יום ראשון, 19 באפריל 2020

גן של התחלות חדשות - אבי וקסמן

גן של התחלות חדשות- אבי וקסמן
תרגום: אסנת הדר
הוצאה: ידיעות ספרים
מרץ 2018
עותק דיגיטלי. GetBooks





















"גן של התחלות חדשות" מספר על לילי, אלמנה צעירה ואם לשתי ילדות, שבעלה נהרג בתאונת דרכים קרוב לביתם. כשלוש שנים אחרי אותו ארוע טראגי, חייה של לילי נכנסים לסוג של שיגרה, של בית ועבודה. היא מתקשה לשחרר את צערה, מתגעגעת לבעלה אך מחשבות אחרות מתגנבות מידי פעם אל ליבה. הסלע האיתן והתומך בחייה היא אחותה רייצ'ל, שמאז האובדן הטראומטי ומה שבא אחריו, היתה ונמצאת שם בשבילה ובשביל בנותיה של לילי, אנאבל בת השבע, המבוגרת והאחראית, וקלייר בת החמש, שרוצה להינשא להנרי כלב המשפחה.

לילי היא מאיירת מוכשרת. היא מקבלת פרויקט הקשור לספר שמוציאה חברת בלום על ירקות ופרחים. החברה דורשת איורים אומנותיים בעבודת יד בסגנון שקרוב למקור. הבוסית של לילי רושמת אותה לקורס גינון בן שישה שבועות כדי לְרַצוֹת את הלקוח החדש. לילי מצרפת לקורס את אחותה רייצ'ל ואת בנותיה אנאבל וקלייר, והן  יוצאות לגן הבוטני של לוס אנג'לס כדי להשתתף בקורס, בהדרכתו של הפרופסור לגינון, אדוארד בלום. העלילה מתארת את מה שמתרחש במהלך ששת השבועות של הלימודים בקורס, כשלילי לומדת פרק בגינון, מפנה זמן לגינה הפרטית שלה, ועל העליות והמורדות בחייה כשהיא סוף סוף לומדת לשחרר מעט את החבל ולפתוח את עצמה מחדש, לקשר עם האנשים סביבה ואפילו לקשר זוגי, כמו גם להתמודד עם פחדיה כך שתוכל להיות הורה, אחות וחברה טובים יותר.  

הסופרת מצליחה להעביר בכתיבתה את העצב והפגיעות של לילי, תוך הדגשת ההומור והשנינות שלה. לילי מספרת את הסיפור כך שהקורא מתייחס למחשבותיה ורגשותיה הפנימיים ביותר, איך להיות אם מושלמת ואיך לשרוד ולהתמודד עם דברים על בסיס יומיומי שנראים כמו אתגרים אדירים כל יום מחדש. רק כאשר לילי מצליחה להסב את תשומת לבה מעניניה האישיים ולחשוב על אחרים, היא מצליחה להיפתח לשינוי בחייה שמוביל אותה ליצירתיות ועצמאות.

"גן של התחלות חדשות" הוא סיפור על אובדן, על התמודדות עם צער, על תקווה, על החלמה והתחלות חדשות. 

למרות כובדו של הנושא, ההומור מאיר את הסיפור בצורה משמעותית ומונע ממנו להיות מדכא. זה לא אומר שאין קטעים עצובים אבל הספר כתוב בנימה אופטימית והנושאים הרציניים של התמודדות עם צער, מערכת היחסים בין אחיות, התמודדות עם אם נרקיסיסטית וגידול ילדים לבד, לצד חוויות בלתי צפויות שפותחות צוהר לאפשרויות חדשות כמו הנאה מתחביב חדש, שנראה מאתגר, מתברר כאלמנט טיפולי שהנאה בצידו, מובאים בטון קליל שמפצה על כל העצב.

עבור אלה המחפשים בספר רומנטיקה, במובן של רומן רומנטי צפויה אכזבה. יש מערכות יחסים, אבל  לא במובן הרגיל של רומן רומנטי. 

אהבתי את פרקי הגינון הקטנים שבין הפרקים בהם ניתנים טיפים לגינון בגינה בייתית קטנה. כשקראתי אותם מצאתי את עצמי מהרהרת האם אי פעם איישם אותם לאור העובדה שהרבה מההצעות נראו קלות לביצוע.

בשורה התחתונה, ספר חביב, צ'יק ליט שיתאים לימים טרופים אלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה