יום שני, 17 באוגוסט 2020

זיכרונות מהלידו – ליבי פייג'

זיכרונות מהלידו – ליבי פייג'

תרגום מאנגלית: נורית לוינסון

הוצאת מודן

יולי 2019

 נקרא כספר דיגיטלי באפליקציה של אינדיבוק





















"זיכרונות מהלידו" הוא ספר שמוקיר את הקשרים המחזיקים קהילה יחד, מספר על תקווה ושינוי באמצעות חברות והבנה.

 סיפור נוגע ללב על אישה בת 86 בשם רוזמרי פטרסון  המתגוררת בברקסטון, דרום לונדון.  מרפסת דירתה משקיפה על "הלידו", הבריכה הקהילתית המקומית, שיותר מכל דבר אחר בחייה הארוכים, קשורה להרבה ארועים וזכרונות שעברו בחייה . רוזמרי שוחה מידי יום בבריכה עוד מילדותה, גם מהלך שנות המלחמה, ואף יצאה לדייט ראשון עם ג'ורג', בעלה המנוח האהוב, שהלידו מילא חלק ענק בחייהם. גם עכשיו, בגילה המתקדם, היא מתחילה את הבוקר שלה בשחייה מרעננת, ואז תולה את בגד הים הרטוב לייבוש כמו כרזת ניצחון, במרפסת דירתה. לאמיתו של דבר, רוב הזמן דלתות המרפסת בביתה פתוחות לרווחה כדי לאפשר למראות ולצלילי הלידו להיכנס פנימה.

קייט בת ה 26 מתגוררת בדירת שותפים בברקסטון מזה כשנתיים והיא כתבת צעירה בעיתון המקומי. ככזו, היא אחראית על המטלות הפשוטות ביותר. (מודעות חיפוש כלבים אבודים וכד') המשימה המשמעותית הראשונה שקייט מקבלת היא לכתוב מאמר על סגירת הלידו. חברת פיתוח נדל"נית מציעה לקנות את הלידו ולהפוך אותו לנכס רווחי יותר, כמתקן ספורט פרטי (מגרש גולף או מועדון ספורט) עבור דיירי הבתים שהיא בונה. מועצת הקהילה קובעת כי הלידו סובל מהפסד כספים  עקבי והם מתכוונים לקבל את ההצעה.

היא יוצאת אל הבריכה ושם היא פוגשת את רוזמרי.

רוזמרי עומדת בראש מאבק המחאה על ידי הפצת פליירים תוצרת בית "הצילו את הלידו" ,ברחבי השכונה. המפגש עם רוזמרי מעורר שינויים גדולים בחייה של קייט. רוזמרי מתעקשת שקייט תבוא לשחות בלידו לפני שהיא תעניק לקייט ראיון. קייט  שסובלת מהתקפי חרדה קשים, נאבקת בדיכאון ויש לה נטיות אנטי-חברתיות שמשפיעות על עבודתה ועל חיי היומיום שלה, נענית לבקשתה של רוזמרי, מגלה את השלווה והרוגע שהשחייה מספקת , ומתחילה לכתוב על מחאת הלידו ההולכת וגוברת, והופכת את הסיפור הזה להרבה יותר גדול מאשר סיפור מקומי קטן והופכת בעצמה למשתתפת נלהבת. במקביל היא הופכת לחברה אוהבת וקרובה לרוזמרי. בכך היא פותחת את הדלת לחברויות אחרות ואפילו לרומנטיקה.

 

"זיכרונות מהלידו" הוא רומן די צפוי על שתי נשים שלמרות הפער בגילן מאוחדות על ידי אותם חלומות וכוונות. הרעיון בבסיס הסיפור אינו חדש.  אדם מבוגר פוגש אדם צעיר יותר וכל אחד מהם לומד מהאחר. אך מה שעושה את ההבדל הוא הכתיבה השקטה של ליבי פייג', עם מבט רענן ותשומת לב רבה לדמויות ולדיאלוגים. הפרקים הראשונים מצוינים . התיאורים של בריקסטון נפלאים. יכולתי להרגיש כאילו אני שם, הולכת ברחוב, בין החנויות והשווקים הריחות והרעשים, בין האנשים שמכירים  אחד את השני.

 

ליבי פייג' בונה את הסיפור סביב העובדה העגומה שהלידו שרד מלחמה ומהומות אבל הוא לא יכול לשרוד את סימני הקידמה.

אהבתי את הקטעים היפים מחיי השחיינים המתארים את האווירה של הקהילה.

אהבתי את מערכת היחסים בין קייט לאחותה ארין שתומכות ואוהבות אחת את השנייה.

אהבתי את הקשר בין קייט ורוזמרי שנמנע מלהתמקד בפער הדורות.

אהבתי את האהבה של רוזמרי וג'ורג'. אהבה אמיתית, כנה.

אהבתי את הסיפור על הקהילה המתאחדת כדי להגן על משהו שיש לו חשיבות רבה.

אהבתי את הכתיבה הרגישה והמכבדת המתארת את התקפי הפאניקה.

אהבתי את הכריכה. המים הכחולים של הלידו בקיץ החם. רק רציתי לקפוץ לבריכה מרעננת...

"זיכרונות מהלידו" הוא רומן בכורה עם סיפור עדין ומחמם לב, קצת איטי, על בדידות, חברות, הזדקנות, וחשיבות הקהילה לצד תקווה והתחלות חדשות, ומאבק נגד חמדנות. הכתיבה זורמת ללא מאמץ, כמו מים בבריכה. התיאורים חיים עד שאפשר להריח את הכלור ולטעום את הדמעות המלוחות של הדמויות.


נקרא כספר דיגיטלי באתר אינדיבוק .לטעימה מן הספר לחצו כאן:

זיכרונות מהלידו. פרק ראשון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה