יום ראשון, 14 בינואר 2024

מאיש הכלב באהבה, ספר צביעה והשראה – דאב פילקי

מאיש הכלב באהבה, ספר צביעה והשראה – דאב פילקי

תרגום: ארז אשרוב

הוצאת כנרת

ינואר 2024. 80 עמודים


"מאיש הכלב באהבה" הוא שילוב מעניין של ספר צביעה וקומיקס/רומן גרפי.

 

"העלילה" מספרת על פיטי החתול המרושע שהיו לו חיים עצובים וקשים לאחר מות אימו, שהאהבה הגדולה שלה הגנה עליו ועל מעשיו המרושעים. זכר האהבה הזו נשאר בליבו כזיכרון מחמם לב. הוא נשאר לבד בעולם, אבל אף אחד לא אוהב אותו כי הוא לא שינה דבר מדרכו המרושעת. עכשיו הוא היה רוצה מישהו שיהיה לצידו וידמה לו. הוא יוצר שיבוט בדמותו, אלא שהגור הקטן והמתוק שהוא יצר ממש שונה ממנו, כולו רוך ואהבה עד כדי כך שהוא מזכיר לו את אימו המתה. לאט לאט הוא פותח את ליבו לאהבה שהוא מקבל ונכנע לרגשות שמתעוררים בו ובסופו של דבר מספר לכולם שהוא אוהב את בנו, וכמה טוב שהוא נמצא בחייו כי רק בזכותו העולם הזה טוב.

 

"אַתָּה לֹא מֵבִין כַּמָּה טוֹב לְךָ בַּחַיִּים

לָמָּה?

כִּי יֵשׁ לְךָ אַבָּא שֶׁאוֹהֵב אוֹתְךָ!"

 

מי שמכיר את סידרת הספרים "איש הכלב" שכתב דאב פילקי ישמח לפגוש כאן את גיבורי הסידרה – את איש הכלב, סופר-גור, פיטי החתול, צ'יף ודמויות אהובות אחרות.

הספר מכיל עשרות עמודים מלאי ציורים בשחור לבן פרי עטו של דאב פילקי שמחכים שיצבעו אותם, וחלק מהציורים מחזירים את הקוראים לסצנות האהובות ביותר בסדרת הרומן הגרפי עטור השבחים של דאב. למעשה, הספר הזה הוא מעין סיכום של כל ספרי איש הכלב שהנושא הבסיסי בהם מדבר על אהבה ותקווה.

בין ציור לציור – מסרים של אנשי רוח, סופרים ומשוררים כדוגמת מאיה אנג'לו, צ'רלס דיקנס,א"א קמינגס,אמא תרזה, הרמן הסה ואחרים, שהציטוטים פרי עטם מלאי אהבה ואחווה שנכנסים ללב.

חשוב לדעת שמי שלא מכיר את הסידרה "איש הכלב" יתקשה להבין במה מדובר כי  הספר מורכב מכמה סיפורים קצרים שהרקע שלהם קשור בסידרה עצמה.

 

הספר מנוקד.

האיורים ממלאים את רוב הדף.

העלילה פשוטה ומכילה משפטים קצרים ומילים מחיי היום יום, לפיכך יתאים לקוראים מתחילים אך גם לבוגרים יותר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה