יום שבת, 28 באוגוסט 2021

דיאנה ודויד - שירה כרמי

דיאנה ודויד - שירה כרמי

הוצאה: אחוזת בית

מאי 2021. 216 עמ'












"ערב אחד התחלתי לחשוד שלדויד יש מאהבת." 

כך נפתח סיפורה של דיאנה, מתווכת דירות בת ארבעים ושלוש מצפון תל אביב, שחיה ברווחה ובנוחות כלכלית לצד דויד, בעלה הפסיכולוג שמבוגר ממנה ב 12 שנה, ובנם בן ה 14. ההתרחשות מתחילה בצלצול טלפון שבוקע מהנייד של דויד באמצע ארוחת ערב שבת המשפחתית. דויד  ממהר לקום מהשולחן ולענות מחוץ לטווח שמיעתה של דיאנה, וכשהוא מתחמק מלענות לשאלותיה מתעורר בלבה החשד שבעלה בוגד בה עם אישה אחרת


נשים לא צריכות עיניים כדי לראות, הן מרגישות.

יותר מהכל, הן חשות בסכנה.


דיאנה בטוחה שהיא הזיוף הכי גדול בעולם. כשדויד הכיר אותה היא הייתה קולנוענית צעירה, מבטיחה ועטורת פרסים, יפהפיה שחורת שיער עם גוף של שחקנית טניס. כעת נותרה ממנה סתם נדל"ניסטית משועממת עם חלומות מנופצים. דויד, לעומת זאת, לא איבד את הצ'ארם הצרפתי שלו כהוא זה.

כששיחות הטלפון חוזרות על עצמן מתעצמים החשדות של דיאנה והופכים לאובססיה. הדחף לגלות אם זו רק פרנויה שלה,  או שדויד באמת בוגד בה, משתלט עליה, והיא מחטטת ללא היסוס בפלאפון שלו, מגלה שהוא מוחק את השיחות שהיא יודעת עליהן, עוקבת אחריו ומגלה דברים לא ממש מפלילים, אך בהחלט משונים, התנהגויות אינטימיות נסתרות שחושפות בו צדדים נעימים פחות, ובעקבות המעקב היא בעצמה עוברת מהפך ושוברת את כל הכבלים שכבלה בהם את עצמה מאז היותה ילדה ומשחררת את השד הפנימי אותו הסתירה ונגררת לארועים  שפיתויים בלתי צפויים צצים בו ויצרים מתגברים.

"דיאנה ודויד" הוא סיפור שמתאר חיי נישואים תקינים-לכאורה שמשבר אמון בין בני הזוג עומד בו למבחן.  סיפור שמתעמק באשה בוגרת שכל חייה כבלה את רצונותיה ותשוקותיה, שסובלת מדימוי והערכה עצמית נמוכים, שחשבה שהיא מכוערת וסוטה וארועי ההווה והמשבר בזוגיות שלה מובילים אותה להתמודד עם הכבלים שהיא כבלה בהם את עצמה לאורך השנים ופגעו בה כאשה. דמותה של דיאנה מתפתחת לאורך הסיפור והקורא מגלה את שורש מצוקותיה, את התשוקה שלוחת הרסן, שברגע ש"שוחרר הפקק מעל הבקבוק" אי אפשר לעצור אותה. 


האם דויד אכן בוגד בדיאנה? ובעצם, מי בוגד במי

 

קשה שלא להתאהב בסיפור. 

שום דבר אינו שחור ולבן, והוא מראה עד כמה אמון ופתיחות חשובים במערכות יחסים ומה קורה כשהם מתערערים ומושכים את השטיח מתחת לרגלי הדמות עד שאין באפשרותה לפעול באופן הגיוני.

קשה שלא להיות מרותק לסיפור. העלילה והדמויות ממש משכו אותי לתוכו.

הוא מסקרן ורומנטייש בו מתח, יש סערת רגשות, להט יצרים, והוא נקרא בשקיקה.

את סופו של הסיפור אני לא יכולה לגלות, אבל יכולה להבטיח לכם שזה היה סיפור אמוציונלי אדיר שסופר היטב ושישאר אתי עוד הרבה זמן.

 







 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה