יום ראשון, 20 בפברואר 2022

בואי ציפורים - הדס שי

בואי ציפורים -  הדס שי

הוצאת כנרת זמורה-דביר

ינואר 2022

208 עמודים.

נקרא כעותק דיגיטלי באתר אינדיבוק











 

האם אנחנו מאושרים באמת?


למיכאלה, גיבורת "בואי ציפורים", יש "הכול", אבל שמחת החיים חומקת ממנה ושנים שהיא נסחפת אל השגרה, ומתפקדת על אוטומט כשהיא מרגישה שהחיים שלה מתפרקים ושהיא מרוסקת מבפנים.

מיכאלה בת 40, נשואה לאיתן. היא בעלת מאפייה מצליחה, הוא עסוק לפרנסתם במטע האבוקדו שלהם ובאהבתו לחיות ובעיקר לציפורים, יש להם  3 ילדים עצמאיים,  והם חיים במושב. איתן נחשב לבעל שעפ"ר נענה לכל גחמותיה, ומיכאלה בהריון לא מתוכנן. על פניו הם חיים במה שנחשב להתגשמות חלום של הרבה זוגות, אך למעשה התבוננות מעמיקה ב"תוך הקנקן" מגלה שמיכאלה שרויה מזה זמן במשבר עמוק בו היא מרגישה שהזוגיות שלה שחוקה, שהמרחק בינה ובין איתן הולך וגדל, היא עסוקה בענייניה והוא בענייניו, והריק והאין שהיא חווה, שוברים את ליבה כשכל מה שנפשה מתאווה זה לחוש שוב את אותו ניצוץ של פעם, ניצוץ שיגרום לה להרגיש מחוזרת, נחשקת ואהובה.

היא חווה הוריקן של רגשות, של מחשבות, של תהיות ופחדים ולמרות שכולם סביבה מנסים לתמוך בה הבדידות עצומה, והיא עטופה בתחושה של חוסר תקווה לשינוי.

בניסיון אחרון לשבור את כבלי השיגרה ולהחזיר לעצמה את עצמה היא מנערת את כבלי ה"צריך" וה"בסדר", בוחנת באובססיביות את נישואיה, את אובדן התשוקה, את הסודות והכמיהות המודחקות. היא נזכרת בימים אחרים, באהבתה למוזיקאי אירי ולאישה הפרועה והחופשית שהיתה פעם בחברתו, ואלה מעצימים את תחושת הלבד, את ה"אין" בזוגיות הנוכחית מבלי לראות או להתחשב מה עובר על איתן, הצד השני במשוואה, שמצוקות מהסוג הזה מובילות אותו לשתיקה והתכנסות בתוך עצמו. מיכאלה מתעמתת עם שקרים ושברים בנסיון להחליט איך היא ממשיכה אל עבר מה שנדמה לה שהוא "שארית החיים".

 

 

האם מיכאלה תוכל לחזור ולהיות נאמנה לעצמה בתוך נישואיה?

האם היא תוכל לעשות שינוי?

האם היא תצליח למצוא את הכוח להפוך את המשבר להזדמנות, ולהניע את חייה ואת הזוגיות שלה לקראת צמיחה מחודשת?

על כך ועוד תגלו כשתקראו.


"בואי ציפורים" הוא ספר העצמה מסקרן, קולח, בועט, כנה על משבר גיל הארבעים, על לידה שקטה, על זוגיות ועל בדידות. ספר שמתאר אשה שנשאבת לחיי היום יום תוך התרחקות מהאשה שבה, שזקוקה לאהבה, לתשוקה ולעידוד מבן הזוג. ספר המתאר את המסע של מיכאלה אל תוך נפשה, כשהיא מעזה לחקור את היחסים שלה עם נשיותה, עם גופה, עם אהבה ועם אהוביה, בעבר ובהווה. סיפור של מציאות קיומית, יומיומית שחווים רבים, שכמו החיים, הוא חשוף, כואב, ואוהב.

מומלץ.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה