשהיא בת 41. בבדיקת הריון שיגרתית, הגינקולוג שלה, ד"ר נזיר , מגלה לה שלעוברית שברחמה אין דופק, ושעל רונה לעבור לידה שקטה.

רונה מקבלת את הבשורה המחרידה ברוגע יחסי. אפילו ברוגע מוגזם.

במקום להתפנות מיידית לחדר מיון, רונה לוקחת את עצמה ואת העוברית המתה שברחמה ונוסעת/בורחת למדבר.  הרחק מאזור הנוחות שלה, מבעלה אורי ומילדיה. הרחק מכולם ומעצמה.

נדמה שהיא נוסעת למדבר כדי להשלים עם אובדן העוברית, אך בדיעבד מתברר שהיא נוסעת לעשות סדר בחייה, בתקווה למצוא את נטע, האקס המיתולוגי שלה, שנטש לפני שנים מבלי להסביר למה, אך ממשיך לחיות בליבה ובמחשבותיה. הרצון שלה לראות אותו, להתעמת איתו כדי להבין מה קרה לאהבה הגדולה שלהם, מעיר סודות ישנים, פחדים ומאוויים. נטע המשיך להיות חלק מוסתר בחייה גם אחרי שנישאה ונולדו שני ילדיה. במשך שנים שלאחר הפרידה היא כותבת לו מכתבים מבלי לשלוח אותם, ובהם היא חושפת סודות שאסור לבעלה לגלות, כי אם הוא יגלה, שום דבר לא יהיה בסדר, או לפחות לא ישוב להיות כשהיה.

"אחת־עשרה שנים חלפו ואני יכולה להגיד שמשקרים לנו כשאומרים שהזמן עושה את שלו. יותר כמו אחרי תאונה, פשוט לומדים לחיות בלי החלק החסר, או שאולי מצמיחים חלקים דומים. "

 

בואה של רונה למדבר והמיפגש עם האנשים שקשורים לעבר המשותף לה ולנטע, יוצרים מערבולת שבמהלכה מתגלות תובנות ונחשפים זכרונות העבר,  והספר מדלג בין תחנות חייה של רונה, לא בסדר כרונולוגי, כשכל פרק נושא את הגיל שבו היא נמצאת בזמן התרחשותו.

 

רונה מגלה את "כוחו המאגי של המדבר" שאולי ייתן תשובות לכל ואולי יצמיח שאלות רעילות. היא נאלצת להתעמת עם דרך חייה בחיפוש אחר תשובות לשאלות, ומוכרחה לפתור את כל מה שטעון פתרון לפני שיהיה מאוחר מדי כדי שתוכל לשנות את גישתה למען חיי משפחה טובים יותר.

 

"אי אפשר לישון כשיש כלים בכיור של הלב"

 

האם היא תצליח להתמודד ולעקור מתוכה את נטע?
מה יעלה בגורל נישואיה?
ומיהו נומי? ומה חלקו בביקור של רונה?

 

בכתיבה סוחפת, שירה עדן מטפלת בנושאים כמו אבל ואובדן, שברון לב, געגוע , מוסד המשפחה, זוגיות, חשבון נפש  וצמיחה ממשבר, ולי לא נותר אלא להתאהב ברונה ולעבור יחד איתה את המסע הכואב .

 

מומלץ מאד!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה