יום ראשון, 12 ביולי 2020

חלון אל המפרץ – דבי מקומבר

חלון אל המפרץ – דבי מקומבר
תרגום: מור רוזנפלד
הוצאת תכלת
אפריל 2020. 344 עמ'
נקרא כעותק דיגיטלי באתר עברית.



















ג'נה ומורין, בשנות הארבעים לחייהן,  היו תמיד החברות הכי טובות. בתקופת לימודיהן במיכללה  הן תכננו לצאת לטיול בעיר האהובה עליהן, פריס.  אך ברגע שמורין מצאה את עצמה בהריון היא מיהרה להינשא, והתכנית בוטלה.

מאז אותם חלומות צעירים וחסרי דאגות, חלפו יותר משני עשורים. ג'נה ומורין עדיין החברות הכי טובות. הן גרות בשכנות בסיאטל, שתיהן גרושות שנים רבות, אמהות חד הוריות, ושתיהן ללא בן זוג.

ג'נה, היא אחות טיפול נמרץ בבית חולים. היא היתה נשואה לקייל,מנתח לב שהיה אב נפקד מאז הגירושים. כשבתה הצעירה יוצאת מהבית ללימודים במכללה, ג'נה חווה את תסמונת הקן המתרוקן. היא מנסה להבין כיצד להתמודד עם בית ריק והיותה לבד, מקבלת בברכה את המצב החדש, ומחליטה להגשים חלומות ישנים שויתרה עליהם במשך השנים בהן הקדישה את עצמה לטיפול בילדיה שהיו בראש סדר עדיפויותיה.

היא מודה כעת  בקיומו של הצורך להכיר בן זוג, ולמצוא אהבה חדשה .

והיא רוצה להגשים את חלום פריס הישן.

חברתה הטובה מורין מתלהבת מהרעיון. הן עושות תכניות, קובעות מועד לנסיעה ונראה שהפעם זה יצא לפועל. אך כשאמה של ג'נה נופלת בחצר ביתה, שוברת את הירך וזקוקה לניתוח ולתהליך שיקום ממושך ובתה של מורין אמורה ללדת, שוב נדחה חלום פריס.

ג'נה פוגשת בבית החולים את ד"ר רואן לנקסטר. הוא המנתח האורטופדי של אמה. הרופא הנאה לוקח פיקוד, וג'נה מוצאת את עצמה נמשכת לחום ולקסם שהוא משדר. למרות שהיו לה כללים ברורים לא לצאת עם מנתח, על אחת כמה וכמה רופא באותו בית חולים בו היא עובדת, ג'נה לא יכולה שלא לתהות, מה אם... וכשילדיה משתפים אותה בשינויים שהם עשו, ועליה לעשות, היא נאלצת לקבל את ההחלטה הקשה אם יש מקום בחייה לאהבה ואושר.

בד בבד, מורין, הספרנית בספרייה המקומית, פוגשת את לוגאן, שרברב בחברת בנייה שהופך לקורא מן המניין בספרייה בה היא עובדת, ולמרות הדעות הקדומות שלה, היא בסופו של דבר מסכימה לצאת איתו לדייט. המפגש ביניהם רחוק ממה שהיא ציפתה.

האם הפער בין עולם המושגים של מורין ולוגאן רחוק מדי זה מזה?

האם שתי הנשים תמצאנה אהבה עם הגברים שפגשו?

האם חלום פריס יתממש או שמא משהו שוב יפריע?

האם ג'נה תלמד לשים את עצמה ראשונה ולהיות מאושרת?

ג'נה ומורין לא מושלמות. לרואן ולוגאן יש גם בעיות. לארבעתם יש פגמים, ועבר  שלא קל להניח בצד. שתיהן יצאו לדייטים בעבר עם גברים, אך אף אחד מהגברים לא זכה לקבל "אור ירוק". רואן ולוגאן הם בהחלט אור ירוק. אך ג'נה ומורין לא בטוחות כיצד לנהוג והן חוששות שההיסטוריה תחזור על עצמה, מקובעות בדעות קדומות וככל שהיחסים מתפתחים הניגודים בהשקפת העולם, בדיעות ונסיון העבר, שמים מקלות בגלגלים. אי אפשר להאשים רק את הנשים, כי גם לגברים היו דיעות והתנהלות מוזרה משלהם שהביאה אל מערכת היחסים בעיות תקשורת והתנהגות.

הדמויות המשניות, מתערבות כדי לעזור להוריהם למצוא את האושר, ומנחות אותן איך להתגבר על מכשולים, על סוגיות של גאווה ודיעות מושרשות שצריך להניח בצד כדי להביא את עצמם למקום טוב בזוגיות החדשה.

הפרקים מסופרים מנקודת המבט המתחלפת בין שתי הנשים, וכל אחת מהן  עוברת תהליך בו היא לומדת משהו על עצמה, עד להבנה שלעולם לא מאוחר לצמוח ולהשתנות גם אם הדרך מלווה בהרבה מהמורות.

"חלון אל המפרץ" הוא לא הספר הטוב ביותר של דבי מקומבר, אבל גם לא אחד הגרועים שבהם. הוא בהחלט תאם את הציפיות שלי לגבי  רומן פרי עטה. סיפור רומנטי בסיסי על משפחה, שברון לב וסליחה, בסגנון שנות ה-70. סיפור על התחלות חדשות של מערכות יחסים, על נשים בוגרות בגילן, די חסודות,  שרחוקות שנות אור מלדעת איך מתנהלים במערכת יחסים. 

אבל לא רק.

הקריאה היתה נעימה ועם הרבה תובנות לגבי יחסי אם-בת, אם-בן, אבות-בנות, חברות הכי טובות, בני זוג חדשים, ומערכות יחסים חדשות. יש פיתולים וכמה הפתעות לאורך הדרך אבל כמובן שהרומנטיקה והאהבה מנצחות.

אהבתי את הכריכה היפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה