יום רביעי, 29 באפריל 2020

משהו קטן ומשוגע – טרייסי ברוגן

משהו קטן ומשוגע – טרייסי ברוגן
תרגום : מיכל כהן
הוצאת  GetBooks
יולי 2015.



















סיידי טרנר היא גרושה טרייה,חולת סדר, אמא לשני ילדים קטנים, שאיבדה את האמון בגברים אחרי שחיה עם בעלה הבוגדני ריצ'ארד, שבנוסף לבגידותיו הוא שתלטן, אגואיסט, הומופוב וגזען. היא מחליטה שכל מה שהיא וילדיה צריכים זה חופשת קיץ רחוקה מהגרוש שלה, שם היא תמצא את השקט להירגע ולשקם את חייה, והכי חשוב רחוק מגברים.
היא מקבלת את ההזמנה של דודתה,דודי,  ועוברת לגור בבית החוף איתה, ועם שני בני דודיה, בעיירת החוף בל הרבור, מישיגן. 
שקט היא לא מוצאת איתם ואצלם, היות והם לא מפסיקים לדחוק בה לעשות דברים שהיא חושבת שהיא עדיין לא מוכנה אליהם.

דזמונד מקנייט, נכנס לחייה בעקבות מניפולציה שעושה דודי. מתברר לסיידי, שדזמונד, השכן החדש,
הוא הרץ המסתורי שהיא כל הזמן רואה כשהוא חולף על פני בית החוף של דודתה. הוא רופא, הוא סקוטי, הוא חכם, מכיל, ובעל סבלנות של קדוש לכל שגעונותיה של הדודה, ולא עוזר לסיידי כמה שהיא מנסה לומר לעצמה ולאחרים שהיא לא מעונינת בשום קשר עם גברים, היא מוצאת את עצמה נענית  לדייט איתו. ככל שהקיץ נמשך, המשיכה שלהם מתלקחת,דזמונד מתמודד עם חוסר הביטחון העצמי של סיידי, והחיים שסיידי כל כך מתאמצת לפשט רק מסתבכים. סיידי נוטה לחשוב את הגרוע ביותר בכל מה שקשור לגברים, ובאופן טבעי, היא סקפטית ורק מחכה לחשוף את האמת המכוערת של דז , ולא פעם קופצת למסקנות שגויות.

אבל החיים אף פעם לא כל כך פשוטים, וגם הסיפור הזה לא. מספר "אסונות" מתרחשים, חלקם רציניים, וחלקם פשוט מצחיקים, והם מעמידים את מערכת היחסים בסכנה ומאלצים את סיידי שבליבה מלבלבת אהבה, לעשות כמה בחירות גדולות.

"משהו קטן ומשוגע" הוא קומדיה רומנטית, סיפור קלאסי על מפגש וקשר חדש בין גרושה טרייה חסרת אמון  עם גבר חדש. אמנם הנושא שכיח ודי אופייני לרומנים רומנטיים, אבל סגנון הכתיבה וקו העלילה המוכר כמו גם תאור הדמויות הטיפוסיות מסופר בצורה נעימה והומוריסטית ואלה הופכים את הקריאה למהנה ונעימה. מאד אהבתי את הדינמיקה המשפחתית. האישיות המוחצנת והתוססת של דודה דודי, החום והתמיכה מבניה של דודי, פונטיין וג'ספר, הן רק כמה מהדברים שהיו אהובים עלי. כל אחת מהדמויות שונה מהשנייה ובכל זאת אף אחת מהם לא מאפילה על האחרת, אלא תומכת בצורה נהדרת, באופן שהוסיף הרבה טעם וצבע לסיפור.
אני חייבת להודות, שדי חששתי לקרוא את הספר, כי מה יכול להיות יותר קלישאתי מגרושה טרייה,חופשת קיץ בבית חוף, כלבים, גבר חתיך עם שורשים סקוטיים... אבל למעשה הדמויות עוסקות בשפע של סוגיות מייסרות כמו גירושים, הומופוביה ומחלה והסיפור מציג תמונה של חיי משפחה שגם אם הם לא מושלמים הם יציבים ועשירים באהבה צחוק ותמיכה. כל אלה ועוד הפכו את "משהו קטן ומשוגע" לצ'יק ליט נחמד, קליל, משעשע ורומנטי שכתוב היטב, עם מסר נהדר על איך לפעמים אנו מאבדים נקודת מבט על מה שחשוב באמת בחיים, מה שהפך אותו לספר שממש התאים לימי הקורונה שעוברים עלינו.

חייכתי המון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה