יום שני, 19 בפברואר 2024

מועדון הקומיקס של סופר גור – לתפוס כיוון - דאב פילקי

מועדון הקומיקס של סופר גור – לתפוס כיוון - דאב פילקי

הוצאת כנרת זמורה דביר

תרגום: ארז אשרוב

2024. 224 עמודים



חובבי "איש הכלב"  בטוח יאהבו את סידרת "סופר גור" , ולו רק בגלל שכמה מהדמויות האהובות מ"איש הכלב" לוקחות חלק בסידרה הזו.

זהו הספר השלישי בסידרה, נעשה שימוש באותו פורמט קומיקסי של קודמיו, וקשה לומר שהוא ספר עצמאי, כך שמי שלא קרא את קודמיו קצת יתקשה להבין במה מדובר.

סיפור המסגרת לסידרה מספר על אבא(אבוש) שמקים עם ילדיו את מועדון הקומיקס, שבו הם ילמדו את כל מה שצריך לדעת על איך לכתוב קומיקס ולהצליח. המועדון כולל את סופר גור, חתלתול כתום חכם אך נאיבי, את מלוין, פופי נעמי ועוד ויחד איתם עשרים ואחת צפרדעים תינוקות, שלכל אחת מהן יש מה להגיד.


הספר השלישי  מתמקד בילדים המנסים לבטא את עצמם באמצעות קומיקס בסגנון שלהם. כל אחד מהילדים, נעמי, מלווין ושאר האחים מנסים לכתוב את הקומיקס שיוביל אותם להצליח, להתפרסם ולהתעשר. הקומיקסים נשלחים להוצאה לאור וכולם מחכים לשמוע איזה מהקומיקסים יבחר.  יותר מכולם מלוין חסר סבלנות ובמתח. הוא ממתין בקוצר רוח לתשובה לגבי הקומיקס ששלח, לעומתו לנעמי יש רעיון שגורם לסערת רגשות ולהרבה מהומה. כאשר הם מגלים שעוד קומיקסים נשלחו להוצאה, המתח מתגבר, וכשהם מקבלים תשובה שלילית, האכזבה גדולה. הם נאלצים להתמודד עם הדחיה, חושבים על פרישה מהמועדון אבל כאשר מבקר מפתיע מגיע, הוא גורם להם להרהר בצעדים שהם רוצים לנקוט והם מנסים להישאר נאמנים לחלום ולא לוותר.

מלווין ונעמי מושכים את תשומת הלב באמצעות הטיעונים והשאיפות שלהם להתפרסם, אבל זה לא מונע מכל האחרים לקבל  הזדמנות לבלוט, על ידי הצגת קומיקס שיתופי משלהם.

 

מה הלקח שנעמי תלמד? האם רצון לכסף וכוח יעיבו על ייעודה?

האם הצפרדעים התינוקות יבינו איך לעבוד יחד?

 

המיני קומיקסים שכולם כותבים מוצגים כסיפורים בתוך הסיפור, ומציגים את נקודת המבט של כל צפרדע תינוק וסגנון האמנות האישי שלו.

 

דאב פילקי משתמש במגוון טכניקות, כולל צבעי אקריליק, עפרונות צבעוניים, צילום, קולאז', גואש, צבעי מים ועוד הרבה יותר, כדי להמחיש את המטרה היצירתית של כל צפרדע ולעודד עבודת צוות.

הסידרה מעלה לקידמת הבמה כמה מהקשיים הכרוכים בעיסוק באמנות, ובספר הספציפי, הזה, מדובר במכתב הדחייה. המועדון לומד קצת על פרסום, איך לצייר ובנוסף, הם לומדים איך לא כל ספר מתאים לכל קורא ושחלקם עלולים להתאכזב ולהיעלב. אבל המסר החשוב ביותר מלמד את הקוראים הצעירים על  האהבה לביטוי עצמי באמצעות אמנות, על התמדה, על לא לוותר על ה"אני מאמין" היצירתי שלך ולהיות עצמך. הוא מטפח יצירתיות, שיתוף פעולה, עצמאות ואמפתיה.


ספרי הקומיקס של דאב פילקי  נגישים לילדים, מנוקדים,  והם דרך מצוינת לגרום לילדים להתעניין בקריאה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה