יום שני, 6 ביולי 2020

אלה עוברת לארץ אחרת – טל סינטוב

אלה עוברת לארץ אחרת – טל סינטוב

איור: בר פביאן

הוצאת ספרי ניב

מאי,2020. 24 עמ'



















הספר "אלה עוברת לארץ אחרת" מספר על החוויה של ילדה ישראלית העוברת לחו"ל עם משפחתה, וקריאת הספר מלווה אותה לאורך כל שלבי המעבר, הפרידה מהמקום המוכר, מהבית, האריזה, הטיסה וההגעה לבית החדש ולגן החדש.

אלה החמודה עוזבת את ביתה ואת ישראל ויוצאת עם משפחתה להרפתקה במדינה אחרת לתקופה קצובה של שנתיים, בעקבות עבודתו של אביה.

 

"אֵלָה, הִגִּיעַ הַיּוֹם לֶאֱרֹז מִזְוָדָה," קוֹלָם שֶׁל אִמָּא וְאַבָּא נִשְׁמָע.

"מָחָר כֻּלָּנוּ יוֹצְאִים לְהַרְפַּתְקָה חֲדָשָׁה."

כֵּן, אַבָּא צָרִיךְ לַעֲבֹד בְּחוּץ לָאָרֶץ שְׁנָתַיִם, וַאֲנִי וְאִמָּא נַעֲשֶׂה כֵּיף בֵּינְתַיִם."

 

היא מספרת מה יקרה לבית שלהם בזמן היעדרותם, מה יקרה לחפצים שלהם ולמרבית הצעצועים שלה שנשארים בארץ, ומעודדת את הסבים והסבתות, הדודים והדודות שהפרדה לא תהיה קשה הודות לטלפון ולאינטרנט שיקלו מאד על הגעגועים.

כשהם מגיעים לארץ החדשה ולבית החדש אלה מספרת עד כמה הוא שונה מהבית בישראל, על הסנאים בגינה, על ההסתגלות למקום החדש, לקשיי התקשורת בחודשים הראשונים, לגן בו לומדים ילדים ממקומות שונים בעולם, לחויות המשפחתיות המשותפות, לחורף המושלג, למנהגים ולחגים הזרים לצד השמירה על המנהגים והחגים היהודיים, רחוק מהבית.

תהליך המעבר לארץ אחרת לתקופה מסוימת, מה שאנו קוראים "רילוקיישן" משפיע על כל בני המשפחה אך במיוחד על הילדים, שנאלצים להיפרד מכל מה שהם מכירים ולא כל כך יכולים להבין את המשמעות שעוזבים לפרק זמן שנקצב מראש ושלאחריו יחזרו לביתם בישראל. התקופה שלפני המעבר רוויה בהתרגשות אך גם בלחץ ופחד מן הלא-נודע, אך אלה משדרת הרבה אופטימיות ותחושת חוסר הוודאות שמאפיינת ילדים צעירים שעומדים בפני מעבר כזה לא מורגשת אצלה. התהליך כולו מואר באור חיובי ואין שום קושי בקבלת המעבר והמשמעויות הנלוות אליו, פרט לסקרנות טבעית שמתעוררת בה במהלך הטיסה הארוכה והרצון להגיע ולראות איך נראית הארץ החדשה. היא לומדת להנות מהשינויים בנוף, בשפה, עם החברים החדשים בגן וגם מבעלי החיים החדשים. 


ספר ילדים חביב, שמנסיון אישי אני יכולה להעיד שהוא די מייפה את המציאות ומתעלם מהקשיים, לפחות אלה שקיימים בחודשי ההסתגלות הראשונים, בתחושת הניכור וכאב ההתנתקות מכל המוכר.

הוא מאויר בחן על ידי בר פביאן וכתוב ברמה סיפורית המכילה פרטי מידע ראשוניים.

 

מתאים לילדי הגן וראשית קריאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה