יום שישי, 9 באפריל 2021

אהבה כפולה בטקסס - ליסה קלייפס

אהבה כפולה בטקסס - ליסה קלייפס

תרגום: נעמה תורן

הוצאת כנרת זמורה-דביר

מאי 2019 .336 עמ'

Suger Daddy - Lisa Kleypas












חלק ראשון בסידרה The Travis Family

אחרי שני ספרים רציניים, התבקש ספר קליל, והספר הזה שנמצא אצלי על המדף כבר די הרבה שנים, נבחר או נראה יותר כאילו הוא בחר בי, וטוב שכך, כי אם לומר את האמת, הוא ממש לא היה מה שחשבתי שיהיה, והצליח לתפוס אותי מהעמוד הראשון, כך שהעברתי מספר שעות בקריאה מהנה.

הספר מספר על המסע של ליברטי ג'ונס שהחל בהיותה בת 14 ונמשך עד גיל 25.  מסע שעברה בשנים שחיה בפארק הקראוונים בעיירה וולקאם, שביוסטון, ועד שהגיעה לאחוזה של צ'רצ'יל טרביס ביוסטון. המסע היה עצוב, לפעמים משמח, אך בהחלט מרתק.

ליברטי ג'ונס, גרה בפארק קרוואנים, עם אמא שלה. אביה מת, אמה בקושי מצליחה לשרוד, ולליברטי לא נותר אלא לחלום על היום שבו תצליח להיחלץ מכבלי העוני ולהתחיל בחיים חדשים. נקודת הפתיחה בחייה שואפת לאפס, וכך גם סיכוייה. היא מנסה למצוא את מקומה בעולם, חולמת על עתידה ומתאהבת כמו כל נערה אחרת. אין לה הרבה, אבל היא מוקפת באנשים חמים ותומכים, ויודעת  שיגיע היום בו חייה יהיו אחרים. היא פוגשת בפארק את הארדי קייטס ומשפחתו. הארדי, צעיר בוגר, אחראי ומלא חמלה, מבוגר ממנה במספר שנים. הם הופכים לחברים טובים.  להארדי שאיפות גדולות אותן הוא מתכוון להגשים, אך הן מחוץ לוולקאם. הוא רוצה להצליח, להתעשר להיות מישהו, והוא מבין שליברטי ג'ונס היא סיבוך שהוא לא זקוק לו. אבל משהו קסום ועוצמתי מושך אותם זה לזה, במשיכה שחזקה משניהם. הארדי המתוק, הסקסי יפה העיניים והלב "גונב" את ליבה של ליברטי ומחזיק בו לאורך שנים.


בינתיים אמא של ליברטי יולדת את קרינגטון, וליברטי שכל חייה השתוקקה לאח או אחות מתאהבת בקטנה ממבט ראשון, מטפלת בה כאילו היא שלה. כאשר אמה מתה, ליברטי צריכה לגדל בעצמה את אחותה התינוקת, והחלומות שלה על לימודים והצלחה הולכים ומתרחקים. היחיד שמבין אותה, שתומך בה, הוא הארדי קייטס, אך כשהארדי עוזב את פארק הקראוונים ואת יוסטון, כדי לעבוד על אסדות הנפט, ליברטי נאלצת להתבגר מהר. המאבקים של ליברטי מעצבים אותה לאישה החזקה והעצמאית שהיא הופכת להיות, וכשקרינגטון גדלה היא עוברת לעיר הגדולה ומוצאת עבודה במכון יופי יוקרתי שם היא פוגשת את צ'רצ'יל טרביס, אלמן עם ארבעה ילדים גדולים, המכונה ברחבי העיר "שוגר דדי". ליברטי וצ'רציל  הופכים לחברים טובים, וצ'רצ'יל הופך להיות האב שמעולם לא היה לה.  כשהוא עובר תאונה, היא עוזבת את מקום עבודתה ועוברת לעבוד אצלו כעוזרת אישית, אך הבכור בילדיו, גייג' טרוויס,  לא מקבל את נוכחותה בבית  וניצוצות עפים כשהם נפגשים .

לא אגלה מעבר,  אבל מערכות יחסים מתפתחות, דמויות מהעבר מופיעות, סודות מתגלים, וברגע שנראה כאילו סוף סוף הכל מסתדר בחייה, ליברטי עומדת בפני בחירה משמעותית שעליה לעשות.

 

לפעמים לחיים יש חוש הומור אכזרי, שנותן לך את הדבר שתמיד רצית בזמן הכי פחות מתאים.

 

ליברטי מתגלה כדמות חזקה ונחושה, בעלת עמוד שידרה. היא מעולם לא נתנה לעובדה שהיא מעורבת (חצי מקסיקנית) או למחסור בכסף לגרום לה להרגיש פחות ראויה. היא הייתה ריאליסטית והיה לה ברור מי היא ומה היא שווה. למרות התקופות המצערות בחייה היא אף פעם לא התלוננה. יש לה רגעים של חולשה שבהם היא נשברת אבל היא יודעת לאסוף את עצמה ולחזור לשיגרה.


"אהבה כפולה בטקסס" מתחיל כסיפור התבגרות של ליברטי הצעירה שחווה הכל, מאהבה ועד כאב לב והמסע שלה בחיים למצוא את זהותה, את כוחה ובסופו של דבר, אהבה אמיתית אחת. יש בסיפור רומנטיקה אבל היא לא הנושא המרכזי.

ליסה קלייפס היא סופרת טובה והסיפור כתוב היטב. הוא מסופר בגוף ראשון, מנקודת המבט של ליברטי, ולאורך כל הספר הרגשתי שאני שם, ממש יחד עם ליברטי הצעירה, חווה את המצוקות  שעברו עליה. גם אם לקראת הסוף יש תחושה כאילו הסופרת ממהרת לסיים, נהניתי מאד, ולמרות שאינו חף מבעיות, הוא הצליח לעורר בי הזדהות ואפילו לרגש.

הספר הזה הוא בדיוק מה שהייתי צריך בשבוע האחרון ואני ממליצה עליו לכל מי שאוהב סיפור התבגרות טוב.

קריאה מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה