יום שלישי, 3 בספטמבר 2024

מלון ההתחלות החדשות – אלין הילדרברנד

מלון ההתחלות החדשות – אלין הילדרברנד

תרגום: תם פררו

הוצאה:  כנרת זמורה דביר

מאי 2024.

384 עמ' מודפסים


לאחר שריפה טרגית שהתרחשה בשנת 1922 בה נספתה גרייס האדלי, חדרנית בת 19, מלון ננטקט ירד מגדולתו והפך למלון בינוני עד נטוש. לאחרונה הוא נרכש ושופץ מהיסוד על ידי המיליארדר האנגלי אקסבייר דרלינג. 

העלילה מתרכזת בשלושת החודשים הראשונים של הפתיחה המחודשת של מלון ננטקט, בניין היסטורי בן יותר ממאה שנים שהיה לו מזל רע בעבר, טרגדיה והחלטות עסקיות גרועות, והוא רדוף על ידי רוח רפאים של אישה צעירה. 

אקסבייר שוכר את שירותיה של אליזבת קיטון כמנהלת ראשית, והיא מרכיבה צוות כריזמטי, אם כי חסר ניסיון. כעת, תחת בעלות וניהול חדשים, ליזבט נחושה להפוך את המלון לטוב ביותר שהוא יכול להיות. היא והצוות חולקים ביחד את החזון לגבי שינוי גורלו של המלון והחזרת עטרה ליושנה, כשהמטרה לנגד עיניהם היא לזכות בבקורת הטובה ביותר של שלי קרפנטר, בעלת בלוג שזהותה לא ידועה, מבקרת בתי מלון והדמות שמעניקה מפתחות, בהתאם להתרשמותה הכללית. מלון ננטקט שואף לזכות בחמישה מפתחות, ולכן, אנשי הצוות עושים כמיטב יכולתם למלא את כל דרישותיו של כל אורח.ת שמגיעים, כשהם תוהים האם האורח הזה הוא זה שמחזיק בידיו את גורל המלון.

הצוות מתמודד עם אתגרים הכוללים דינמיקה עם האורחים ודינמיקה בינם לבין עצמם, ומנסה לשרוד את השטויות הבלתי מזיקות של גרייס האדלי עצמה, שלא מוכנה להפסיק לרדוף את המלון ואורחיו עד שנסיבות מותה יתבררו.

העלילה מספרת על הצוות המורכב ממספר דמויות רב, ולמרות שלקח לי זמן להכיר ולזהות את הנפשות הפועלות, ברגע שעשיתי זאת, נכבשתי לגמרי.

בדלפק הקבלה ניצבות אלסנדרה פאוול ואידי רובינס המוכנות לספק כל בקשה של האורחים. אלסנדרה דוברת חמש שפות וטיילה בעולם. אידי היא בחורה מקומית, בוגרת קורנל, עם לב ענק שזקוקה נואשות לכסף.

אדם וראול ווסרמן -רמירז הם הבלבויז שיעבירו במהלך היום את המזוודות לחדר שלכם תוך חמש ד' מהגעת האורח.

למנהלת משק הבית ,מגדה אינגליש יש עבר מסתורי והיא הרבה יותר ממה שהיא נראית על פני השטח. היא מקבלת כבן טיפוחיה את צ'אדוויק ווינסלו ויש להם רשימת נקיון שהם שומרים עליה באדיקות.

צ'אד ווינסלו מגיע ממשפחה עשירה ומגדה בספק אם הוא יחזיק מעמד יותר מכמה ימים ולכן היא קוראת לו "סיכוי קלוש". הוא מצוות לביבי, אם חד הורית בת 21, מפתיע את מגדה, ואת עצמו.

מריו סוביאקו הוא השף של ה"בלו בר", הבר של המלון, שף עטור שבחים, שיגיש לאורחים מעדנים נפלאים.

ריצ'י דקמרון, מוצב בדלפק הקבלה בשעות הלילה.

ויש את ג'יג'י, האקס של ליזבת, ויש את האורחים שנשארים במלון לכל חודשי הקיץ, קימבר ושני ילדיה, לואי, גאון שחמט צעיר בן שמונה ואחותו הסקרנית וונדה, שחוקרת את הסיפור של רוח הרפאים, כמו ננסי דרו. הם מגיעים עם הכלב שלהם וערימות כסף מזומן.

לכל אחד מאנשי הצוות הנ"ל והאורחים יש מטען חיים אישי הכולל סודות, טראומות, שקרים ובגידה, והסיפור עוקב אחרי כולם, כולל רוחה של גרייס שהיא דמות בפני עצמה.

האם ליזבת קיטון תעמוד באתגר שהציב לה בעל המלון?

האם היא תצליח להרשים את שלי קרפנטר כדי לזכות בביקורת שתעניק חמישה מפתחות למלון?

 

אני יכולה לומר בכנות שלא הייתה דמות אחת שלא אהבתי, ונהניתי מאוד להכיר אותם, את האתגרים שלהם, העבודה המשותפת, ריצוי האורחים והדברים המתרחשים בחייו האישיים של כל אחד מהם. אהבתי לראות אותם צומחים ומתפתחים ככל שהעלילה התקדמה. מלון ננטקט העניק לקבוצה של אנשים תחושת מטרה וקשר משותף. כולם יצאו מאותו קיץ חזקים יותר, נחושים להגשים את שאיפותיהם ומאושרים יותר.

"מלון ההתחלות החדשות" היה חווית קריאה נעימה. העלילה העבירה אותי לננטקט, והתאהבתי באי, באווירה ובכל הדמויות הנפלאות. זו קריאה מהנה לקיץ, המכילה קצת רומנטיקה, קצת פשע, קצת הונאה, קצת שברון לב, והרבה מאוד חברויות חדשות.

 

בסוף הספר אלין הילדרברנד כללה את הספר הכחול שניתן לאורחים במלון, שהוא מדריך מפורט ורשימת "דברים שחובה לראות ולעשות" בזמן שמבקרים בננטקט.


אני אהבתי. אסקפיזם מהנה בימים טרופים אלה.

מומלץ בחום.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה