יום שני, 22 בינואר 2024

ההימור - קריסטן אשלי

ההימור -  קריסטן אשלי

סידרת הרי קולורדו, חלק 1

תרגום: דורון דנסקי

הוצאת אהבות

אוגוסט 2018. 631 עמודים

זה הסיפור של נינה ומקס.

עורכת הדין נינה שרידן בת ה 36 מגיעה מאנגליה לעיירה נואו בין שבקולורדו, לחופשה של שבועיים. היא לוקחת "פסק זמן" משיגרת חייה, בעיקר כדי לחשוב על מערכת היחסים שלה עם ניילס ארוסה. 

היא שכרה בקתה און ליין, אך כאשר היא מגיעה אליה ומגלה בבית גבר נרגן, היא המומה, וכעסה מתגבר כשהוא לא מוכן לשתף פעולה ואומר לה שעליה לעזוב את ביתו ולמצוא חדר במלון שבעיר. אחרי 17 שעות בדרכים, הולדן "מקס" מקסוול גורם לנינה העייפה והמקוררת לעזוב, כשבחוץ החשיכה יורדת ומשתוללת סערת שלגים .

מה יכול להשתבש?!

פנייה אחת לא זהירה בשלג הכבד, והיא מוצאת את עצמה בתעלה לצד הכביש. עקב השעה המאוחרת, הסערה והחשכה, היא מחליטה להישאר במכונית  ולהמתין לבקר כדי להשיג עזרה, אך מתעוררת בבקתה ששכרה, כשהגבר הנרגן סועד אותה במחלתה.  

כשנינה מתאוששת מעט ומבקשת לעזוב, מקס אינו מאפשר זאת, בטח לא כשהיא חולה. הוא מטפל בה ודואג לרווחתה וכשהיא מתאוששת הוא מאלץ אותה להישאר בביתו.  ניצוצות מתעופפים ביניהם, היא נשאבת לדרמות שבעיר, לדרמה המשפחתית שלו, ולמרות שהם מכירים אחד את השני פרק זמן קצר האהבה פורחת.

 

נינה היא טיפוס. בפירוש לא מושלמת. אבל היא מרגישה אמיתית. רכה, חומלת, ידידותית, חכמה, עצמאית, חצופה וקשוחה. היא עברה הרבה בחייה. ילדותה עברה עליה בבית שבו אביה נטש אותה ואת אמה, סבלה מאובדן, עברה סידרה של מערכות יחסים רעות, אבל תמיד החזיקה מעמד. על פניו נראה שיש לה בעית שמיעה כי אף פעם היא לא מבינה שום דבר כשאומרים לה משהו בפעם הראשונה, ובגלל מערכות היחסים הנוראיות בעברה, היא חסרת ביטחון ומתגוננת, קופצת למסקנות שגויות רוב הזמן, מה שמוביל לקונפליקטים בינה ובין מקס, קונפליקטים, שהיו יכולים להיפתר בקלות באמצעות שיח תקשורתי.


מקס הוא גיבור אלפא, איש הרים עקשן, קנאי ורכושני, וכמובן, 100% לוהט, שיודע מה הוא רוצה, אומר מה שהוא רוצה, לוקח מה שהוא רוצה, ומגונן על מה ששלו. לאחר שסבל מאובדן גדול בעברו, הוא מנותק רגשית ממערכות יחסים עמוקות עם נשים. הוא הבחור המקומי שכולם אוהבים, הרווק הכי מבוקש, ואין ספק שלמרות שהוא מתנהג לפעמים כמו אדיוט, הוא אמין ואהוב.


עד שנינה מגיעה.


למרות שנינה היא חתולה מהגיהנום ומקס עקשן ושתלטן, אהבתי את שניהם, את החלפת המתנות, הוויכוחים, ההסתגלות, הקנאה, ההסתייגויות. הם לומדים להכיר אחד את השני, והם פועלים בהתאם. לאט לאט נעשה ברור שהם נועדו זה לזה על אף הריבים והגילויים שהם צריכים לגלות על עברו של כל אחד מהם.

 

קריסטן אשלי כותבת כך שהיא מצליחה ללכוד את קוראיה. היא מתארת דמויות ראשיות כריזמטיות וגיבורי אלפא סקסיים. באמצעות הדמויות המשעשעות, הקצרים בתיקשורת והרמיזות הרומנטיות והסקסיות, היא בונה את הכימיה בין מקס לנינה.  אהבתי איך הוא הגן עליה תמיד, איך הוא זכר את הפרטים הקטנים עליה. אהבתי איך הוא מעולם לא הרפה ממנה. פחות אהבתי  את הדרך השובניסטית שאפיינה אותו, למרות שלא אחת הוא נכנע לנינה.

גם הדמויות המשניות משעשעות, חביבות, והן מוסיפות הרבה צבע, הומור ונוכחות עד כדי כך שהרגשתי שאני חלק מהקהילה והאווירה של נואו בין, שאינה חפצה בשינוי פניה, ורק רוצה לשמר את נוף ההרים המרשים.


לסיכום,

"ההימור" אינו רק רומן רומנטי. הוא תערובת של הכל. יש בו נושאים כבדים שמטופלים בעדינות רבה.

יש בו רומנטיקה, מסתורין, רצח, חטיפה, אונס  ועוד, כאילו כל צרות העולם התכנסו לספר אחד. נדמה שהעלילה לא סבירה, שהארועים מוגזמים, והרומנטיקה מתמודדת עם מכשולים מתסכלים, לפעמים אכזריים, לפני שהיא מתייצבת. אין ספק שאפשר היה לקצר את הספר אבל קריסטין אשלי אוהבת לכתוב ולחזור הרבה. למרות כל אלה יש בסיפור משהו מהפנט שאפילו אורכו ורמת הפירוט שבו לא גרמו לי להניח אותו מהיד.

סיפור מקסים עם דמות מקסימה בשם מקס, שאולי רבים ירתעו ממנו, בגלל שתלטנותו, ונינה, שהיא ממש לא "פרח קיר". בסופו של דבר היא דמות נהדרת שלא מתייחסת בקלות ראש לעוולות, ולא מסכימה "לאכול שטויות" ואי צדק או רשעות לשמה, מאף אחד.

 

העלילה מסופרת בגוף ראשון מנקודת המבט של נינה וקטע מהאפילוג מנקודת מבטו של מקס. יש בה הרבה פיתולים, הרבה עלילות מישנה, הסוף היה מפתיע והאפילוג מחמם לב.

אסקפיזם נחמד מהקורה בארצנו.

קריאה מהנה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה