יום חמישי, 29 באפריל 2021

קפה הפוך – סיון אופירי

קפה הפוך – סיון אופירי

הוצאה: ePublish

דצמבר 2020 . 236 עמודים











נדמה ש"קפה הפוך" הוא סיפור פשוט  אבל לא כך הוא. זה סיפור שהולך ומסתבך, סיפור שעוקב אחרי אהבה וכמיהה שאינן מתממשות ואובדן מוטיבציה. מה שנראה כסיפור אישי של מיכאלה, והכמיהה למצוא בן זוג לחיים ואם אפשר שתהיה שם גם אהבה, כדי להביא ילד לעולם, מתפתח לסיפור על העצמה נשית, על העוצמה של חברות בין נשים והנחמה והתמיכה שהיא מעניקה.

מיכאלה, רווקה בת 33  יודעת שהשעון מתקתק. היא אינה בררנית. היא פשוט מחפשת את האחד איתו תוכל להגשים את החלום על בית ומשפחה.
כילדה שגדלה בלי לדעת מי הוא אביה,  ולצד אמא נוכחת-לא נוכחת, היא לומדת להסתדר הודות לתמיכה לחום ולאהבה שקיבלה מסבתה האהובה, מחברותיה יעל ומירב, וה"דודות" , חברותיה המסורות של אמה, שמלוות אותה ומשמשות תחליף אם, אך המומחיות של מיכאלה בבגרותה, באה לביטוי בעיקר בבריחה מכל מה שמשתבש בחייה. היא מחליפה מקומות עבודה, לא שואפת להתפתח מבחינה מקצועית, וחותכת מערכות יחסים רומנטיות בלי לחשוב פעמיים.

מיכאלה שבעה ממערכות יחסים כושלות.

 

מפגש מקרי עם דני, רופא שיניים שרמנטי שמחזר אחריה בהתלהבות, גורם לה לחשוב שאולי מצאה את האחד. אלא שמה שנראה משם זה לא מה שנראה מכאן. דני לא חף מבעיות וסוחב על גבו קופת שרצים לא קטנה, ומיכאלה מתחילה להבין שהקשר ביניהם הוא לא בדיוק מה שהיא חולמת עליו. אחרי שנתיים ביחד, מיכאלה מבינה שמערכת היחסים שלהם התנהלה ממקום של חשש ומהפחד שהיא עשויה לאבד אותו אם תפתח או תשאיר סגור נושאים שקשורים ל"יחסינו לאן", ושהגיע הזמן שהיא תפסיק לרצות את דני, להכיל את בעיותיו ולא לעמוד על שלה.

היא מחליטה שהיא לא מוכנה להסתפק בפירורי אהבה, בפירורי יחס.

 

היא עוזבת את דני  ומחזירה את השליטה על חייה לידייה, ויוצאת לדרך חדשה. היא עוברת מסע מייסר לעיתים משעשע אל זיכרונות מהעבר שחושפים את השפעת הטראומה של ילדותה על חייה הבוגרים, היא בוחנת את לבטיה בכל מה שקשור לזוגיות, מתמודדת עם משברים, ובעקבות תאונה שהיא עוברת מגלה מחדש את אמה, כשלאורך כל המסע ניצבת לצידה יעל חברתה הטובה והמסורה. לצד כל אלה היא זוכה להצלחה עסקית מפתיעה כשהמחשבות על אמהות חד הורית, עומדות לנגד עיניה. נקודת המבט של מיכאלה משתנה יחד עם מערכת יחסים לא צפויה, אובדן כואב וסודות שנחשפים.

בכתיבה סוחפת "קפה הפוך" מספר סיפור אנושי, מאד ריאליסטי, ישראלי ומרגש. רומן רציני ומשעשע בו-זמנית שמספר על  המורכבות של מערכות יחסים, אחווה נשית, קשרי אהבה, יחסי אימהות ובנות, אבל ושמחה,  אך בעיקר, התמודדות עם נסיבות החיים וההפתעות הגדולות שהחיים מזמנים לנו.

 

סיפור על אהבה, חברות, תקווה ומה שביניהם.

 

ממליצה בחום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה