יום שישי, 31 ביולי 2020

מפלצות הלב - נועה לנקרי

מפלצות הלב - נועה לנקרי

איורים : דריה סינה

הוצאת ספרי ניב

שנת הוצאה: 2020



















פחד הוא רגש בלתי נשלט שלא מבדיל בין צעירים לבוגרים ולמבוגרים. כל אחד חווה פחד מסיבה שונה, בעוצמה שונה, ומגיב אליו אחרת. בגיל הילדות יש פחדים שהם חלק בלתי נפרד מההתפתחות הטבעית של הילד,  ולכל שכבת גיל הפחדים האופיניים לה, ועבור הילד החווה אותם, הם רציניים מאד. 

הספר "מפלצות הלב" מספר על אלמוג, ילדה בכיתה א',  שבאחד הלילות היא לא מצליחה להירדם. לאלמוג דמיון מפותח מאד וכשהיא שוכבת במיטה בחושך היא שומעת לחש מאחד החדרים בבית. סקרנותה מתעוררת והיא הולכת לבדוק מהו הלחש המוזר שהיא שומעת. היא רואה למול עיניה דמות גדולה עם עין אחת, די מפחידה אך מתברר שאין מה לפחד כי הדמות היא "מפלצת הדאגה", שהיא מפלצת טובה כי תפקידה לדאוג ולעזור לכל הילדים שאינם מצליחים להירדם בגלל פחדים דימיוניים, להתגבר.

פחדים דמיוניים, ממפלצות ומדמויות שרואים בחושך ומדמיינים אותן, מגבירים את הפחד לישון לבד והם אופיניים לגילה של אלמוג. ולכן, "מפלצת הדאגה" מזמינה את אלמוג למסע אל ארץ המפלצות, שם היא מדברת על פחדיה, ולומדת להילחם נגדם.

מה קורה לאלמוג בארץ המפלצות?


על כך אתם מוזמנים לקרוא בעצמכם!

 

רק אומר שאלמוג עברה הרפתקה מופלאה ומלאת דמיון בעולם המפלצות ולמדה ש-:

 

"בְּעֶזְרַת שִׂמְחָה, אֱמוּנָה, צְחוֹק

וְכַמּוּבָן עֲבוֹדַת צֶוֶת, אֶפְשָׁר לְנַצֵּחַ הַכֹּל."

 

הסיפור מעביר את החשיבות שבעזרה, בשיתוף פעולה ובעבודת צוות. הוא מעביר מסרים חשובים נוספים, כמו התועלת בנוכחות החברים בחיינו, העובדה שאנחנו לא צריכים לפחד מהפחדים שלנו, והשאיפה לחשוב בצורה חיובית כדי להתגבר עליהם. אין נסיון לייפות את המציאות. להיפך, הסיפור מציג את הפתרון החכם והיצירתי של אלמוג איך להתגבר בכוחות עצמה ובעזרת חבריה על פחדיה.

האיורים היפהפיים, של דריה סינה, שבהם הצבעוניות ניתנת במשורה, מכניסים אותנו מיד לאווירה של הספר. 

"מפלצות הלב" הוא ספר ילדים מקסים שעוזר לילדים להתמודד עם רגש שלילי ומלמד אותם להפוך את הרגש הזה לחיובי.

 

***

נועה לנקרי, בת 15 מראשון לציון, ילידת העיר אילת. תלמידת כיתה ח' בגימנסיה הריאלית, תלמידה בכיתה משולבת, לוקה בשיתוק מוחין קל מלידה, פעילה בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו".

"מפלצות הלב" הוא ספרה הראשון, אבל בעתיד יצא לאור ספרה השני "דייט שני" .

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה