יום שני, 19 ביולי 2021

אני ממש רוצה את העוגה! - סימון פיליפ

אני ממש רוצה את העוגה! - סימון פיליפ

איור: לוסיה גאג’יוטי

נוסח עברי: יונתן דובי

הוצאת אגם. 2021












ילדה קטנה מנסה להתגבר על הפיתוי  לאכול עוגת שוקולד אבל מה לעשות כשלפעמים

"אני ממש רוצה את העוגה!"

זו הדילמה שעומדת בפני הילדה הקטנה בסיפור הזה.

 

ריח העוגה מושך את תשומת לבם של ילדה קטנה והכלב שלה. אמא אפתה עוגה, השאירה פתק בו היא מבקשת לא לאכול ממנה, אך הריח נפלא, הפיתוי גדול וככל שהיא מנסה להתעלם מהעוגה היא לא מצליחה להוציא אותה ממחשבותיה. כל הנסיונות שהיא עושה כדי להסיח את דעתה, נכשלים.

מי מאיתנו היה מוצא את הבקשה של אמא קלה לביצוע?

בסופו של דבר, היא נכנעת.

רק ללקק טיפ טיפה יהיה  בסדר ... נכון?

לא בדיוק. כי בסופו של דבר היא והכלב אוכלים את כל העוגה ואז היא עומדת בפני דילמה חדשה לגמרי...

 

כאן הסיפור מקבל תפנית בלתי צפויה. במקום שאמה תגיע הביתה, והילדה תסבול מתוצאות מעשיה, היא מצליחה לאפות עוגה חדשה תוך שהיא עושה בלגן גדול במטבח, והספר מסתיים בכך שהיא מגישה לאמה עוגה מהודרת לא פחות.

 

הטקסט קצר ומחורז, מסופר בבהירות, ויש מסר נחמד על עמידה בפיתוי ולקיחת אחריות על מעשיך.

האיורים בסגנון וינטאג'י מקסימים ומעבירים כולם את הדחף שאי אפשר לעמוד בפניו של ילדה צעירה לעוגה האסורה.

בסוף הסיפור בונוס: מתכון להכנת עוגת שוקולד...

ד.א. אני תוהה אם זה טוב שהכלב יאכל את עוגת השוקולד. זה פרט קטן, אבל עד כמה שאני יודעת שוקולד רעיל לכלבים .

 

מומלץ לגילאי 3+  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה