יום ראשון, 7 בינואר 2024

ג'ורג'י מאז ומתמיד – קייט קלייבורן

ג'ורג'י  מאז ומתמיד – קייט קלייבורן

תרגום: נעה שביט

הוצאה: הספרנית

ספטמבר 2023. 336 עמודים

כשנדיה, הבוסית התסריטאית והבמאית המפורסמת מחליטה לעשות שינוי גדול בחייה ולהתרחק מאור הזרקורים, העוזרת האישית שלה, ג'ורג'י מולקהי, מוצאת את עצמה מובטלת ואובדת עצות לגבי המשך דרכה המקצועית.  

חברתה הטובה ביותר של ג'ורג'י, בל ובעלה הארי, חזרו לאחרונה לעיר הולדתם של בל וג'ורג'י, והיא מצפה כעת ללידת בתם הבכורה. היא מבקשת את עזרתה של ג'ורג'י באירגון הבית, בתמיכה מורלית, וג'ורג'י נענית ברצון. היא מחליטה לארוז ולחזור הביתה, לפחות זמנית, לעיירה הקטנה דרנטוויל, וירג'יניה, שבה הוריה עדיין מתגוררים, לנוח מהקצב האינטנסיבי של חייה עד כה, ולתכנן ברוגע תוכניות לעתידה, וכמובן לעזור לבל להתארגן בביתה החדש.  

כשהן פורקות ארגזי איפסון ישנים בביתה של בל, ג'ורג'י מוצאת יומן  שהיא ובל כתבו כשהיו בערך בנות 13. הוא מלא ברעיונות ודברים שהן רצו לעשות, מעין רשימת משאלות שהן קיוו לחוות. בעידודה של בל, ג'ורג'י מחליטה להגשים כמה מהמשאלות בתקווה לגלות את עצמה מחדש ומה היא רוצה לעשות בשארית חייה, לגרש את תחושת הריק שמלווה אותה.

 

ג'ורג'י מופתעת לגלות שיש לה שותף זמני בבית הוריה. נראה שאביה שכח ליידע אותה, שהם הזמינו את ליווי פאנינג לשהות בביתם בזמן שהם נעדרים ממנו,  כך שהשיפוץ שנעשה בביתו של ליווי ימשיך להתנהל כמתוכנן. ליווי מוכר היטב בעיירה משנות נעוריו כעושה צרות ובהווה הוא נמנע מקשר חברתי עם תושבי העיירה, מנוכר ממשפחתו ומנהל עסק משלו. הוא גם אחיו הבכור של אוון, מי שג'ורג'י היתה מאוהבת בו בסתר בנעוריה.

מיותר לציין שג'ורג'י וליווי הם הפכים, אבל ככל שהסיפור מתקדם אנו רואים כיצד כל אחד מהם למרות השוני מביא לשינויים חיוביים זה בחייו של זה, ובסופו של דבר הם מתקרבים יותר ויותר ושניהם עוברים מסע של אהבה, חברות וקבלה עצמית.

 

העלילה מסופרת מנקודת המבט של שניהם בפרקים מתחלפים.

אהבתי את ג'ורג'י.  היא גדלה בבית עם שני הורים אוהבים, באווירה חופשית וקיבלה המון אהבה ותמיכה,כולל את המרחב לעשות טעויות, מה שהוביל לכך שהיא נתפסה כמעופפת וחסרת כיוון. היא אימפולסיבית, גמישה, מצחיקה, מארגנת נהדרת את הזמן והדברים של אחרים, אמיתית ופתוחה. היא חברה טובה, בת אוהבת ומישהי שתמיד מוכנה להושיט יד. אבל מתחת לפני השטח היא סובלת מחוסר ביטחון ובלבול לגבי מה צריך להיות הצעד הבא שלה ואם לומר את האמת היא די מקשה על עצמה. 

המסע של ג'ורג'י הוא מסע של גילוי עצמי ויותר חשוב של קבלה עצמית, תחושת נוחות עם מי שהיא לצד האהבה והתמיכה של משפחתה וחבריה. לא כולם צריכים להיות בעלי שאיפות גבוהות כדי להיות מאושרים, והרגע בו ג'ורג'י מבינה שהיא שמחה להיות בדיוק כמו שהיא, וכל מה שהיא היתה צריכה זה את המרחב להיות היא, הוא מסר יפהפה שהסיפור הזה מציע.

ליווי הוא דמות ראויה להערצה שעבר דרך מאד ארוכה עם עצמו כדי לשנות את התדמית של הנער הבעייתי. הוא נאלץ לפלס את דרכו ללא האהבה והתמיכה של הוריו ונחשב לכבשה השחורה במשפחה , אך הוא לא ויתר ועבד קשה כדי לשנות את התדמית הישנה שדבקה בו, ולבנות חיים מכובדים ולהראות כמה הוא אחראי. כשמבינים את הדינמיקה המשפחתית שלו ואת העוולות שהיו מנת חלקו בצעירותו, קל לקבל את הרצון שלו לחיות איך שהוא חי. לבד עם הכלב שלו וללא קשרים חברתיים, מתוך אמונה שלא מגיע לו שום דבר מעבר. אך בפועל, החום והנדיבות הטבעיים של ג'ורג'י שוברים את דפוס ההתנהגות שהוא התקבע עליו ומאזנים בצורה מושלמת את אישיותו השתקנית אך העדינה של ליווי, לצד התמיכה והמרחב שהיא נותנת לו.

 

"ג'ורג'י מאז ומתמיד" הוא יותר מאשר רק רומן רומנטי. זה סיפור אהבה עדין בין שני אנשים שנאבקו להתעלות מעל מעשיהם וחסרונותיהם בעבר. סיפור כן על החיים וכמה שהם לא מושלמים, רומן של מציאת העצמי, רומן על חשיבות המשפחה בעיצוב חיינו, וכיצד הבחירות שנעשו משפיעות על עתידנו.

 

ספר מתוק, צפוי, קולח על אהבה וגילוי עצמי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה