יום רביעי, 7 ביוני 2023

יפיפה חסר מעצורים (1) - ל׳ ג׳יי שן (ליהי שן)

יפיפה חסר מעצורים (1) - ל׳ ג׳יי שן (ליהי שן)

סידרת תיכון אול סיינטס

תרגום:  טל לוי אסקרי

הוצאה: אהבות הוצאה לאור

אפריל 2023. 381 עמודים












 

"יפהפה חסר מעצורים" הוא הראשון בסדרה החדשה של ל׳ ג׳יי שן " סידרת תיכון אול סיינטס"

 

דריה פוגשת בגיל ארבע עשרה את פן סקאלי. לרגע נדמה שהשניים יהפכו לצמד חמד של גיל הנעורים, אבל שניהם עושים מעשה שהופך להיות ארוע משנה חיים, וגורם להם  להפוך ליריבים מרים. ארבע שנים מאוחר יותר, הוריה של דריה לוקחים את פן תחת חסותם, והוא עובר לחיות בביתם, כאחד מבני המשפחה.

 

דריה היא הנערה העשירה הטיפוסית.

להיות עשירה ופופולרית זה לא דבר חדש עבורה , אך כל אלה לא מבטלים את הקנאה שמוצאת מקום בליבה. דריה מפונקת, חוצפנית, נבונה, משחקת לפי הכללים שלה ומתנהגת כמו כלבה. כדי להישאר בפיסגה היא נאלצת לעמוד על המישמר, במיוחד כשכולם רוצים את ה"כתר" שלה. כל מה שעומד לנגד עיניה זה הרצון להרוס את ויה, אחותו התאומה של פן, ואת עתידה כרקדנית בלט, כמו את עתידה של אמה, מלודי, כמורה מפורסמת לריקוד.

אומרים שהנפילה הכואבת ביותר היא זו שאתה לא רואה שהיא מגיעה, ולדריה צפויה נפילה ארוכה, קשה וכואבת.

 

פן הוא הנער הטיפוסי מהצד הלא נכון של פסי הרכבת, הילד הרע עם לב זהב. הוא קפטן קבוצת הפוטבול היריבה של אול סיינטס היי , והוא אחיה של ויה, הפרימה בלרינה בהתהוות והגורם מס.1 לקינאה המאכלת את דריה, שבגללה היא הופכת להיות בלתי נראית בעיני אימה. 

פן שונא את דריה על שהרסה את עתידה של אחותו  וגרמה לה להיעלם, ורוצה שהיא  תשלם על מעשיה, אך הוא גם "נמשך" אליה. פן של גיל 14 לא יודע את עוצמת מאבק הכוחות בין הבנות, מתאהב בדריה למרות שהוא יודע שדריה טובה מדי בשבילו,  פן של גיל 18 שונא את דריה ובז לה, אך רוצה להציל אותה ולהגן עליה.  

נכון שהמזל מעולם לא היה לצדו, אבל הגורל בטוח שכן, במיוחד כאשר אירוע משנה חיים מאלץ אותו לקחת בזרועות פתוחות את ההזדמנות לנקמה ולעבור לגור תחת אותה קורת גג עם דריה ומשפחתה. אחרי הכל, אין דבר שפן רוצה יותר מאשר שהבחורה שהובילה לסיבוך בחייו, תהיה נתונה לחסדיו.

 

אבל, הכימיה ביניהם עוצמתית, והגבול בין אהבה לשנאה... דק מאד.

 

בדיוק כשנדמה שהדברים מתחילים להסתדר בשבילם, מישהו  נכנס לתמונה והכל משתנה. מעשי רשעות וארס הופכים להיות בני לוויה והלחץ הופך להיות בלתי נסבל.

לדריה יש הכל בחייה ובכל זאת היא חסרת ביטחון ומשתוקקת לאהבה ותשומת לב. היא מרדנית ואימפולסיבית מדי. היא עשתה דברים איומים בלי קשר לכוונות שלה. אבל הרוע של דריה שנראה מבחוץ הוא למעשה המגן שמכסה על לב שבור וסדקים בבטחון העצמי שלה.  

 

"אף אחד לא רוצה להיות אדם רע. אך ישנם אנשים — כמוני — שפשוט לא יכולים להתאפק."

 

השניים מתמודדים עם מצבים שונים, שאף אחד מהם לא קל. שניהם שבורים ומלאים בכעס על העולם ועל עצמם. מערכת היחסים ביניהם בוגדנית, מכוערת ומניפולטיבית.


הספר מוביל את הקורא להבין מספר נקודות חשובות: 

- כל בן אדם צריך קודם כל לחיות בשלום עם עצמו, להיות עצמו, ורק לאחר מכן לבנות מערכות יחסים הרמוניות עם אחרים. 

- הורים לא צריכים לנסות להיות חברים עם ילדיהם, אלא למלא את תפקידם כהורים. רוב הזמן, מעשיה של מלודי, אמה של דריה, עשויים להיראות לא הוגנים כלפי בתה, וקשה להכיל אותם אבל עם הזמן כל השאלות והתהיות לגביה יקבלו מענה . מצד שני, אביה, ג'יימי, הוא אב מגונן בצורה יוצאת דופן שאוהב את בתו ללא גבולות ותמיד לצדה, מוכן להגן ולתמוך בה בכל הזדמנות.

- החיים בבית הספר אינם קלים כלל וכלל. 


ל׳ ג׳יי שן ידועה בסגנון כתיבה כובש ומותח, וגם הסיפור הנוכחי שובה לב ושואב לתוכו. הסיפור מתפתח, ועובר  בעיקר בין נקודות המבט של פן ודריה, ולאט לאט אנחנו לומדים שלא כל מה שרואים או בוחרים להראות כלפי חוץ זה מה שבאמת. יש רגשות כאב עמוקים, רצון לנקמה, פגיעה, בגידה, אי הבנות ונאמנות. דריה ופן נופלים וקמים בכוחות עצמם, ותוך הישענות זה על זה.

 

ככל שהספר מתקדם דריה עוברת תהליך של צמיחה והתבגרות, ועושה צעדים קטנים להיפתח, לבטוח באחרים, לתת צ'אנס למערכת היחסים הקשה שיש לה עם אמה, ומעל לכל להשיג יותר ביטחון בעצמה וביכולות שלה.

"יפיפה חסר מעצורים" הוא רומן רומנטי מורכב, סקסי וכנה, שמספר על תלמידי תיכון בשנתם האחרונה בבית הספר. הוא זורם, מסקרן, נכנס ללב ואי אפשר להניח אותו מהיד.

ל׳ ג׳יי שן עשתה זאת שוב.

 

והערה לסיום:

הספר מפורסם כמיועד לנוער צעיר(YA) , ולמרות שהגיבורים לומדים בשנתם האחרונה בתיכון, לדעתי הוא ממש לא ספר עבורם!   יש בו סצנות לוהטות וגרפיות שלא נראה לי שתואמות את גילם, ומעשי רוע ונקמה קשים מנשוא.

מי שאוהב יחסי שנאה -אהבה, מיריבים לאוהבים,  יהנה מהספר הרומנטי הזה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה