יום רביעי, 31 ביולי 2019

סיפורי הבניין הקטן - דבורה בושארי

סיפורי הבניין הקטן - דבורה בושארי

איורים: נועה קלנר
כנרת זמורה-דביר . יולי 2019 .  
ספר קרטון לפעוטות





















"סיפורי הבניין הקטן" מתרחש בגן השעשועים השכונתי. גילי מבלה לבדה בגינה שליד הבית. היא יושבת על נדנדת הצמיג התלויה על ענף ומתנדנדת, בעוד הבובה שלה מתבוננת בה ממקומה על העץ. כשסופי באה לגינה, גלי מקדימה ומכריזה שהיא לא יכולה לשחק איתה כי אין מקום לשתיים.

"גִּילִי הִתְנַדְנְדָה
בַּנַּדְנֵדָה הַתְּלוּיָה.
ווהה-ויייי!
בָּאָה סוֹפִי.
"אֲנִי לֹא יְכוֹלָה לְשַׂחֵק אִתָּךְ!" אָמְרָה גִּילִי.
"אֵין מָקוֹם בַּנַּדְנֵדָה לַשְּׁתַּיִם!"


סופי לא נעלבת וחיש קל מוצאת פתרון ובוחרת נדנדה עולה יורדת המיועדת לשניים, ומזמינה את גילי להצטרף וראה זה פלא – שתיהן נהנות!

כשמופיע עוד ילד בגן, גילי שוב מכריזה:

"אֲנַחְנוּ לֹא יְכוֹלוֹת לְשַׂחֵק אִתְּךָ!"

שוב, סופי יודעת מה צריך לעשות כדי שגם הילד החדש יוכל להשתתף. כך מנסים את מזלם עוד ילדה וילד, ובכל פעם סופי מוצאת פתרון, עד שבסוף אפילו גילי מציעה פתרון הולם למשחק עם כולם.

גילי, מופיעה לאורך הסיפור מקושטת בכתר קטן על ראשה ומצטיירת כילדה חסרת התחשבות ולא חברותית במיוחד. אפילו אנוכית. בכל פעם שמופיע ילד/ה ומבקש להצטרף, גילי מסרבת וסופי מציעה פתרון. רק בפעם האחרונה גילי מגיבה אחרת. היא עוברת תהליך, שבאמצעותו היא לומדת להבין כמה חשובה החברות, ואיך להתגבר על הבעיה ולמצוא פתרון.

היא מפנימה ומאמצת את הגישה החיובית של סופי אחרי שהיא רואה ומבינה את היתרון במשחק הקבוצתי. כך מתגלה לנו בסופו של דבר ילדה נבונה שמצליחה להתגבר על קושי מסוים. שמבינה שצריך לשים את האגו בצד, ושצריך לחיות בשלום עם כולם, כי  לשחק לבד זה לא אותו הדבר כמו  השמחה של משחק קבוצתי עם חברים.

הסיפור קצר, זורם מסקרן ומענין, מדבר לילדים בגובה העיניים. בצורה עדינה מעלה הסופרת נושא מחיי היומיום הקשור בחברות ובשיתוף, שהילדים נתקלים בו בגן ובגינת השעשועים.

האיורים היפים של נוֹעָה קֶלְנֶר ממחישים את הטקסט ותורמים להבנתו. תענוג להשמיע את הספר המתוק הזה לקטנטנים ולהתלהב ביחד איתם מהאיורים הצבעוניים.

סיפורי הבניין הקטן מתאימים לבני שנתיים עד ארבע

בגן המשחקים הוא הספר הראשון בסדרה לפעוטות מאת הסופרת דְּבוֹרָה בּוּשֵׁרִי  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה