יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

הנערה שנפלה אל מתחת לים – אקסי או

הנערה שנפלה אל מתחת לים – אקסי או

תרגום: עפרה אביעד

אגם הוצאה לאור 

2024. 310 עמודים


סיפור מלא קסם על הרפתקאותיה של מינה בת ה-16 בממלכת הרוחות, המקריבה את עצמה להיות הכלה של אל הים במקום אהובתו של אחיה, שנבחרה להיות הכלה ה-100, בתקווה, שהיא תהיה הכלה האחרונה.

סיפור המבוסס על אגדה קוריאנית/סיפור עממי בשם The Tale of Shim Ch’ong  , על משפחה, תקווה, נאמנות וגורל, עטופים בפנטזיה ודמיון המכילים דוכני שוק תוססים, דגים בצבעים עזים ששוחים ברוח, פנסים צפים במים, נשמות שבחרו לא לעבור הלאה, כלות אחרות של אל הים, דרקונים ושדים, מתנקשים, אלים קטנים ועוד.


במשך דורות, מולדתה של מינה מקוללת בסערות קטלניות שהגורם להם, לדעתם, הוא זעמו של אל הים. הם מאמינים שרק הכלה האמיתית של אל הים יכולה להרגיע את הסערות וההרס שהן גורמות, ולכן מדי שנה הם מקריבים עלמה אחת. השנה הם מקווים שהנערה היפה ביותר בכפר, שים צ'ונג, תהיה זו שתצליח לשים קץ לסבל. שים צ'ונג היא גם אהבתו האמיתית של אחיה של מינה, ג'ון. אבל בלילה שבו עומדים להקריב אותה, ג'ון יוצא יחד עם שים צ'ונג לים. כדי להציל את אחיה, מינה משליכה עצמה למים במקום שים צ'ונג.

ברגע שמינה מקריבה את עצמה לים, גם הקוראים נסחפים איתה לעולם הרוחות הקסום שמתחת למים. היא מחפשת את אֵל הים ובדרך נתקלת בדברים רבים ובהרבה ישויות. כשהיא מוצאת את אל הים היא מגלה שהוא לא כועס אלא מקולל ולכוד בשינה מכושפת. למרות שהוא נוכח פיזית, דעתו אובדת, כאילו מוסתרת מאחורי צעיף.

בהיעדרו, הלורד שין הוא זה שמטפל בענייני הממלכה. אחד מהם הוא לקחת את הנשמה של מינה. הוא נותן לה 30 יום למצוא דרך להעיר את אל הים ולשחרר אותו מקללתו, כך שתחזיר את השלום למולדתה, ותחזור אליה בשלום, אחרת היא תילכד לצמיתות בממלכת הרוחות. עם זאת, בהיעדרו של אל הים, מספר קבוצות החלו במאבקי כוח נגד לורד שין שהגדילו את הסכנה עבור מינה והקשו על משימותיה. למרות שהיא נרתמת למשימה להעיר את אל הים, לדבר על ליבו ולהביא אחת ולתמיד את השקט אל הארץ,  בת אנוש אינה יכולה לחיות לאורך זמן בארץ הרוחות, ויש מי שיעשו הכול כדי למנוע מאל הים להתעורר

 

כל דמות הצליחה למשוך את תשומת ליבי!

הראשונה כמובן היא מינה, אמיצה ואוהדת, שמניעה את הרומן ועושה הכל למען אלה שהיא אוהבת אבל גם שואפת לבחור את גורלה. היא חביבה, חסרת אנוכיות ומלאת חמלה, אוהבת את משפחתה ואת בני עמה מספיק כדי להקריב את עצמה לסערה המשתוללת, ככלה של אל הים. הנחישות שלה הראתה שאפשר לעשות הכל, כל עוד אתה מאמין בעצמך. היא עברה באומץ את הזמנים הקשים והעריכה את התקופות הטובות בחייה. אהבתי את צניעותה ואת הסיפורים המיתולוגיים שלמדה מסבתא שלה. המפגש הראשון שלה עם שין התחיל ברגל שמאל אך התפתח לאהבה וחברות נפש.

 

ספרי פנטזיה הם לא "כוס התה שלי"  ויש אומרים לא לשפוט ספר לפי הכריכה שלו, אבל, תסתכלו על כריכת הספר הזה. ללא ספק הכריכה היפה סיקרנה אותי ונשאבתי.

לא חשבתי שאהנה מהספר, אבל נהניתי בממלכת הרוחות שיצרה אקסי או עם כל הדברים הקטנים שהופכים אותו לייחודי כמו בריכת סירות הנייר ונהר הנשמות. היה משהו בתיאורים החיים ובאווירה של הספר שעזרו לדמיין את הדברים מתרחשים ואיך נראות הדמויות. אהבתי איך הסופרת שילבה את הפולקלור והמיתוסים הקוריאנייים בסיפור. זה היה מרתק וקסום, ואפילו מצאתי בסיפור פן פמיניסטי והעצמה נשית. לכן, אם אתם מחפשים פנטזיה חמודה ופשוטה שכולה אגדה והרפתקאות, עם הרבה דמויות שקל לעקוב אחריהן אני מציעה שתכניסו את הספר הזה לרשימה שלכם כי ללא ספק הוא יגע בלבכם.

 

"הנערה שנפלה אל מתחת לים" הוא סיפור גדוש אהבה ואומץ, תוסס ,שיתאים לנוער בוגר, גילאי 13-17 

מומלץ.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה