יום ראשון, 31 בדצמבר 2023

פתאום באמצע החיים - קורה ברנט

פתאום באמצע החיים - קורה ברנט

תרגום: ג'ני אלעזרי-להב

הוצאת מלודי

מרץ 2023. 256 עמודים

 

נאש ריאן נקרא לחזור לעיר הולדתו. 

אביו ואשתו מתו בשריפה והותירו מאחור תינוק בן ארבעה חודשים. לנאש לא הייתה מערכת יחסים טובה עם אביו. הוא היה צעיר מתבודד,די בעייתי, ופתאום הוא הפך להיות האפוטרופוס של אחיו. עכשיו יש לו ילד לגדל ועסק משפחתי להציל בנוסף למאבק פנימי רב שנים כשהוא מנסה להתמודד עם מותה הטראגי של אמו.

קאתלין דול (קאט) נחשבה לתלמידה מצטיינת שמחכה לה עתיד רב הצלחה. היא היתה מאוהבת בנאש עד מעל ראשה. אבל נאש עזב את העיירה, והיא הלכה ללמוד בקולג'. דברים השתנו והיא חזרה לעיירת ילדותה כאם חד הורית, בה היא מגדלת את בתה המקסימה בת ה-3 לבדה, ומטפלת בקולין, אחיו התינוק של נאש.  

נאש זוכר את קתלין כמי שעקבה אחריו לכל מקום, אך הוא מעולם לא שם לב אליה כי היא היתה הילדה החנונית החכמה. עכשיו מתברר שקאט היא בת דודה של קולין, מצד אמו של קולין, התר, שהיא גם אימו החורגת של נאש. היא עוזרת לנאש להסתגל לטיפול בקולין, ולהתמודד עם האחריות שנפלה עליו בהפתעה.

באופן טבעי המפגשים התכופים שלהם רבים והם הופכים ל"חברים עם הטבות" בלי לפתח ציפיות מעבר לכך.

גם לקאט וגם לנאש יש בעיות משפחתיות ובעיות עם אקסים, אך שניהם אנשים אכפתיים, חזקים, גם אם לא מושלמים, והם תומכים אחד בשני ועוזרים אחד לשני להתגבר על הקשיים שמתעוררים. 

 

חלק גדול מהסיפור סובב סביב נאש שהזכרונות שלו בכל מה שקשור למערכת היחסים הסוערת שלו עם אביו ואמו החורגת צפים ועולים. עצוב שנדרשה טרגדיה כדי שהוא יחזור לעיירה ויראה שדברים יכלו להיות אחרת. אך ברגע שנאש לוקח על עצמו את תפקיד האפוטרופוס של קולין, הוא מתחיל להשתנות. הוא מתרכך קצת, ולומד לפתוח את הלב. הוא עובר תהליך של אבל וחרטה על הזמן שהחמיץ כשהזכרונות מציפים אותו.

בכל מה שנוגע לקאט היו מספר דברים לא הגיוניים. לא הבנתי את הצורך שלה לשמור על סודה כל השנים האלה. השקר שסיפרה היה הרבה יותר גרוע מהאמת. גם הקטע שבו אמא שלה שינתה את תעודת הלידה ללא רשותה של קאט נשמע תמוה. כל החלק הזה של הסיפור הרגיש לא אמין. ובכל זאת, למרות שלא אהבתי את החלק הזה, אהבתי את קאט שהייתה אדם יפה, מבפנים ומבחוץ, מאוד אכפתית, חמה ואוהבת עם הילדים, ומכילה עם נאש.

לשניים היה חיבור יפה, אומנם הם הסכימו לא להיות מעבר לידידים עם הטבות אבל האהבה שצומחת ביניהם לאט לאט מרפאה את הסדקים השבורים בנפשם ובלבם והכימיה ביניהם מובילה אותם לדבר בפתיחות על טעויות העבר, על כמה חבל שלא סלחו לאנשים בשלב מוקדם יותר, למרות שמאד צרם לי מה שאבא של נאש עשה לו. זה היה ללא ספק אכזרי ופוגע בכל קנה מידה ובפרט שזה היה בשלב בחייו של נאש כשהיה צריך את תמיכתו של אביו ואהבתו.


הספר הזה מתאר את  המסע ששניהם עוברים, שני אנשים שחוו בגיל צעיר שברון לב ועצב, ואיך ההתמודדות עם הסודות וכאב הלב  מובילים להתבגרות שמביאה איתה סליחה, הכלה ואהבה.

העלילה מסופרת מנקודת מבט מתחלפת של שתי הדמויות הראשיות ובגוף ראשון. לעיתים קרובות הרגשתי שהעלילה לא מספיק מפותחת וחסרת עומק, היו פעמים שציר הזמן לא היה ברור דיו, או לא היתה למשל, שום הכנה תומכת לסיפור איך השניים הופכים מ"חברים עם הטבות" לכאלה עם רגשות אהבה רציניים...

מה שכן, הכריכה ממש יפה.

ספר בינוני ,נחמד וקליל לקריאה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה