יום חמישי, 27 בפברואר 2020

כיף לחפש בגן החיות- קירסטין רובסון

כיף לחפש בגן החיות- קירסטין רובסון
איורים: גארת' לוקאס
תרגום: חגי ברקת
הוצא' דני ספרים . 2020. 32 עמ'





















ספר חיפוש מקסים בו הדפים מתעוררים לחיים כשהקוראים, צעירים וגם מבוגרים יוצאים למשימות חיפוש. בכל אחת מהתמונות בספר יש אתגר אחר והקוראים מתבקשים לאתר דברים שמסתתרים בתוך ציור עמוס בבעלי החיים ובפרטים. המשימות מופיעות בתוך בועות טקסט.

הספר מורכב מסדרה של תמונות גדולות ומורכבות שכל תמונה מכילה עשרות איורים של למשל כלבי ים, גדולים וקטנים ששוחים ובגוונים שונים, או עשרות נחשים צבעוניים כשהמטרה היא למלא את המשימות. זו לא קל ולא כל כך פשוט כי הדברים שאותם צריך למצוא מוחבאים היטב, והצבעוניות והתנועתיות של החיות בתמונה מאד מבלבלת את העין .

לדוגמא, בתמונה הראשונה שבספר, צריך למצוא, בין עשרות הג'ירפות והפלמינגו, 6 צפורים קטנות וורודות, ביצה שהטילה הפלמינגו, ושקית אגוזים שאיבדה הג'ירפה.

נתתי את הספר לנכדי בני 6 ו 7 והחיפוש לא היה קל אבל היה כייפי. היה תענוג לראות את השמחה וההפתעה כשהם מצאו בכל פעם את הפריט שהתחבא ונרשמה התלהבות גדולה.

חלק מהמשימות היו מאוד מסובכות, אפילו לי.

בספר הנהדר הזה מטיילים הקוראים בתוך 28 תמונות נפלאות של ג'ירפות, אריות, דולפינים, זברות, קופים, דובים, ציפורים, נמרים, פילים ודובים ועוד הרבה בעלי חיים ובכל אחד מהדפים מקבלים משימות חיפוש אחרות,משימות שדורשות ריכוז ותשומת לב לפרטים הקטנים .

בסוף הספר יש תשובות למי שמתקשה, או סתם רוצה להציץ.

הרעיון הבסיסי של הספר אינו חדש. כולנו מכירים את "איפה אפי" או את "איפה חד-הקרן?" ובכל זאת הספר הוא ספר חוויתי, האיורים צבעוניים ומקסימים,  וחווית החיפוש המשותפת מאפשרת להנות בכיף מעוד ספר אינטראקטיבי נפלא לכל בני המשפחה . 

מומלץ לגילאי גן חובה ומעלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה