יום שלישי, 6 ביולי 2021

שקרים שקטים – מיכל שלו

שקרים שקטים – מיכל שלו

הוצאת כנרת זמורה-דביר

 מאי, 2021. 380 עמודים. 











ספרה העשירי של מיכל שלו  "שקרים שקטים"  מתאר את שברן של מערכות יחסים בין בני זוג, בין אחיות, מספר על יחסי הורים ילדים, ועל אהבה גדולה, אכזבה, סודות, רוחב לב, נתינה ודאגה לזולת כשהרקע לעלילה מתרחש ברובו בבנין בשכונת פלורנטין בתל אביב, בתקופת הקורונה. הרקע הפוליטי אוטנטי וכולל את הסגר בתקופת הקורונה, ההפגנות הפוליטיות בבלפור, ומיכל שלו לא מהססת להוסיף את הלך הרוח השורר בציבור לפני הבחירות האחרונות, כמו גם להעמיד באור הזרקורים את מחלת האנורקסיה וההתמודדות איתה.

 

סיון, גיבורת "שקרים שקטים", היא  עורכת דין, אמא חד הורית ללילה (כמעט בת 24). בינה ובין בתה שוררת קרבת נפש עמוקה. הן יותר חברות מאשר אם ובת. יש ביניהן קשר נפלא ואוהב שמכיל אמון  במלוא מובן המילה, אמון שמוביל לפתיחות ,להבנה, לשיתוף, לכנות ולתמיכה הדדית.

החיים של שתיהן טובים. אמנם לילה עוברת תקופה לא קלה של שברון לב בעקבות פרידה מבן זוגה שאותו אהבה אהבת נפש, אך בעידודה של סיון היא לומדת לחזק את בטחונה העצמי.  לעומתה סיון חיה חיים שקטים ללא  זוגיות, מתמסרת לעבודתה ונהנית ממה שהחיים מזמנים לה . 

הכל משתנה באותו יום שבו היא מקבלת שיחת טלפון מיַעַל, בעלה של אחותה המתה, במבי, אותו אהבה אהבת נפש בסתר שנים רבות.

יַעַל, מעניק לסיון במתנה, ללא תמורה, דירה שירש, שזקוקה לשיפוץ מסיבי ברחוב פלורנטיין והמפגש המחודש ביניהם מעורר זכרונות מהעבר, מחייהם בקיבוץ, מאהבת הגלישה והים, וסודות מוסתרים צפים ומשבשים את מחשבותיה. הקשר שנותק במשך שנים רבות חודש ביניהם, ולאט לאט אנו נחשפים לסיפור המורכב ביחסי יעל-במבי-סיון.

שיפוץ הדירה והמפגש עם דיירי הבניין הקטן בשכונת פלורנטין מזמנים לסיון אירועים משנֵי חיים, שבעקבותיהם היא חייבת להסב את מבטה לאחור ולבחון שוב את שנותיה האחרונות של אחותה האהובה ואת הסודות שרק שתיהן יודעות.

 

מהם הסודות השקטים שסיון מסתירה?

 

אהבתי את דמויות המשנה בסיפור, ואת הדרך שבה הם נכנסו אל חייה של סיון. לכל אחת מהן היה קול ייחודי משלה,  ולמרות שקולות מסוימים היו חזקים יותר, עדיין שמענו את כולם וראינו את ההשפעה של כל אחת מהן כמו גם החיבור שלהן אל סיון, ואיך הן האירו את אישיותה האיכפתית והמכילה.

 

"שקרים שקטים"  הוא סיפור של עוצמה ופגיעות, אומץ ופחד, ואהבת נפש. מיכל שלו טווה ביד אמן סיפור עם עלילה מרתקת, דמויות שלמות ובעלות עומק ומוכיחה שוב את יכולתה לכתוב עלילה קולחת, חכמה ומענגת. הסיפור סוחף ומרגש והוא מוביל את סיון  והקוראים, במסע אל גילוי סודות ואל התמודדות קשה ומשחררת עם האמת.

 

מהמילה הראשונה ועד האחרונה לא הצלחתי לעצור.

אני מצטערת שקראתי את הספר כל כך מהר. אהבתי בו הכל!

בהחלט שווה קריאה.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה