יום חמישי, 18 ביולי 2024

הנסיכה בשחור 9 - ובת הים הנסיכה – שנון הייל, דין הייל

הנסיכה בשחור 9 - ובת הים הנסיכה – שנון הייל, דין הייל

תרגום: שהם סמיט

איור: לוין פאם

הוצאה: כנרת זמורה דביר

יולי 2024. 96 עמודים


 

יש צרות במצולות הים!

האם הנסיכה בשחור והחברה החדשה שלה בתולת הים יכולות לעצור את השטויות של תְּמָנוּנְעֲנָק כחול גדול?

 

הנסיכה בשחור וחבריה, הנסיכה בשמיכה ונוקם העזים, נהנים מיום של שמש וים על הסירה המלכותית של הנסיכה אָכִילֵאָה. הנסיכה בשחור ממש משתוקקת לראות בתולת ים. משאלתה מתגשמת כאשר נסיכה בתולת ים אמיתית, מגיחה מבין הגלים!

זוהי הנסיכה זר צדפים. יש לה בעיות שנשמעות מאוד דומות לבעיות של הנסיכה בשחור וחבריה. היא זקוקה לעזרתם בהגנה על עיזי הים החמודות שלה, מפני תְְּּמָנוּנְעֲנָק חמדני מאוד, שבשיטוטיו במרחבי הממלכה לוקח מכל יצורי הים את כל מה שמתחשק לו.


עכשיו הוא רוצה לזלול את עזי הים... והנסיכה בשחור יחד עם חבריה יוצאת להילחם בתמנונענק.

האם הן יכולות להתמודד עם מפלצות מתחת למים כמו שהן מתמודדות איתן ביבשה?


מכאן מתחילה הרפתקה מהנה הכוללת קרבות ימיים משעשעים, 
אלא שהנסיכות ונוקם העיזים מבינים במהירות שהלחימה מתחת למים יכולה להיות קשה עבור מי שלא חי במים, ולכן רק בתולת הים, הנסיכה זר צדפים,  יכולה להציל את עיזי הים.

הנסיכה זר צדפים מתוקה ונחמדה לכולם ונותנת לכולם לעשות מה שהם רוצים. הנסיכה בשחור וחבריה מסבירים לה שלהיות נסיכה זה הרבה יותר מרק להיות נחמדה, שזה אומר שהיא צריכה ללמוד לדבר ולעמוד על שלה-


"אִם תַּשְׁמִיעִי אֶת קוֹלֵךְ וְתַעַמְדִי עַל שֶׁלָּךְ, אוּלַי גַּם הַתְּמָנוּנְעֲנָק יַקְשִׁיב!"

 

היה מחמם לב לראות כיצד הנסיכה זר צדפים משתנה לאט לאט, הופכת להיות נועזת, לומדת להגיד לא, לדבר בשם עצמה, ולהציב כללים חדשים בממלכתה.

יש קווי דמיון  בין העולם היבשתי לעולם הימי. בשני העולמות יש עיזים, רק שאלה שבים מקסימות ועם סנפירים וזנבות. ויש נסיכות שיש להן אחריות גדולה אבל גם רוצות ליהנות.

 

"הנסיכה בשחור  ובת הים הנסיכה"  הוא הספר התשיעי בסדרת הנסיכה בשחור.

סיפור על בתולת ים, חֲבֵרוּת ואיך לדבר בשם עצמך ולעמוד על דעתך! הוא מלמד כל כך הרבה דברים בצורה ברורה ומרעננת, כמו ביטחון עצמי, אומץ, ובעיקר רומז שנשים ונערות לא צריכות לשתוק כדי להיראות נחמדות.

האיורים הצבעוניים מרהיבים ומעוררים חיים בעלילה ונותנים תחושת כיף. הם גורמים לקוראים להרגיש כאילו גם הם נמצאים עם החבורה בים. הטקסט היה קל ולא עמוס, הגופן גדול יחסית ומנוקד, והעלילה זורמת במהירות, הדמויות טובות לב, חכמות,מעין גיבורי על, ויש  מפלצות ...

 

סיפור מתוק שישאיר את הקוראים הצעירים עם חיוך על הפנים.

מתאים לגילאי 5-7 ובעיקר לראשית קריאה.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה