יום חמישי, 8 בפברואר 2024

משחק מושלם - קייט סטיוארט

משחק מושלם – קייט סטיוארט

תרגום: שרון צוהר

הוצאת אדל

מאי 2017. 350 עמודים


אם לא קראתם שום ספר מאת קייט סטיוארט "משחק מושלם" הוא הספר שכדאי להתחיל איתו.

 

אליס בת ה 24 עזבה את אוהיו ועברה לצ'רלסטון, דרום קרוליינה, בעקבות עבודתה כמדריכת טיסה של חברת "בואינג". היא גדלה עם אמא חד הורית, קפדנית ו"אובר" מגוננת, שהציבה כללים רבים בכל מה שקשור לבילויים, בחורים, וחיי חברה, ודרשה מאליס להקפיד על התנהגות נאותה וחסודה. 

אליס מרגישה מוכנה לפרוש כנפיים ולעשות מהפך אישי ומצפה להגיע לצ'רלסטון כדי להתחיל ולחיות חיים חופשיים ללא איסורים והגבלות. היא מחליטה להתנסות בכל מה שהחיים יזמנו לה ללא היסוס. תוך כדי שיטוט היכרות בעיר היא מגיעה למשחק בייסבול מקומי של קבוצת הליגה המקומית. אליס מתישבת בטעות במושב של בעלה המת של דאץ', ובין השתיים נרקמת ידידות. באותו משחק היא רואה לראשונה את רייף המברי, "הקליע", כוכב הבייסבול המקומי, הידוע לכל כפלייבוי. היא מנסה לא להסתנוור ממנו, כי ברור לה שהוא לא מישהו שהיא מוכנה להסתבך איתו. אבל  לגורל יש תוכניות משלו, והניצוצות, גם אם אליס מכחישה זאת, מתעופפים ביניהם.


לפני שנים היתה לרייף הזדמנות להיות שחקן  בקבוצת הליגה המקצוענית, אבל בעקבות ארוע יוצא דופן הוא החמיץ את ההזדמנות. נראה שהשנה הזו היא שנת המזל שלו, השנה שבה יתגשם חלומו הגדול ביותר. המעריצים שלו יודעים את זה וגם הוא. כל מה שהוא צריך לעשות זה להישאר מרוכז ולבצע את תפקידו בקבוצה על הצד הטוב ביותר. אבל קשה להישאר מרוכז כשאתה בסביבתה של  אליס. רייף מסוקרן מהבחורה החנונית והסקסית, נמשך אליה ורוצה אותה. הוא מבהיר את זה מההתחלה, אבל אליס היא לא הבחורה מהסוג הקל להשגה, בפרט שהיא מאמינה שרייף רודף נשים חסר אחריות. אלא שההבטחה לצפות עם דאץ' בכל משחק, תמורת המושב של בעלה ז"ל , מקשה עליה להתחמק מרייף, והבילוי בפאב שנמצא בבעלותו של אחד השחקנים מפגיש אותם לעיתים קרובות. עד מהרה הם הופכים לידידים טובים. כשהיא מכירה אותו טוב יותר, היא מבינה שיש ברייף יותר ממה שהוא נותן לאחרים לראות בו. הוא אמנם יודע שעכשיו זה לא הזמן המתאים עבורו לזוגיות, אבל ככל שהוא לומד להכיר את אליס הוא מגלה שאליס מיוחדת, מצחיקה, מתוקה וחכמה ומושלמת בשבילו, ולשניים קשה להתעלם ולהתנגד למשיכה ביניהם.

 

אהבתי את אליס ורייף בנפרד, ואהבתי אותם ביחד.

אליס היתה חנונית אבל חכמה ומקסימה. אהבתי את האישיות החיובית שלה, את זה שהיא מלאת אנרגיה, ללא העמדת פנים וללא דרמה. היא רועשת ודעתנית, ללא מחסומים, שמביעה את דעתה בגלוי ובכנות ולא עוצרת לחשוב לפני ששהיא מדברת. היא עצמאית, שלא פוחדת לעשות דברים בלי שום קשר למה שאחרים עשויים לחשוב עליה. אהבתי את העבודה המגניבה שלה כטייסת ומדריכת טיסה, וכמה היא היתה אמיצה להתרחק ולחיות את חייה בעצמה. אהבתי את העובדה שהיא חנונית שאוהבת סרטים ישנים משנות ה-80, ואת ההתמכרות שלה לגוגל.  הערכתי את העובדה שלמרות חוסר נסיונה בזוגיות היא לא התנהגה כתמימה גם אם היא הייתה תמה בדרך כלשהי.

רייף עבר מסע עם עצמו בכל הקשור ליחסיו עם הוריו ובייחוד בדרך התנהלותו עם נשים. הוא מוכן לעזור לאחרים אבל גם מסור לתשוקה שלו, לבייסבול.  הוא גילה פן ידידותי, מתחשב, עוטף  ואוהב כלפי אליס והראה לה את אהבתו  ושמחתי שהוא לא הוצג כגבר אלפא שתלטן ושחצן טיפוסי.

מערכת היחסים של אליס ורייף התפתחה באופן טבעי והכימיה ביניהם היתה נהדרת. היה מקסים לעקוב אחר המעבר שלהם מידידים לאוהבים, איך הם בנו לאט לאט את הקשר שלהם, תוך כדי שהם בילו יחד, טיילו יחד או ניהלו שיחות על נושאים הקשורים בקריירה ובעתיד המקצועי, או על הדאגות והפחדים שלהם. אהבתי  את הדרך שבה הם התמודדו עם המכשולים סביבם, ואיך הם הפכו לאנשים טובים יותר גם אם המשפחה שלהם לא הייתה מושלמת. אהבתי את הדיאלוג השנון והמשעשע ביניהם, את הרמיזות המיניות ואת הרגעים המתוקים והסקסיים שלהם.

בסך הכל, "משחק מושלם" היה רומן קליל וחביב עם דמויות מקסימות.

סיפור פשוט אבל מהנה.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה