יום רביעי, 17 ביולי 2024

הגלגיליות של קארן – קיטי פרינה

הגלגיליות של קארן – קיטי פרינה

תרגום: דנה טל

הוצאה: כנרת בית הוצאה לאור

2024. 125 עמודים

 

"הגלגיליות של קארן" הוא הספר השני בסדרת הספרים "מועדון האחות הקטנה", סדרת קומיקס חדשה לראשית קריאה, סדרת בת ל"מועדון הביביסיטריות", בכיכובה של קארן, ילדה עם הרבה דמיון, ועם כשרון מיוחד להסתבך בהרפתקאות.


לא קראתי את סדרת הספרים הקודמת, ולא את הספר הראשון בסידרה הזו, לכן הסקירה שלי היא "נטו" התרשמות לגבי הספר הזה בלבד.


הספר מספר על קארן והגלגיליות שלה. 

קארן היא מחליקה טובה מאד. יש לה זוג גלגיליות חדש והיא לא יכולה לחכות עד שתחליק עליהם. כשהיא מחליקה מהר על הגלגיליות שלה, היא מרגישה שהיא עפה, אבל באחת הפעמים היא עוברת תאונה, מגיעה לבית החולים, שם אנחנו מקבלים מידע על כל הבדיקות שהיא עוברת, שמות המכשירים הטכניים, עד סיום הטיפול בה,  כאשר שמים על היד הפצועה גבס.

בבית, כל המשפחה עוזרת לטפל בה, אבל כאשר הם מפסיקים, היא צריכה לעשות דברים בעצמה וביד שמאל. אמנם זה לא כל כך קל, אבל היא מתמודדת די יפה.

בביקור נוסף בבית החולים, כשהיא מתבקשת לספר מה קרה לזרועה השבורה, קארן בת השבע מוסיפה פרטים לסיפור האמיתי כיד הדמיון הטובה עליה, ובהמשך הספר, בכל פעם שהיא נשאלת מה קרה ואיך נפצעה היא עורכת את הסיפור מחדש, ומכפילה את הסיכונים שאיתם כביכול התמודדה במהלך התאונה שעברה. הרופא אומר שאסורה החלקה על גלגיליות במשך חודשיים, מה שלא משמח את קארן, אבל אז היא פוגשת את ריקי, חברה לכיתה ששבר את הקרסול. ריקי מספר לקארן שהוא עומד לקבל חתימה על הגבס משחקן בייסבול מפורסם! קארן מבינה שכדי לנצח את ריקי, היא חייבת להשיג חתימות רבות וגם חתימה מיוחדת לעצמה.


מי יחתום לקארן על הגבס?

מי היא גברת פורטר?

האם קארן תזכה לקבל חתימה מיוחדת?

 

העלילה מספרת על קארן וחיות המחמד שלה, חברים וחתימות, מה היא אוהבת לעשות, ועל מה היא חושבת. בסופו של דבר ולמרבה המזל, השקרים של קארן מתפוצצים בפניה, חבריה מאבדים את האמון שלהם בה, והיא לומדת לקח חשוב:

לשקר זה רע! תמיד צריך לומר את האמת.

המסר מועבר בצורה עדינה וחכמה ללא הטפה או הרצאה, מה שמקל ומהנה את קריאה.

הספר מתאים לקהל צעיר. ילדים בגילה של קארן יהנו ממנו מאוד.

הגרפיקה יפה, והיא נושאת את הדמויות בסיפור בלי יותר מדי טקסט מה שיתאים לקוראים צעירים בראשית דרכם.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה