יום רביעי, 2 באוקטובר 2019

הפיתוי של גרייסי - סנטה מונטיפיורי

הפיתוי של גרייסי- סנטה מונטיפיורי
תרגום:כנרת היגינס- דוידי
ידיעות ספרים . יולי 2019 .





















ספרה של סנטה מונטיפיורי “הפיתוי  של גרייסי” לוקח את הקורא אל טוסקנה הכפרית כאשר אישה אחת מנסה ליישב את העבר עם ההווה. זהו סיפור על אהבה, על אובדן, על חברות ומשפחה שמתרחש במהלך שבוע חופשה, בטירה יפהפיה, אליה יוצאות הדמויות הראשיות ובו יעברו קורס בישול, ולא רק! הסופרת אורגת את העבר עם ההווה כדי להעביר את הסיפור של גרייסי המתעמתת עם סוד שנשמר חבוי עמוק בתוכה במשך שנים רבות.

הטיול והשהות של שלושתן יחד, יוכיח שלחיים דינמיקה משלהם והם משתנים ביותר מדרך אחת. כל אחת מהדמויות תעבור שינוי והסוד הגדול שנשמר בקפידה, יתגלה, כאשר הקסם של טוסקנה הכפרית יפעל,  וזיכרונות ישנים יתעוררו לחיים ויצאו לאוויר העולם.  גרייסי תגלה שלא ניתן להסתיר משהו לנצח כאשר כל כך הרבה “כוחות חיצוניים” פועלים כדי שהאמת תתגלה.

הסיפור נפתח עם גרייסי, אלמנה בשלהי שנות הששים המתגוררת בכפר החוף הקטן באדלי קומפטון.  זהו מקום יפה לחיות בו, אבל יש בו את המנטליות הזו, שכל אחד יודע על ענייניך עוד לפני שאתה בעצמך יודע מה קורה אצלך…

גרייסי חיה לבדה מאז שבעלה נפטר. היא אשה שקטה ונחבאת אל הכלים, זהירה, ואוהבת להישאר מחוץ לאור הזרקורים. היא שכחה איך זה להיות מאוהבת, צעירה ופזיזה. היא מעדיפה להישאר בחברת עצמה ולשמר על עצמה בטוחה. מבט מקרי בירחון מעורר בגרייסי זכרון. תצלום של טירה טוסקנית ” קַסְטֵלוֹ מוֹנְטֵפוֹסְקוֹ “, מעיר בתוכה געגוע למקום שהכירה היטב בשלב מסוים בחייה ולפני שהיא חושבת על כך לעומק, היא מזמינה מקום בקורס בישול שייערך בוילה. עד מהרה מתפרסמת הידיעה בכפר שגרייסי המתונה,  שמעולם לא הולכת לשום מקום, יוצאת לאיטליה. חברות קבוצת הקריאה של באדלי קומפטון, שגרייסי חברה בה, נדהמות  וכולם מסוחררים מהחדשות. איך הם יצליחו לקיים את האירועים המתוכננים בזמן שגרייסי איננה?

במהלך ההתארגנות, דואגים ליידע את בתה של גרייסי, קרינה, על התכנית של אמה. היא לא בטוחה אם אמה חולה באורח קשה או מאבדת את דעתה. תהיה הסיבה אשר תהיה, היא מחליטה שגרייסי לא יכולה לנסוע לבד, והיא ובתה המתבגרת אנסטסיה מצטרפות לטיול. המסע הבודד של גרייסי הופך למסע בשלושה. הן יוצאות לשבוע של שיעורי בישול, אוכל ויין מענג, באחת הפינות היפות בעולם. שתי הנשים הצעירות אינן קרובות לגרייסי, או זו לזו והטיול מתחיל בנימה מתוחה. אבל בעזרת המתכונים הקסומים של מאמא ברנדטה וחביבותם של חבריה האחרים, ובמיוחד הקסם של טוסקנה, הצינה במערכות היחסים שלהן מופשרת וגרייסי מתחברת מחדש למשפחתה וביחד, שלוש הנשים לומדות שהאהבה שאבדה ברגע לא נעלמת לנצח.
קרינה, תמיד בשליטה, חשה אשמה עמוקה על כך שהזניחה את אמה ובמידה רבה עוד יותר את בתה. בהיותה אובססיבית לעבודתה  היא לא יכולה לעזוב את הטלפון שלה מחשש לפספס דוא”ל או שיחת טלפון חשובה.  האם אור השמש הטוסקנית תשנה אותה?

אנסטסיה הנכדה המנוכרת מעדיפה את חברת אביה או הפלאפון שלה. עבורה החופשה היא הזדמנות לצאת להרפתקאות חדשות ולהיות מעט יותר נועזת בעיקר ב”חקר” הרומנטיקה.

החלק הטוב ביותר בספר היה חשיפת הסוד שגרייסי שמרה ממשפחתה כל כך הרבה זמן.  אפשר להגיד שרומנטיקה, אהבה אסורה, שברון לב ומשחק מסוכן – כל אלה מהווים חלק מהסוד של גרייסי.
היא נזכרת בעבר וחוזרת כ 40 שנה לאחור,  אל לפני שנות החמישים. בימים ההם היא ניהלה חיים שונים מאוד מאיך שהיא חיה ומתנהלת בהווה.

איך מישהו יכול היה להשתנות בצורה כה דרמטית? אם נשות מועדון הספרים היו מכירות את גרייסי האמיתית, זה היה נותן להן חדשות למשך שנים רבות.

מונטיפיורי כתבה סאגה משפחתית רב-דורית, שיש לה בדיוק את הכמות הנכונה של תככים, היסטוריה צבעונית ותשוקה מתמדת שהופכת את הספר למתאים לאוהבי הסיפורת ההיסטורית והרומנטיקה כאחד.
הרומן מעט צפוי מבחינות מסוימות, אך הוא לא קלקל את החוויה, מבחינתי. בסך הכל, הוא היה תערובת מצוינת של עבר והווה, משולב עם הומור, כמו גם אהבה ורומנטיות מתוקה ושוברת לב.

טוסקנה היא זו שהובילה אותי לרומן הזה, והסיפור שמתרחש בעיקר בטוסקנה הוא זה שהשאיר אותי שם.
הסיפור כתוב בטוב טעם (ואני לא מדברת רק על האוכל) תוסס בקולות, צבע וטעם – חגיגה אמיתית לחושים. הכתיבה זורמת. הדמויות חמות, עצמאיות ובלתי נשכחות.

הנוף מהווה תפאורה פנטסטית והעלילה נעה בין עבר להווה ללא מאמץ עם סיפור עדין ומדהים על חיים, אובדן, משפחה, חברות, סודות, אשמה, אהבה אסורה, אמנות, תשוקה ואוכל.

כאמא הרגשתי כל כך עצוב על גרייסי והגעגוע השקט שלה למשפחתה.

כאישה מחאתי כפיים על אומץ לבה המתריס בכך שהיא עושה משהו שיביא לה אושר ולא מתחשבת בדעתם של אנשים אחרים.

“הפיתוי  של גרייסי” מוכיח שאף פעם לא מאוחר ללכת אחר חלומותינו.

הספר נקרא באפליקציית “עברית”. לקריאת פרק ראשון לחצו כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה