יום ראשון, 8 במאי 2022

הספרייה האחרונה - פריה סמפסון

 הספרייה האחרונה -  פריה סמפסון

תרגום יסמין קליין

הוצאת תכלת

מאי 2022. 300 עמודים

נקרא כעותק דיגיטלי











ספר לאוהבי ספרים, ו"תולעי ספרים" על אוהבי ספרים...

העלילה מספרת על ג'ון ג'ונס בחורה מסורבלת מבחינה חברתית, שדבקה בשיגרת חייה, כמו הטייק אווי השבועי של עוף ברוטב שעועית שחורה, עבודתה כעוזרת ספרנית במישרה מלאה, ואת קריאת הספרים בביתה בשעות הערב.

 

ג'ון ג'ונס בת ה 30 , הספרנית הבודדה והמופנמת מעולם לא עזבה את צ'לקוט, הכפר האנגלי המנומנם שבו גדלה. היא ויתרה על חלומותיה על קולג', חברים חדשים וקריירת כתיבה, כאשר העדיפה להישאר קרוב לאמה שנאבקה בסרטן. ביישנית ומתבודדת היא מעדיפה לבלות את זמנה קבורה בספרים מאשר לצאת אל העולם. אבל כשאיום סגירה מרחף על הספרייה שלה, היא מאלצת את ג'ון להגיח מאחורי המדפים כדי להציל את המקום שמכיל את הזיכרונות היקרים ביותר מאמה, הספרנית האגדית של צ'לקוט, שמתה לפני שנים והותירה חלל שג'ון לא מצליחה למלא, ובאותה מידה מקום שחשוב לכל כך הרבה אנשים בקהילה.

 

כשהיא מצטרפת לקבוצה של מקומיים אקסצנטריים אך מסורים המובילים קמפיין לשמירה על הספרייה, ג'ון פותחת את עצמה בפני אנשים אחרים בפעם הראשונה מאז שאמה מתה. המאבק הזה  גורם לה לפרוץ מאזור הנוחות שלה ולהתגבר על הפחד החברתי שהשתלט על חייה  ולמצוא אושר בתוך עצמה ובעזרת אלה שהיא הכניסה אל חייה.

חברה הוותיק אלכס חוזר לכפר. ג'ון  מרגישה צורך להסתיר ממנו את הבדידות, החנוניות והכישלונות שלה, מבלי להבין שאלכס מעריץ את כל מה שהפך את ג'ון לאדם שהיא היום. רגשותיו של עורך הדין טוב הלב כלפיה ברורים לכולם מלבד ג'ון, ואם רק היתה נותנת לאלכס הזדמנות לספר לה איך הוא מרגיש... אבל ג'ון עסוקה בבריחה מאנשים ומכל דבר שדומה למערכת יחסים קרובה ולא מאמינה שמישהו יכול להתעניין בה בכלל.

כדי להציל את המקום והספרים שחשובים לה, ג'ון מבינה שעליה לעשות כמה שינויים בחייה. לראשונה בחייה היא נחושה לא לוותר ללא קרב. היא לומדת למצוא את הקול שלה

אבל

האם הוא יהיה חזק מספיק?

האם הוא יגיע בזמן?

 

ספר ביכורים חביב, כתוב היטב, נעים וקליל עם עלילה די צפויה, לעיתים הומוריסטי, לעיתים עצוב. הרומנטיקה משנית לחלוטין, ולאורך הסיפור פזורות התייחסויות שונות לספרים ולספרות, מהסיפורת העכשווית כמו גם מהקלאסיקות בכל הג'אנרים. אקספיזם  מושלם המתאר קהילה שמתחברת יחד כדי להציל ספרייה מקומית אהובה, חשיבות של אחווה קהילתית, חברות ועבודה משותפת.

 

בשורה התחתונה:

מושלם לכל מי שאוהב ספרים, קהילה וספריות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה