יום ראשון, 10 במרץ 2019

המזוודה של גברת סינקלייר - לואיז ולטרס

המזוודה של גברת סינקלייר - לואיז ולטרס
מאגלית: איריס ברעם
הוצאת כתר. שנת  2014

"המזוודה של גב’ סינקלייר”  מספר שני סיפורים שונים. הסופרת טווה סיפור על ארוע מהעבר עם ארוע מההוה, ומתבלת אותו בשקרים וסודות מהעבר ומהווה.

רוברטה, עובדת בחנות ספרים שבה נמכרים  ספרים יד שניה לצד ספרים חדשים. החנות בעיקר מפסידה כסף אך את הבוס שלה, פיליפ, זה כנראה לא כל כך מטריד והוא מתמסר לחנות שהוא אוהב בכל לבו. רוברטה אוהבת את חנות הספרים ,אוהבת לעבוד בה ובעיקר אוהבת  לדפדף בספרים הישנים ומתרגשת כשהיא מסדרת אותם על המדפים, למצוא בהם אוצרות כמו תמונות ישנות, מכתבים וכרטיסים ששימשו כסימניות ונשארו בתוכם . היא שומרת כל מה שהיא מוצאת באוסף משלה. כאשר היא מקבלת  מאביה מזוודה ישנה של סבתא שלה, דורותיאה, שזה עתה עברה לדיור מוגן, נושר מכתב שעליו חתום יאן פייטריקובסקי, סבה של הגיבורה. היא מעולם לא הכירה את סבא שלה וגם אביה לא הכיר אותו, שכן הוא נהרג במלחמת העולם השנייה עוד לפני שאביה נולד. היא מגלה במזוודה תווית ישנה ומהוהה שעליה  כתוב “ד. סינקלייר”.

אלא ששם המשפחה של סבתה אינו סינקלייר, ורוברטה תוהה איך המכתבים שבתוכה קשורים לסבתה, ומי בכלל היה סבה ?

רוברטה יוצאת בעקבות מכתבו של סבה בניסיון לגלות פרטים על ההיסטוריה המשפחתית.

לאט לאט נפרש סיפור אהבה עדין על רקע מלחמת העולם השניה, בין דורותיאה למפקד הטייסת הפולנית,יאן. כל פרק מתחיל בתיאור פתק, כרטיס או מכתב אקראי שנמצא בין דפי הספר המשומש. הפרקים שוזרים לסירוגין את העבר של דורותיאה עם ההווה של רוברטה. ותוך כדי, סיפורה של רוברטה מתפתח והופך למסע של גילוי  עצמי.

המזוודה של גב’ סינקלייר הוא ספר  עם רקע היסטורי, על הגבול הדק שבין רומן לרומן רומנטי. הוא עוסק בנושאים כמו הקשר בין המעמדות השונים, באנגליה, ויחס החברה לאימוץ, באותה תקופה, במלחמת העולם השנייה, ביחסים בין מקומיים לזרים , יחסי הורים וילדים בעבר והיום ,וכמובן…באהבה של לפני שנות דור  ובהווה.

הסופרת,מתארת את שתי הנשים, כולל הטוב והרע שבאופין ובהתנהגותן.  הסבתא היא דמות הרבה יותר חזקה מאשר רוברטה ויש לה סיפור מיוחד לספר. רוברטה לעומתה די חיוורת,מעורפלת  וחסרת בטחון וללא הקשר לסבתה לא היתה נחשבת לדמות משמעותית בסיפור.

ספר קליל ומהנה. הקריאה זורמת ועקבית. אין הרבה דמויות משנה ואלו שמתוארות קשורות באופן רלוונטי לסיפור.

סה”כ תעלומה מתוקה וצפויה על רומן אהבה על רקע מלחמת העולם השניה.

מתאים כספר נסיעה או טיסה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה