יום ראשון, 4 בפברואר 2024

הבחורה מקו 88 – פריה סמפסון

הבחורה מקו 88 – פריה סמפסון

תרגום: יסמין קלין

הוצאת תכלת

דצמבר 2023. 320 עמודים

 

כשליבי ניקולס מגיעה ללונדון, לאחר שסיימון, החבר שלהבשמונה השנים האחרונות, שבר את לבה, האדם הראשון שהיא פוגשת באוטובוס קו 88 הוא הפנסיונר הקשיש פרנק וייס בן ה -82. 

פרנק מספר לה על הפעם ההיא, בשנת 1962 , בה פגש בחורה באוטובוס מספר 88 עם שיער אדום ויפה בדיוק כמו שלה, ואיך תוך כדי הנסיעה הם פתחו בשיחה, בה היא סיפרה לו איך הגשימה את חלומה להיות אמנית ואיך הוא חלק איתה את החלום שלו להיות שחקן. היא ציירה דיוקן שלו  והוא נתן לה ספר של ג'ק קרואק . 

לפני שהאוטובוס הגיע לתחנה שלה, הם קבעו להיפגש בגלריה הלאומית, מקום שפרנק מעולם לא היה בו ואחד המקומות שהיא אהבה מאד וביקרה בו לעתים קרובות. לפני היציאה מהאוטובוס, היא כתבה את מספר הטלפון שלה על הכרטיס ומסרה אותו לפרנק. הוא הבטיח להתקשר אליה באותו ערב.  בבית, כשפרנק רצה להוציא מכיס הז'קט שלו את הכרטיס כדי להתקשר, הוא גילה שהכרטיס לא שם. 

הוא איבד את הכרטיס והוא אפילו לא ידע את שמה.

 מאז ובמשך שישים השנים האחרונות פרנק נוסע יום יום באותו קו אוטובוס, בניסיון למצוא אותה.


ליבי שואבת השראה מהסיפור, ורוצה לעזור לפרנק. מכיוון שאין לה משהו יותר טוב לעשות, הסיפור שלו הופך למשימה בעדיפות גבוהה. היא פוגשת את דילן, המטפל של פרנק,  ויחד הם רוקמים תוכנית למצוא את אהבתו האבודה של פרנק. דילן, בחור פאנקיסט עם שיער מוהוק וז'קט עור, מתגלה כמטפל איכפתי ובמהלך המיפגשים ביניהם ליבי  לומדת שלא כל מה שנראה, הוא מה שהוא באמת, ודילן עוזר לה ללמוד איך לחיות את חייה בסיפוק,  לפתוח את לבה בפני זרים ולקשור קשרים חדשים, ועולמה הקר והריק של ליבי מתרחב.

אלא שככל שהדמנציה של פרנק מתקדמת, משתלטת על ליבי התחושה שהסיכוי למצוא את הבחורה מאוטובוס מספר 88 מתרחק, וליבי, יותר מהכל, רוצה שפרנק יראה את אהבתו האבודה לפחות פעם אחת נוספת, לפני שהשיכחה תשתלט עליו.

 

האם ליבי ודילן ימצאו את האישה שגנבה את ליבו של פרנק בשנת 1962?

 

"הבחורה מקו 88" הוא סיפור מחמם לב. היה כל כך נחמד לראות את מערכות היחסים מתפתחות, ואת החברות האמיתית בין אנשים בגילאים ורקעים שונים.

מלבד העובדה שהיה לי כיף להרגיש כאילו אני איתם בלונדון, הסיפור קליל, זורם ונעים במידה הנכונה, והעלילה מתוארת באמצעות דמויות מקסימות שקל להתחבר אליהן ולחבב אותן.

הסיפור עוסק ביחסי אנוש, חברות ורושם ראשוני שיכולים להיות נכונים מאוד או שגויים מאוד. עזרה הדדית, ידידות אמת שנרקמת, הורות רעילה, התפקחות וההבנה שאף פעם לא מאוחר להאמין בעצמנו ולהגשים את החלומות שלנו.

 

האם כדאי לקרוא את הספר הזה? בהחלט!

 

אין כמו ספר טוב  שעושה נעים בלב בתקופה הזו.

ההתנתקות לעולם אחר, לחיים אחרים היתה פשוט מעולה והספר הזה עמד במשימה בכבוד.

 

קריאה נעימה


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה