יום שלישי, 30 ביולי 2019

טיפ טיפה אמיץ - ניקולה קינר

טיפ טיפה אמיץ - ניקולה קינר
איורים: ניקולה קינר
הוצא' אגם.2019. 34 עמ'




















"טיפ טיפה אמיץ" הוא סיפור שמעביר  מסר חשוב באמצעות הסיפור והאיורים הנפלאים שבו. האם ארנב קטן וחששן יכול לאזור טיפ טיפה אומץ?


"טיפ טיפה אמיץ" מתרחש ביער סתיו יפהפה, ומספר את סיפורו של נבי, ארנב ביתי , שמעולם לא עזב  את ביתו שבעץ. הוא אוהב להישאר בבית, לקרוא, לסרוג ולשתות משקה חם. כל ההרפתקאות שחברתו לונה עוברת בחוץ, נשמעות לו מפחידות מדי, ותמיד הוא מסרב להצעותיה לצאת החוצה ואף אינו חושש לספר לה שהוא מפחד לצאת. עד שללונה נמאס,והיא מאבדת את הסבלנות כלפיו ואומרת לנבי:

"לִפְעָמִים, נָבִי, צָרִיךְ לִהְיוֹת טִיפּ טִפָּה אַמִּיץ!"


ויוצאת החוצה בכעס, בלעדיו.





















נבי ממשיך בשיגרת יומו, משקה את העציצים, מנקה אבק מהצדפים, אופה עוגיות בתנור, אבל כל הזמן לונה במחשבתו והוא עצוב. לונה אף פעם לא כעסה עליו כמו עכשיו והוא מבין שהוא צריך להשלים איתה.
אך יש בעיה...לונה בחוץ ונבי הרי מפחד לצאת!

בסופו של דבר נבי עוזר אומץ, מבין שהגיע הזמן שהוא יהיה קצת אמיץ ויתמודד עם הפחדים שלו , אורז בתיק מספר חפצים ובלב הולם מהתרגשות יוצא החוצה לחפש את לונה ביער.
הוא פוגש את כל החברים של לונה , שומע את קולות היער וציוץ הצפורים,ומתחיל מסע הרפתקאות תמים ומחמם לב בחיפוש אחר לונה. בכל הרפתקאה הוא מגלה דברים חדשים על העולם החדש והמרתק שבחוץ אבל גם על עצמו.




















"אִלּוּ רַק לוּנָה הָיְתָה רוֹאָה אוֹתִי. .. הִיא הָיְתָה גֵּאָה בִּי כֹּל כָּךְ"

עד לרגע שהוא שומע את זעקות הפחד של חברתו...

האם נבי יתגבר על פחדיו?
האם יאבד את האומץ החדש?
האם ימצא את לונה חברתו הטובה?


"טיפ טיפה אמיץ" הוא ספר מתוק ונפלא ובעיקר אופטימי ומשרה בטחון, שמעורר בפשטותו את נושא הפחד ואומץ הלב בילדים וההתמודדות איתו. הוא מראה שכולנו הרבה יותר אמיצים ממה שאנחנו חושבים.  כולנו נאלצים לפעמים להתמודד עם הפחדים שלנו ,להתעמת עם הלא ידוע שמפחיד אותנו כל כך ,לבטוח בעצמנו, ולהתגבר. וכשמצליחים, מבינים שבכלל לא הייתה סיבה לפחד.



האיורים יפהפיים, צבעוניים ומפורטים מה שהופך את הספר לספר ויזואלי שמאפשר להבין את הסיפור בעזרתם בלבד, דבר שימושי לילדים הצעירים שעדיין לא יכולים לקרוא, אם כי ברור שהטקסט מוסיף עניין רב יותר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה