יום ראשון, 14 בינואר 2024

כל הדרכים מובילות לרומא - שרה אדמס

כל הדרכים מובילות לרומא - שרה אדמס

תרגום: ניצן לפידות

הוצאת ידיעות ספרים

דצמבר 2023. 320 עמודים

 

אמיליה, הלא היא ריי רוז, היא נסיכת פופ, באמצע שנות העשרים לחייה. אחרי גיבוש רשימת השירים, מיליוני חזרות על הכוריאוגרפיה והשירים, לוח זמנים לראיונות לתקשורת, היא זקוקה להפסקה לפני סיבוב ההופעות העולמי שלה, שיימשך תשעה חודשים.

היא מתגעגעת לאמה המנוכרת שניסתה לנצל את מעמדה ככוכבת, היא עייפה מסוזן, הסוכנת התובענית שלה שמתערבת בכל דבר בחייה, והלחץ והאינטנסיביות הופכים אותה למישהי שהיא לא. לאישה עם מסכה, שכלפי חוץ תמיד מנומסת, תמיד מחייכת ומבפנים הריקנות מציפה אותה.

 

"נימוסים, נימוסים, נימוסים."

 

לילה אחד בהשראת אודרי הפבורן והסרט "חופשה ברומא", היא מרגישה צורך לקחת הפסקה מחייה המלחיצים. היא לא יכולה לטוס לרומא כפי שעשתה הנסיכה אן בסרט, אבל היא יכולה לנסוע לרומא בקנטקי, להישאר בפונדק המקומי, לנוח ולחשוב על מה שהשתבש בחייה.

 

אלא ש"אדם מתכנן ואלהים צוחק..."

 

אמיליה יוצאת במכוניתה הישנה מנאשוויל, טנסי, לרומא, קנטקי וכשמכוניתה מתקלקלת היא מוצאת את עצמה במכונית מעלה עשן, בקידמת ביתו של גבר מקסים, מאיים וזועף מאוד.

זהו נואה ווקר הקונדיטור שבור הלב, המתבודד, הנרגן.

באי רצון ברור לעין נואה מציע לאמיליה להישאר בחדר האורחים בביתו, ללילה, כך שלמחרת בבקר היא תוכל לגרור את מכוניתה לתיקון במוסך המקומי. הוא מזהה מי היא, ויודע שהוא מכניס את עצמו לבעיה אמיתית, בגלל שהיא מפורסמת, אבל בעיקר בגלל שהיא יפה. הוא כבר היה בסיפור הזה בו הלב שלו נשבר כשפתח אותו לבחורה שהגיעה מחוץ לעיר ובסופו של דבר נטשה אותו ואת העיירה. הוא יודע שהוא לא יכול לתת לזה לקרות שוב, לפיכך הוא מבהיר (לעצמו) בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שהוא לא רוצה שום קשר איתה.

כאשר מסתבר שתיקון המכונית יימשך לפחות שבועיים, ומייבל, בעלת הפונדק המקומי מתעקשת שאין אצלה חדרים פנויים, נואה מרגיש "תקוע" איתה, ונאלץ לאפשר לאמיליה להישאר בביתו.

 

נואה שלא משתמש בסלולרי וגם אין לו Wi-Fi בבית, אוהב את הפרטיות שלו, ולמרות שהוא מנסה להתרחק מאמיליה, כולם דוחפים אותם להיות ביחד, כולל אחיותיו. כל בני העיירה מתחילים לחטט בחיי האהבה שלו ומתרגשים שכוכבת פופ מבקרת בעיירה. ואמיליה, שמהרגע הראשון להיכרותה עם אחיותיו של נואה מתיידדת איתן, מצליחה להתאקלם ברומא.

 

האם היא תוכל לחזור לחייה הישנים ?

האם אמיליה ונואה ימצאו אהבה כנגד הסיכויים?

 

בין השניים יש משיכה הדדית, אך מטעני העבר וההבדלים באורח החיים מקשים על האפשרות לקיום מערכת יחסים נורמלית. אמיליה בהחלט הוציאה את נואה מהקונכייה הזועפת שלו, והוא נתן לה משהו שהיה חסר בחייה במשך זמן רב. אבל השניים עדיין מהססים והשאלה נותרת בעינה: האם ביחד, הם יכולים להתמודד עם העולם?

 

"כל הדרכים מובילות לרומא" הוא רומן מתוק ומשעשע על רומנטיקה בעיירה קטנה, על הפכים שנמשכים אחד לשני, המסופר בגוף ראשון משתי נקודות המבט של אמיליה ונואה בפרקים לסירוגין.

הכתיבה קלילה וזורמת, האהבה מתפתחת לאט, ורומא שבקנטקי קמה לתחייה. אי אפשר שלא לחייך ולצחקק כשמייבל, הארייט, ושאר תושבי המקום מחטטים, מרכלים ועושים כל דבר שהוא חלק מהחיים במקום קטן.

 

האם הספר מושלם? אפילו לא קרוב להיות. זה מסוג הספרים שאקרא היום ואשכח למחרת, אבל זה אחד הספרים  המתוקים שקראתי לאחרונה.

רומן רומנטי נעים ומשעשע, שמתמקד בריפוי וצמיחה.

 

מומלץ


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה