יום שני, 3 באוגוסט 2020

מגע של חסד – דניאל סטיל

מגע של חסד – דניאל סטיל

תרגום: שאול לוין

הוצאה: כנרת זמורה-דביר

יוני 2020. 272 עמ' מודפסים

נקרא כעותק דיגיטלי באפליקציה של אינדיבוק.



































סופרת רבי המכר דניאל סטיל אינה זקוקה שיציגו אותה. סטיל כתבה למעלה ממאה ספרים שפורסמו ומכרה מיליארדי עותקים של ספריה ברחבי העולם.

"מגע של חסד"  מתאר את חייה של סידני ולס, בת ה -49,שהחיים מכים בה פעם אחר פעם והיא מאבדת הכל. את בעלה, ביתה, תחושת הערך העצמי, הבטחון הכלכלי והחופש שלה.

 

העלילה מספרת על אנדרו וסידני שחיים חיים מושלמים, בנישואין של פרק ב'. עם בעל מדהים, שתי בנות יפות משלה, ושתי בנות חורגות מרושעות. למרבה הצער, חייה המושלמים מתרסקים כאשר בעלה נהרג בתאונה, ומשאיר אותה חסרת פרוטה וחסרת בית, מכיוון שלא דאג במשך כל השנים לשנות את צוואתו ולהוסיף בה את סידני.

זמן קצר לאחר שאנדרו הובא למנוחות, מתברר לסידני שהיא אינה מוכרת כיורשת חוקית של רכושם שהיה בעיקר רכושו של אנדרו, ולפיכך כל נכסיו עוברים לשתי בנותיו הבוגרות, שנותנות לה 30 יום כדי להתארגן ולפנות את הבית שחלקה איתו  ולהשאיר בו הכל.

סידני שנשארת ללא בית וללא מקור הכנסה נאלצת  לחפש דירה למגורים וגם עבודה. היא מנסה להחיות את הקרירה שלה כמעצבת אופנה, אותה נטשה לאחר נישואיה לאנדרו.

אבל מי יעסיק אותה, ללא נסיון עבודה עדכני, אחרי שש עשרה שנות היעדרות  מהעולם הזה?

 

עם מעט מזל, היא מקבלת הצעת עבודה מחבר חדש שפגשה במטוס, שהוא במקרה בעלים של  חברת אופנה המייצרת אופנה להמונים על ידי חיקוי בגדי מעצבים. ולמרות אזהרות בנותיה, היא מצטרפת לחברת האופנה שלו . נראה שחייה של סידני נמצאים במגמת עלייה, אבל תוך מספר חודשים היא מוצאת את עצמה בצרה גדולה יותר, כשהיא בתמימותה מסתבכת בעסקיו המלוכלכים של מעסיקה. היא מואשמת בעבירה פלילית, מאבדת את מקום עבודתה, מאבדת את המוניטין שלה, אך נחושה בדעתה לא להניח לזה להשפיע עליה.

 

האם סידני תוכל לתקן את חייה השבורים או שהיא תתמודד עם בעיות נוספות?

 

"מגע של חסד" הוא סיפור על אשה אמיצה אחת והדרך שהיא עוברת כנגד כל הסיכויים. זה גם סיפור על אנשים בכל מקום בעולם, שעל פי רוב  לוקחים את החיים כמובנים מאליהם, ולא דואגים ליום המחר, לבטחון של האנשים היקרים להם, במיוחד אם זו משפחה מורכבת ובעלת רכוש רב.

 

דניאל סטיל בחרה  לספר על עולם האופנה, באמצעות עבודתה של  סידני ולס ולהראות את הצדדים המכוערים בעולם הזה, לדון באספקטים של אתיקה מקצועית הקשורה בהעתקה וקניין רוחני, ובכלל האם נכון להעתיק יצירות מעצבים ולמכור אותן במחירים נמוכים.

הסיפור זורם ומעורר השראה כשהוא עוקב אחר אישה שהתלאות לא עוזבות אותה והיא נאבקת לזכות בחזרה בכבוד המגיע לה, בקריירה ובחייה.

סגנון הכתיבה היה פשוט ואפילו יבש  ודי הרגיש כאילו יש כאן  דווח של עובדות.  במהלך הסיפור יש  חזרתיות בלתי פוסקת על עובדות שכבר נמסרו לקורא, ואילולא החזרות האלה הרומן יכול היה להיות קצר בכ- 50%. 

 

דניאל סטיל נשארה גם בספר הזה נאמנה לסגנון הכתיבה שלה. 

קראתי את ספריה בנעורי ונדמה כאילו דבר לא השתנה. אותה תבנית של מתח ותככים עד שהדמות הראשית מתפקחת, נאלצת להתמודד ולפעול במלוא המרץ לשינוי העתיד. אותה נוסחה שהכל יכול לקרות אבל אנחנו מספיק חזקים בכדי להתמודד עם הזמנים הרעים מכיוון שאנחנו טובים ומכיוון שהחיים ממשיכים, וגם אנחנו.


אי אפשר להתעלם  מהמסרים שעולים מהסיפור של סידני:

1. נשים חייבות להפסיק ולהתפשר על הבטחון הכלכלי שלהן , ולוותר על קריירה כשהן מתחתנות.

2. כאשר החיים נותנים לך לימונים תעשי הכל כדי להפוך אותם  ללימונדה.

 

קריאה קלילה ומהירה ללא הפתעות ועם סוף טוב,  שלא דורשת מחשבה רבה.

ספר שמתאים ליום קיץ חם  על שפת הים או בבריכה.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה