יום שני, 11 בדצמבר 2023

ג'יני וג'יני 5 - האח הנעלם – טריש גראנטד

ג'יני וג'יני 5 - האח הנעלם – טריש גראנטד

תרגום: גליה אלוני-דגן

הוצאת מטר

דצמבר 2023

124 עמודים מודפסים

 











 

בספר החמישי בסדרת ג'יני וג'יני, ג'יני רק רוצה שאחיה הקטן והמעצבן ג'ייק ייעלם.

שיעזוב אותה בשקט!

ג'ייק מציק לה ללא הרף, רוצה את תשומת ליבה, רוצה שהיא תשחק איתו אבל ג'יני רוצה להעביר את הזמן עם חברתה וילו. ג'ייק מציק מאד, והיא מבקשת משאלה בלי לחשוב על תוצאותיה.

וילו, שהיא קוסמת בהתלמדות, נענית בטעות למשאלה, העניינים מסתבכים וג'ייק באמת נעלם. וכשהוא נעלם ג'יני מבינה מה עשתה, וכמה ג'ייק יקר לליבה ולכל המשפחה. היא מבקשת את עזרתה של וילו במציאת אחיה ובהשבתו הבייתה.

האם הבנות יצליחו להבין לאן ג'ייק נעלם ואיך להחזיר אותו?

 

הספר החמישי הוא שיעור נהדר לקוראים הצעירים שמלמד אותם על הקשיים והוויתורים שאחים בוגרים נאלצים לפעמים לעשות למען אחיהם הצעירים מהם, לצד דאגה לשלומם, וכמה באמת הם יקרים לנו. ג'יני לא מסתירה את רגשותיה השליליים כלפי אחיה אך כשמשאלתה מתגשמת היא מבינה עד כמה היא טעתה.

טריש גראנטד כותבת את ספרי ג'יני וג'יני על פי אותה תבנית. ג'יני גורמת לבעיה, בעקבותיה ג'יני ווילו מעלות רעיון לפתרונה,  והפעולות שהן נוקטות כדי  לפתור את הבעיה ולסיים את המשבר שנוצר.

השפה קלה לקריאה, הטקסט מנוקד וכתוב באותיות יחסית גדולות והעלילה מלווה באיורים בשחור לבן כמעט בכל עמוד, מה שהופך את הספר לספר כייפי  למי  שאוהבים קצת קסם דמיוני שמשולב בסיפור חברות ושיתוף פעולה.

מתאים לקוראות ולקוראים מתחילים.

גילאי 5-9




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה