יום שבת, 21 במאי 2022

בבת אחת – רבקה רוזנר

בבת אחת – רבקה רוזנר

הוצאת שתים הוצאה לאור

מאי 2021. 254 עמודים

נקרא כעותק דיגיטלי












גיבורת ספר הביכורים של ד"ר רבקה רוזנר היא רווקה דתייה שמחפשת בביצה הירושלמית את אהבת חייה, ומגלה שהיא לסבית. הקשר בין דמיון למציאות בהחלט לא מקרי. זה למעשה הסיפור האישי של הסופרת, אישה דתייה וד"ר לספרות, שהתאהבה באישה, לראשונה בחייה, בגיל 34. אחרי טלטלות, מפחי נפש ופרידות חוזרות ונשנות, התחתנה עם אותה האהובה, והיום הן מגדלות ביחד את בתם.

 

נעמי וסרמן, רווקה ירושלמית דתייה בת 32, יודעת שכבר מזמן עברה את הגיל שבו הייתה אמורה להקים משפחה, ואם לרגע היא שוכחת את זה, כל שבוע מגיעה השבת והמיפגש המשפחתי, הביקור בבית הכנסת וארוחת ליל שישי מזכירים לה את רווקותה.

החיים שלה מלאים בעשייה. היא מלמדת את השפה העברית לתלמידי חו"ל באוניברסיטה, היא קפטן של קבוצת כדורסל נשית, ירושלמית,  היא אוהבת לטייל בארץ ובחו"ל ויש לה המון חברות, אבל כל אלה לא ממלאים את הצורך לחפש בן זוג באתרי היכרויות, בדייטים, או במפגשים מזדמנים.  

מאידך היא מלאה ניגודים. היא מגיעה מבית דתי, אך לא חשה דתייה כבני משפחתה, ולא כל כך מאמינה באלהים, או בתפילה בבית כנסת אורתודוכסי ומעדיפה  להתפלל בבית כנסת שוויוני. היא סטרייטית אך מבלה את מרבית זמנה בחברת נשים, ביניהן חברות לסביות.

 

בטיול סוכות לערבה, אליו הצטרפה עם יודית חברתה לקבוצת הכדורסל, וחברותיה הלסביות, הכול קורה בדיוק כמו שדמיינה, מדורה, כוכבים, יין, אהבה.  אלא ששם נעמי פוגשת את סלע, צלמת צעירה, מתולתלת, בעלת קסם אישי, צחקנית ונבונה, והיא מרגישה משיכה אדירה אליה.

מרגע זה ואילך עולמה של נעמי עובר טלטלה.

 

בכתיבה עדינה ויוצאת מן הכלל שמשאירה אותי רוצה עוד, ותיאורים מדוייקים על המתחולל בראשה ובחייה של נעמי מתארת הסופרת את המסע הקשה שנעמי עוברת, על כל היבטיו.

נעמי מציפה שאלות מעניינות ומחפשת תשובות הנוגעות לאמונתה הדתית שנובעת מהעובדה שגדלה בבית דתי, במסגרות חינוכיות דתיות, לצד אמונה שהתפתחה והשתנתה עם הגיל, הכוללת ערכים של מה טוב ומוסרי, מה אנחנו מאפשרים לאחרים לגרום לנו, את ההתלבטויות, החששות, הפחדים לגבי ההומופוביה וחוסר הסובלנות לכל סממן חורג מהנטייה המינית בחברה הדתית, שעלולים להיחשף מצד הוריה ובני משפחתה, את תהליך היציאה מהארון, ועד קבלה עצמית מלאה, ובחירה באושר של עצמה, על פני שנים בהן ויתרה על עצמה למען האחרים, כדי לא לפגוע במשפחתה ובאנשים הנוכחים בחייה.

"איך בסוף הלב שלנו חזק מאיתנו, זה לא ייאמן, הא. אולי כי הלב שלנו הוא אנחנו."


ספר נפלא! יש בו הרבה אמת, השראה, אומץ ואמפטיה, והחלטות שקשה להחליט.

נקרא בנשימה עצורה. קולח, כתוב ברגישות ובתבונה.

ממליצה. מאד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה