יום שלישי, 2 בינואר 2024

הילד הכחול - נדב נחמני

הילד הכחול - נדב נחמני

הוצאת כנרת

נוב׳ 2022 . 135 עמודים

הסיפור הוא על נדב בן ה -9 , ילד שמחפש איך להיות כוכב השכונה

בבית כל בני המשפחה עסוקים בעניניהם ולאף אחד אין רגע להיות איתו, לשחק איתו, ולהקדיש לו מזמנו. ואם לא די בכך, גם החברים שלו מתעלמים ממנו ומתלהבים מהארנב של טל. 

נדב חושב שאם תהיה לו חיית מחמד, אולי כלבלב חמוד, הוא יזכה בתשומת לבם של הילדים, אך הוריו מתנגדים בכל תוקף לאור היסטורית ה"אימוצים" שחוו בעבר.

נדב מרגיש בודד ולכן הוא ממציא זוג גיבורי-על שהם גם חברים טובים: סופר נָדִי וסופר באדי.

סופר נדי יודע שיש לו  יכולות וכשרונות רבים, שהופכים אותו לגיבור על, אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שהוא מצליח לעוף גבוה או  להזיז דברים בכוח המחשבה? 

כשהוא פוגש את באדי, גם  הוא ילד עם כוח על, שהשאגה שלו מפחידה את כולם, הוא עוזר לו לנתב את כוחות העל שלו למען מטרה חיובית וביחד הם הופכים לצוות שמציל את העיר מלא פעמים... הם עוברים הרפתקות מלאות מתח ופעולה.  הוא בטוח שכאשר הילדים יקראו על כל מה שהם עושים ועוברים הם ירצו להיות חברים שלו ויחשבו "וואו איזה גאון נדב וכמה הוא מוכשר!".

כשנדב מוצא גור כלבים מתוק, הוא מבין שהוא מצא את מי שבאמצעותו הוא יצליח להתקרב לילדים ולהפוך אותם לחבריו.  

 

האמנם?

 

ההורים מרשים לנדב לאמץ את גור הכלבים בתנאי שהוא יחתום על חוזה בו הוא מתחייב לטפל בכלכלב. ההתחלה מבטיחה. נדב והגור מושכים את תשומת לבם של הילדים, אך מה קורה בהמשך?

על כך תוכלו לקרוא בעצמכם.

 

בכל אחד מאיתנו חבוי ילד כחול, וכל אחד יכול למצוא בסיפור את עצמו.

הסיפור מלמד את הקוראים הצעירים איך להתמודד עם קשיים חברתיים, לפתח ביטחון עצמי ולהבין שמאחורי כל מראה חיצוני, במקרה הזה הילד כחול, מסתתר ילד הרוצה, כמו כל ילד אחר, לשחק עם חברים, להיות רצוי, להיות אהוב. להבין שהדברים איתם הם מתמודדים בחיי היום יום בכיתה, בבית ביחסים עם בני המשפחה, קורים גם לאחרים ושהצורך בתשומת לב והכרה חברתית הם חלק בלתי נפרד ממה שרבים מהילדים רוצים.

 

"הילד הכחול" הוא ספר קומיקס המשולב עם רומן גרפי. זה הספר הראשון בסדרה ויש לו כבר המשך "הילד הכחול והסוס המעופף" .

הקטעים של סופר נדי וסופר באדי מובאים בגוף שלישי, ומורכבים ברובם מטקסט עם רישומים ומכילים הרבה שטח לבן וגרפיקה קטנה. הקטעים של נדב מובאים בגוף ראשון, ומורכבים ממסגרות קומיקס צבעוניות שמצוירות ברצף, וכוללות גם בועות טקסט.

סיפור פשוט, צבעוני וקליל, ספור הרפתקאות משעשע ומלא דמיון אשר נוגע ישירות בכמה מהנקודות המשמעותיות אצל ילדים החווים מצוקות חברתיות. הוא בוחן בהומור את כוחה של החברות גם ברגעים לא צפויים, ואת יכולתם של חברים, גם אם הם שונים, לפעול כצוות ולתמוך זה בזה.

 

הספר מנוקד, מתאים לראשית קריאה לילדים בני 9 ומעלה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה