יום חמישי, 2 ביולי 2020

עוגה גדולה עוגה קטנה – רותי שקד

עוגה גדולה עוגה קטנה – רותי שקד
איור נורית צרפתי
הוצאת דני ספרים
2020. 25 עמ'


















"עוגה גדולה עוגה קטנה" מספר על שיתוף הפעולה בין מאיה וסבתה, תותי, בהכנת עוגת יום ההולדת של מאיה שאמורה לחגוג בגן את יום הולדתה הרביעי.


מאיה מציירת על דף את החומרים הנדרשים להכנת העוגה, וביום רביעי סבתא אוספת את מאיה מהגן ושתיהן לובשות סינר וכובע טבחים ונכנסות למטבח ומכינות את עוגת היומולדת.


עוגה אחת גדולה לגן ועוגה אחת קטנה שמאיה תיקח לביתה.

כאשר מגיעה השעה לחזור הביתה, העוגה עדיין נאפית בתנור וסבתא תותי מבטיחה שהעוגה תחכה למאיה כדי שהיא תקשט אותה, למחרת בבקר.  בבקר יום ההולדת , מאיה הנרגשת והוריה באים לביתה של  סבתא, מאיה רוצה להראות להוריה את העוגה שבמקרר...ואז  קורית תאונה מצערת!

מאיה נבהלת, בוכה, מפחדת שיכעסו עליה ומרגישה אכזבה גדולה. אך סבתא מנחמת, מעודדת ואומרת

"אָז בִּמְקוֹם לִבְכּוֹת עַל מָה הָיָה וְאֵיךְ קָרָה, בּוֹאוּ נֵרָגַּע, נִנְשֹׁם עָמֹק, וְיַחַד נַחְשֹׁב עַל פִּתְרוֹן." (עמ' 16)

על איזה פתרון סבתא חשבה?
האם מאיה הצליחה לשמח את חבריה בגן עם העוגה?

על כך אתם מוזמנים לקרוא בספר...

הספר  מעביר מסר חשוב לילדים, ומנגיש כלי להתמודדות עם בעיה רגשית הוא מלמד את הילדים שלא תמיד אנחנו מצליחים ושלפעמים קורות תאונות, יש כשלונות ויש אכזבות, ולכל אחד זה יכול לקרות. הוא חושף אותם למחוות של עזרה הדדית  והתחשבות.  סבתא מלמדת את מאיה, וגם את הוריה, שלא צריך לכעוס ולא צריך לפחד ושבעזרת חשיבה נכונה, הכוונה מתאימה  ושיתוף פעולה אפשר לתקן את החוויה הלא נעימה ולהפוך אותה לחיובית, וללמוד בעזרתה איך להתגבר על המהמורה וההתנסות הלא נעימה - עכשיו ובעתיד . כי טעויות ושגיאות ותאונות לא צפויות אינן רק חוויות מלמדות, הן גם פתח לאינספור אפשרויות.

הכתיבה יפה, נעימה, והאיורים פשוטים וצבעוניים. הספר מנוקד ומתאים גם לילדי ראשית קריאה.

מומלץ.


*** 



יעל צמח-גרינשפון, אחת שמאמינה שהכול מתחיל בחינוך, מנהלת פורטל "את זה" - העשרה ערכית לילדים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה