יום שבת, 11 באפריל 2020

חמישה ימים ואיש אחד – זיו עמית

חמישה ימים ואיש אחד – זיו עמית
הוצאה עצמית. 2019
Helicon Books readerעותק דיגיטלי באפליקציית הקריאה 






















על רקע פריז הסתווית והגשומה נרקמת לה מערכת יחסים חדשה, יש מאין.

"הוא" ו"היא" כל אחד בנפרד נמצאים בשדה התעופה, בתור לבידוק ביטחוני בשדה התעופה בדרך לפריז. כש"הוא" רואה את הדרכון שלה נופל לרצפה, "הוא" מרים אותו וממהר להשיב לה את האבידה שכלל לא חשה שנפלה. זמן קצר אחר כך נתקלים שוב אחד בשני ויושבים לקפה לפני העלייה למטוס, ומשם מתחיל ביניהם ריקוד טנגו רומנטי כשכל מה שעובר עליהם מתואר מנקודת המבט של כל אחד מהם, והקורא מקבל תמונה על המחשבות ההירהורים הבעד והנגד של כל אחד מהם בנפרד.

"היא" יוצאת פעם ראשונה ולבד לפריז, לחופשת התנתקות עם מעיל אפור ומזוודה ענקית, אחרי פרידה כואבת מבן זוגה האחרון ומקווה שבילוי של חמישה ימים בעיר האורות יאחה את ליבה השבור כך שתוכל להתנתק רגשית, להתנקות מהעבר, אולי לכתוב קצת,  ולהתחיל פרק חדש בחייה.

"הוא" יוצא בפעם במי יודע כמה לטייל בפריז עם מצלמה. לנוח, לנקות את הראש ולצלם את פריז באור ראשון של בקר ומזויות לא שיגרתיות.

כשהם נפגשים שוב לאחר הנחיתה מתחילה ביניהם מערכת יחסים שרובה מושתת על קירבה וריחוק, פלירטוטים, התלבטויות, בעד ונגד ופרידות. המלון שלה ממוקם לא רחוק מהדירה הקטנטנה שהוא שכר. הם מחליפים מספרי טלפון ופונים כל אחד לדרכו, "היא" בטוחה שלא תשמע ממנו אך הוא מצליח להפתיעה.

"היא" קוראת לו ה"מקסים", "הוא" קורא לה "פריזאית משוגעת"  ויחד הם מטיילים באתרי התיירות של פריז, משוטטים בסימטאות הרובע הלטיני, בין בתי קפה ומסעדות, בהחלטה מודעת לא להציף פרטים אישיים, לא לשאול על העבר או לתכנן את העתיד, ולכן כנראה, לדמויות אין שמות. היא שוברת את כל המוסכמות לפיהן חייתה עד לחופשה ומחליטה שזו הזדמנות להפוך את החופשה  להרפתקה, להעז ולהתנסות בדברים חדשים, כולל לאפשר למשיכה המינית בין שניהם להתקדם מהר ולעלות מדרגה, מה שקורה בפועל עם כל יום שעובר.

העלילה בסיפור חזרתית. ניפגש, נטייל, נתקרב, נתלבט, ניפרד וחוזר חלילה. "הוא" מכיל ומלא הבנה, "היא" מלאת חששות אך רוצה. היחסים ביניהם מתוארים בצורה עדינה ורגישה,החל ממבט ועד מעשה האהבה. אך "היא" מגלה במקרה פרט מפתיע שמערער את שלוותה, ולקורא לא נותר אלא לשאול את עצמו, האם סיפור האהבה ביניהם ימשיך מעבר לחמשת הימים בפריז?

הספר זורם, הפרקים קצרים, עוברים מאחד לשני ומתארים בשפה פשוטה ובגוף ראשון את מה שעובר על שניהם במהלך הימים הארוכים.  תיאורי פריז הגשומה מקסימים ורומנטיים והזכירו לי את הפעם הראשונה שטיילתי בפריז בחודש פברואר אי שם בתחילת שנות ה -90 , שיטוט אין סופי ברחובותיה, שווקיה ואתרי התיירות.

הספר היה הפוגה קלילה בתקופה שהקורונה הפכה את חיינו, ומי שאוהב רומן רומנטי יהנה ללא ספק.

***  


הספר ניתן לרכישה באתר של זיו עמית : כאן
או כעותק דיגיטלי ב:  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה