יום ראשון, 23 באוגוסט 2020

איך תהיי מאושרת – אווה וודס

איך תהיי מאושרת – אווה וודס

תרגום: איריס אטאיס

הוצאת כתר

2020. 418 עמ'

נקרא באפליקציה של אתר אינדיבוק 


אם הייתם יודעים שנותרו לכם רק 100 ימים לחיות, איך הייתם מעבירים אותם?

החיים היומיומיים של אף אחד הם לא מי יודע מה מרגשים או מפתיעים, והספר "איך תהיי מאושרת", עוסק ברעיון הפשוט, שאדם צריך לקחת אחריות על חייו באופן מודע, כדי ליצור את האושר של עצמו, על ידי ביצוע שינויים בהתנהלותו, גם אם השינויים הם קטנים.

פולי, בת השלושים וחמש היא חולה סופנית. גידול מוח פולשני, אותו היא מכנה בשם  "בוב", מותיר לה לפי הערכת הרופאים כ- 100 ימים לחיות.  כשלושה חודשים.  פולי, נחושה בדעתה להפיק את המירב מהימים שנותרו לה והמטרה שלה היא למצוא אושר בכל יום. היא מתיידדת עם אנני המטפלת באמה בבית החולים. פולי הצבעונית, הנלהבת והתוססת, האופטימית, משכנעת את אנני להצטרף לפרויקט האושר שלה, למרות שאנני המופנמת והזהירה לא ששה לכך.

אנני גם בת שלושים וחמש. היא המומה מאז שאמה חלתה בדמנציה. נכון לעכשיו היא חיה חיי שיגרה מונוטוניים שאת רובם ממלא עצב, כעס ואבל. היא עובדת בעבודה שהיא מתעבת, עם עמיתים לעבודה שהיא לא אוהבת. היא איבדה קשר עם חברים רבים לאחר גירושיה והיא שרויה בדיכאון. היא נמצאת בנקודת שפל בחייה שנראים עגומים לא פחות מהדירה הישנה והמוזנחת שהיא חולקת עם שותף זר. היא כעוסה, פגועה ומרירה ומעדיפה להישאר כך. אבל פולי לא מוותרת, והקשר שפורח בין השתיים צומח לחברות יפה.

פולי מראה לאנני שכדי לממש את אושרו המלא של העכשיו, שתיהן חייבות להתמודד עם השדים של חייהן. אנני חייבת להתמודד עם כאב הלב של עברה, ופולי עם הימים ההולכים ומתמעטים עקב מחלתה. שתי הנשים סובלות בדרכים שונות, אך ביחד הן מוצאות את מה שהן צריכות כדי להכניס קצת אור לחייהן. פולי "מנשימה" את החיים של אנני ומנערת אותה מיאושה, ואילו אנני היא החברה המדברת, הכנה והישרה, שפולי צריכה כדי לעזור לה להתמודד עם מה שעומד לקרות.

הספר אינו מתמקד במסע של אנני למצוא אהבה (אם כי יש בספר קצת רומנטיקה), אלא הוא מתמקד במסע שלה למצוא אושר. ואנני של תחילת הספר ואנני בסופו, הן כמעט שתי נשים שונות לחלוטין. אומנם הדרך לשם לא פשוטה ויש הרבה קשיים אך כך גם לגבי פולי שיש לה פגמים משלה, ומערכת היחסים שלה עם הסובבים אותה רחוקה מלהיות מושלמת.

 

"איך תהיי מאושרת" הוא סיפור על חברות, אהבה, נטילת סיכון וסליחה. סיפור עצוב, שמח, שובר לב ומצחיק שלמרות הרגעים העצובים, יש בו גם רגעים מלאי צחוק וחיים.

הספר מתבסס על אתגר "100 ימי אושר", שהיה במדיה החברתית, והוא מעניק השראה והבנה  שלא משנה מהן נסיבות חייך, עדיין צריך למצוא את הדברים הקטנים שישמחו אותך, ורק אתה אחראי להם אם רק תתן להם לקרות. באמצעות האתגר הוא מראה עד כמה המטרה כדאית, כי צריך לחגוג את הדברים הקטנים שהחיים מזמנים ולהודות על כל מה שיש לנו.

אושר הוא בחירה, ולמרות שלא תמיד זו בחירה קלה, זו בהחלט החלטה מודעת מתוך חשיבה חיובית. יתכן שהקלפים שקבלת לא הכי טובים אבל החיים קורים. וכל יום שאנחנו חיים זו הזדמנות לחבק את החיים ולעשות הכל כדי להיות מאושרים, במסגרת הנסיבות שלנו, בין אם עומדים לרשותנו  100 יום או 50 שנה כדי להפיק מהם את המירב.

 

המחצית הראשונה של הספר היתה איטית, אבל במחצית השנייה הקצב השתנה והקריאה זרמה והרגישה הרבה יותר טבעית.

צ'יק-ליט קריא, זורם, עם הרבה תובנות ושיעורים לחיים.


הספר נקרא באפליקציה של אתר אינדיבוק.  לקריאת פרק ראשון לחצו כאן :

איך תהיי מאושרת. פרק ראשון. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה