יום שלישי, 12 בפברואר 2019

בבקשה תשגיחי על אמא - קיונג סוק שין

בבקשה תשגיחי על אמא - קיונג סוק שין
תירגום: מרב זקס-פורטל
הוצאת ידיעות אחרונות . 2011. 231 עמ'



רבות נכתב על הספר המשובח ויוצא הדופן של קיונג סוק שין, שהיא כיום הסופרת החשובה והמצליחה ביותר בדרום קוריאה. אסכם בקצרה ואומר שבכתיבה נקייה ועדינה, מינורית, מתוארת הדרמה הנפשית העצומה המתחוללת בכל אחד מן האחים כשהם  מהרהרים בחייהם ובחייה של אמם. מתוך הדרמה, שעיקרה צער , החמצה ורגשות אשם, אהבה שאין לה מענה ובלבול גדול, עולה גם דמותה המרשימה של האם.


הספר מלווה בצורה עדינה וכואבת את מסלול חייהם של חמשת בני המשפחה אשר עולמם התמוטט עליהם ביום אחד, ומתאבל יחד איתם על העיניים שנפקחו מאוחר מדי ועל ההבנה שעכשיו כבר אין למי לבכות יותר ואין מי שינגב את הדמעות.



אני מאמינה שהספר הזה ישנה או לפחות יפקח את עיניי הקוראים לגבי מערכות היחסים שלהם עם הוריהם.
הסיפור המדהים הזה יגרום לנו להבין שצריך להתמודד ולבחון ולשאול- עכשיו! היום! לא מחר ולא מחרתיים, שאלות קשות על מערכות היחסים שלנו עם כל אחד  – לא רק עם אמא , אלא עם כל אותם בני משפחה הנמצאים בחיינו  וקרובים אל לבנו:

מי האנשים האלה שאוהבים אותי כל כך ? ”
מדוע אני מקבל את עצם קיומם כמובן מאליו?”
האם כל האנשים האלה באמת מכירים אותי ואני אותם?”

חזק,עוצמתי ובלתי נשכח!

למי שעדיין לא קרא….מהרו וקראו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה