יום רביעי, 28 באפריל 2021

הסכנה שבך -לילי ווייט

 הסכנה שבך -לילי ווייט

הוצאה: ספרות שנוגעת

אפריל 2021.

473 עמ'












חייה של אדליין קיין השתנו באופן בלתי הפיך כאשר התרחש ארוע שאינו בשליטתה. מאותו רגע שאיבדה את מי שאהבה, היא הופכת להיות מושא למעקב של מישהו שלא צריך לצפות בה, וככל שהשנים חולפות, היא מרגישה נוכחות סמויה, אך מייחסת את הרגשות הללו לשדים הפנימיים שלה, עד אותו יום שהיא מתמודדת עם הצל שלה פנים מול פנים.

ארי וחברו לינקולן הם רוצחים שכירים, חסרי נקיפות מצפון לגבי מעשיהם, ולא אכפת להם מה האדם שעליהם לרצוח עשה כדי לבצע את העבודה לשמה הם נשכרו. עד שלילה אחד ארי הורג את ליאם בביתו וגורם למותו להיראות כהתאבדות ביריה בראש.

ליאם אמור להיות לבד בבית, אך לאחר ביצוע הרצח, כשארי עוזב מבעד לחלון , הוא מסתובב ורואה את בתו של האיש, אדליין בת השש עשרה, נכנסת ומוצאת את אביה. המראה של הילדה שבוכה מעל אביה המת כבשה אותו לכל החיים. זו הפעם הראשונה שהוא מרגיש אשמה, אחריות לגורלה, ומאותו יום ואילך הוא הופך לצל שעוקב אחריה ומגן עליה, ומגלה עד כמה היא אבודה ובודדה שחיה על הקצה עם נטייה להרס עצמי.

 

ארי הוא סטוקר אמיתי. הוא כל מה שאני צריכה לשנוא אבל במקום זאת אי אפשר שלא להתאהב בו. במשך 7 שנים הוא משגיח על אדליין החופשית מרחוק. מה שהתחיל כנקיפות מצפון הופך לאובססיה. הוא מתבונן בה מבעד לצללים ומגלה הכל על חייה מבלי להזדהות. הוא פורץ לביתה כשהיא לא נמצאת, קורא את יומניה, גונב דברים קטנים מחדרה, קורא את הספרים שהיא אוהבת ומקשיב למוזיקה האהובה עליה. הוא אובססיבי לכל מה שקשור בה, ושומר עליה מרחוק בזמן שהיא מבלה, יוצאת עם בחורים ואפילו מציב את לינקולן לתצפת עליה כשהוא נעדר. כל זה משתנה כשאדליין מחליטה שהגיע הזמן להתבגר. היא מוצאת את הבחור המושלם שנותן לה תחושת יציבות ואת החיים שהיא חושבת שהיא צריכה לנהל. וארי שיודע שהוא לא הדבר הכי טוב עבורה, זז אחורה, אבל מה שהוא לא הבין זה שיש שם אנשים שהם אפילו גרועים ממנו. כאלה שהיו להם כוונות גרועות משלו. ארי רק רצה להגן על אדליין וזה מה שהפך אותו למדהים כל כך למרות החסרונות הברורים שלו. לכן, זמן לא רב אחרי שהיא נישאת ומתברר שהנישואים שהיו אמורים להביא טוב לחייה, מתגלים כמשהו אחר, ארי מסרב לראות את אדליין "שלו" הפרועה, המטורפת, הפזיזה והתוססת מפעם, הופכת לקליפה של עצמה, והוא נחוש לגלות מה קורה בחיי נישואיה ולהזכיר לה בכל מחיר מי היא הייתה פעם .

 

אדלין היא ילדה מורכבת, שיש לה שדים, האורבים בחושך. אם היא רק הייתה יודעת שהם אמיתיים... היא סובלת ממספר הפרעות שינה כגון נרקולפסיה שגורמת לה להרגיש כאילו היא חיה חיים מקבילים. יש לה חלומות עזים ו / או סיוטים שמופיעים במרווח הצר שבין שינה לערות וכוללים בכי מתוך שינה וסהרוריות. אדלין מגלה, בסופו של דבר שארי הוא זה שמסתתר בין הצללים, שהוא זה שנמצא ברצועת התודעה הדקה במעבר בין הערות לשינה העמוקה. יש לה תחושת פחד וחרדה משתקת מפני הצללים, יש עקצוץ בשיער העורף, יש צמרמורת העוברת בגופה, אך יחד עם זאת היא זקוקה לבטחון שארי מעניק לה בהיותו בין הצללים, כי רק הוא יכול לגרש את הסיוטים של חייה. הוא הצל שלה, המגן שלה, העוקב שלה ועכשיו המאהב שלה שלקח אותה מהגבר שהיא מכנה בעלה.

"הסכנה שבך" הוא סיפור מרתק של אובססיה בשליטה, עם דמויות משכנעות ועלילה סוחפת. אהבתי את ארי ואת אדליין  למרות שהסיפור שלהם היה אפל, מפותל ומסובך. התהליך שהם עברו היה ארוך ולעיתים מכאיב, המסע שלהם היה רצוף סבל ועוגמת נפש, אך החיבור והתשוקה שהיו ביניהם חיפו על הכל. 

מי שנהנה מרומנטיקה אפלה עם דמויות לא מתנצלות ולא מוסריות, הומור אפל, ואהבה לוהטת,  יאהב את הספר...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה