יום ראשון, 21 במאי 2023

זה לא קיץ בלעדיך - ג'ני האן

 זה לא קיץ בלעדיך - ג'ני האן

תרגום: מיכל כהן

הוצאת אגם

מרץ 2023. 256 עמודים












"זה לא קיץ בלעדיך" הוא הספר השני בסדרת "הקיץ שבו הפכתי ליפה" מאת ג'ני האן. 

הספרים בסדרה עוקבים אחר אותה קבוצת דמויות וממשיכים את קווי הסיפור שלהם, בוחנים את מערכות היחסים ביניהם, את הצמיחה האישית של כל אחד מהם  ואת העליות והמורדות שהם חווים.

העלילה ממשיכה לעקוב אחר בֶּלִי, נערה צעירה המבלה מדי קיץ בחוף קאזנס עם אמה ובני משפחת פישר, וממשיכה מהמקום שבו הסתיים החלק הראשון בסידרה.


בֶּלִי  מוצאת את עצמה מתמודדת עם ההשלכות של הקיץ הקודם, אז חוותה שברון לב ולמדה כמה אמיתות קשות על אהבה. היא עדיין כמהה לקונרד פישר, שאותו אהבה מילדותה. עם זאת, קונרד דחה את אהבתה, והיא נותרה מבולבלת ופגועה. כאשר בֶּלִי  מקבלת טלפון מג'רמיה, אחיו של קונרד, ומטיילור החברה הקרובה ביותר שלה, המודיעים לה שקונרד נעלם, היא נאלצת לחזור לחוף קאזנס, וביחד הם יוצאים לחפש אותו ולהחזיר אותו הביתה. בעוד השלישייה מחפשת את קונרד, הם מתעמתים עם הרגשות שלהם, טעויות העבר ומורכבות מערכות היחסים שלהם. בֶּלִי חייבת להתעמת עם רגשותיה כלפי קונרד וג'רמיה, ולהבין מה באמת חשוב לה.

לכל אחת מהדמויות הראשיות בספר יש את האישיות, המניעים והמאבקים הייחודיים לה. כל אחת מהם עוברת צמיחה אישית ומתמודדת עם אתגרים שונים לאורך הספר, מה שמוסיף עומק ומורכבות לאינטראקציות ולמערכות היחסים ביניהם. ג'ני האן מפתחת את הדמויות הללו במיומנות, ומאפשרת לקוראים להתחבר ולהבין את הרגשות והבחירות שלהם.

בֶּלִי  (איזבל קונקלין) היא גיבורת הסיפור. היא מופנמת וכמהה לאהבה. קשה לה להרפות מהרגשות שלה כלפי קונרד.

קונרד פישר מתואר כדמות מורכבת עם מאבקים ופגמים משלו. הוא מפגין התנהגות שניתנת להתפרש כשלילית או פוגעת, במיוחד באינטראקציות שלו עם בֶּלִי. הוא רדוף על ידי עברו, ומתמודד עם פחדיו וחוסר הביטחון שלו. הדמות של קונרד והסיבות מאחורי מעשיו מתבהרים בספר, ומספקים הבנה מעמיקה יותר של ההתנהגות והמניעים שלו.

ג'רמיה פישר הוא האח השני והחבר הכי קרוב של בֶּלִי.  הוא מתואר כמתוק, דואג ושמח. הוא תמיד שם בשבילה וחולק איתה קשר עמוק. בספר הזה, הוא ממלא תפקיד משמעותי בתמיכה בבֶּלִי ועוזר לה בחיפוש אחר קונרד, תוך התמודדות עם רגשותיו כלפיה.

טיילור היא החברה הכי טובה של בֶּלִי. היא חצופה ובעלת בטחון עצמי רב. יש לה חיי אהבה מסובכים משלה, והחברות שלה עם בֶּלִי נבחנת לאורך כל הסיפור. האישיות שלה מנוגדת לאופי המופנם של בלי והיא למעשה קול ההגיון ומהווה מקור כוח לבֶּלִי.

 

"זה לא קיץ בלעדיך" הוא רומן לנוער בוגר (YA) והוא אינו מכיל תוכן מיני מפורש או גרפי. כל סיטואציה אינטימית מותאמת לגיל של קהל היעד אליו הוא מכוון.  הוא הרבה יותר עצוב מהספר הראשון לאור העובדה שהדבק שכביכול החזיק את הדמויות, נעלם, ובאותה מידה הרבה יותר בוגר ממנו, שכן הקונפליקטים הרבה יותר מסובכים ומשולש האהבה הפך עמוק ואינטנסיבי יותר.

הספר סובב סביב רגשותיה של בילי לקונרד וג'רמיה כאחד, וומתאר את הדינמיקה הרגשית בין הדמויות. הוא מתמקד בהיבטים הרגשיים ובמורכבות של מערכות יחסים בגיל הזה, ומתאר בעדינות אהבה,חברות, קשרים משפחתיים, צמיחה אישית, אובדן, והמעבר מגיל ההתבגרות לבגרות.

רוב הספר מסופר בגוף ראשון מנקודת המבט של בֶּלִי, אך ישנם גם כמה פרקים שניתנו מנקודת מבטו של ג'רמיה. סגנון הכתיבה של ג'ני האן, סוחף וזורם, כזה שמאפשר לקוראים הצעירים בגיל הנעורים להתחבר לרגשות ולחוויות של הדמויות. הסופרת יוצרת דמויות ריאליסטיות וגורמת לך להרגיש כאילו אתה חלק מהעולם שלהן. תיאורי החוף, הרגשות והחויות הרגשיות שעוברות הדמויות מוסיפים לאווירה הרומנטית של הספר, והופכים אותו לקריאה אידיאלית לעונת הקיץ.


זה לא ספר שדורש הרבה מחשבה, אבל קראתי ונהניתי 


לשיקולכם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה