יום רביעי, 10 בפברואר 2021

להוריד את הכוכבים (1) – אמה סקוט

 להוריד את הכוכבים (1) – אמה סקוט

תרגום: עמית פרדס

הוצאה: בוקטיק

ינואר 2021 . 383 עמ'












הסיפור הוא על ווסטון, אוטום וקונור.

 

ווסטון, ננטש על ידי אביו כשהיה בן 7. הוא רץ בכל כוחו אחרי המכונית שאביו נסע בה אך לא הצליח להשיגה. כך הוא  לומד ממקור ראשון מה ההרגשה של לב שנשבר על ידי הורה המסתלק ממשפחתו, ומשאיר אחריו רק גרב אחת נטושה במגירה, בדיוק כמו המשפחה שהפנה לה עורף.

 

הארוע המכונן הזה מלווה את ווסטון לאורך השנים וטומן בחובו הרבה כעס וכאב על אביו , והוא הניע את ווטסון בן ה 12 לכתוב את רגשותיו בחיבור שכותרתו "נער גרב" שזיכה אותו במלגה מלאה לבית ספר יוקרתי בבוסטון, שם הוא פגש את קונור. קונור, מציל אותו מבריוני בית הספר שמציקים לו ומכנים אותו בשמות גנאי וכמעט מגיעים לתיגרה אלימה. מרגע זה ואילך ווסטון וקונור הופכים להיות החברים הכי טובים. הם בלתי נפרדים. תומכים אחד בשני בנאמנות עיוורת, והוריו של קונור פורשים עליו את כנפיהם ותומכים בו ובמשפחתו.

 

קונור מגיע מבית מאד עשיר, הוא לא צריך לדאוג לכלום. הוא מקבל הכל על מגש של כסף, אך דבר אחד מעיב על אושרו. קונור חי בצלו של אחיו הבכור ונאבק בציפיות של הוריו. לעומתו, ווסטון גדל עם אם חד הורית ועם דאגה יומיומית לפרנסה. לאורך כל שנות בית הספר הוא משקיע בלימודים ובספורט בנחישות טהורה וזוכה במילגת שמאפשרת לו להגיע יחד עם קונור, לאוניברסיטת אמהרסט במסצ'וסטס. לאורך כל השנים הוא מרגיש חובה לעזור לקונור שהלימודים אינם הצד החזק שלו.  הוא כותב עבורו את כל התרגילים והמטלות וקונור רק חותם את שמו כאילו הוא בעצמו עשה. זה לא מפריע לווטסון כי-

 

"במקום שממנו באתי, תמיד היה צריך להחזיר חובות"

 

עד לאותו יום שאוטום נכנסת אל חייהם, והופכת להיות מושא אהבתם.  הדינמיקה החדשה ביניהם משנה את חייהם ואת חייה באופן בלתי הפיך, והחברות של ווסטון וקונור עומדת למבחן.

אוטום בת ה 21  שבורת לב אחרי שתפסה את החבר שלה בשנתיים האחרונות בוגד בה. היא גדלה בחווה בנברסקה והיא נערת חווה אמיתית בנשמה. היא עובדת קשה ומקדישה את זמנה ללימודיה ולעבודתה. החווה של הוריה נמצאת תחת איום של פשיטת רגל, ואוטום נקרעת בין מה שהיא רוצה לעשות לבין היכולת לסייע למשפחתה לשאת בנטל. אין לה שום רצון במערכת יחסים חדשה.  ואין לה שום רצון להיפגע שוב, ולכן כשהיא פוגשת את קונור והוא מתחיל לחזר אחריה היא מהססת. היא רק רוצה להצליח בלימודים כדי שתוכל להציל את העולם. דמותה מצטיירת כבעלת עוצמה, נחושה, מתמידה, אינטליגנטית, ובעלת רוח הומניטרית עם לב גדול, אך מצד שני תמימה וסוג של "פתי מאמין "

כשמבטה קולט את קונור ואת החיוך היפה שלו היא נלכדת ברשתו. אבל עוד באותו יום היא פוגשת את ווסטון, שותפו לדירה וחברו הטוב ביותר מאז חטיבת הביניים, ומרגישה משיכה בלתי מוסברת אליו.

כשמתברר לווטסון שקונור מעוניין באוטום, ושאוטום מאוהבת בקונור, הוא שומר את רגשותיו כלפיה קבורים עמוק בתוכו מכיוון שהוא רוצה שחברו הטוב ביותר יהיה מאושר. הוא לא חושב  על עצמו, על האושר שלו. ממילא הוא נשבע שלעולם לא יאהב, החלטה שקבל בעקבות הדרך שבה אביו נטש אותו ואת אימו.

ווסטון וקונור מגיעים מעולמות שונים לגמרי והם הפכים גמורים בכל היבט, אבל הם מסורים אחד לשני כמו אחים. בעוד קונור הוא  בחור חברותי עם חיוך רחב וצחוק קל שמקסים את כולם, ווסטון הוא המופנם, השקט, שנראה קר ומרוחק. אבל יש בו רגישות שבאה לביטוי בשירה שהוא כותב, והוא עוזר לקונור לחזר אחר אוטום על ידי כתיבת הודעות סמס מרגשות ורומנטיות. אוטום נרגשת מההודעות האלה אבל היא לא יודעת שהמחבר של המילים שמדברות אל ליבה הוא ווסטון.


ככל שאוטום מכירה יותר את שניהם, כך הרגשות שלה הופכים סבוכים ומבולבלים יותר. וכששניהם מתגייסים לצבא בתקופה של אי שקט הולך וגובר במזרח התיכון, היא לא מוצאת מנוח לליבה.

 

האם האמת תצא לאור?

האם שניהם יאבדו את אוטום ואת החברות  שתמיד היתה חשובה להם יותר מהכל?

 

"להוריד את הכוכבים" הוא חלק ראשון בדואט "הלבבות היפים" והוא מסופר בקולם ומנקודת המבט של ווסטון ואוטום לסירוגין. הוא מתאר את עוצמת המחשבות והרגשות הפנימיים שלהם, את הקונפליקטים שלהם, את השיאים ואת השפל .

סיפור מתוק-מריר היא ההגדרה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה כשאני חושבת איך לתאר את הרומן הזה. סיפור על מערכת יחסים דינאמית , סיפור על אהבה ונאמנות ללא תנאי, על דברים שלא נאמרים, מילים יפות ורגש סוער של כוונות טובות ושקרים לבנים, סיפור על חולשה אנושית, חוסר אנוכיות, אנוכיות, בחירות גרועות מהסיבות הנכונות שהופך משולש אהבה לאהבה נכזבת.

האתגר היחיד שהיה לי במהלך הקריאה היה לקבל את רשת השקרים הלא מוסרית שווטסון היה שותף לה. ממש הרגשתי איך הכעס גואה בי כל פעם מחדש.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה