יום חמישי, 10 בפברואר 2022

הזמן שחלף בינתיים - קריסטן אשלי


הזמן שחלף בינתיים -  קריסטן אשלי

תרגום: דינה עזריאל

הוצאת אהבות

ינואר 2022. 608 עמודים










"הזמן שחלף בינתיים" הוא הספר השלישי בסדרת מגדלנה וניתן לקרוא אותו כעצמאי.

קאדי מורלנד מקבלת את ההחלטה לעבור לעיירה מגדלנה, אשר לחופי מיין. היא עושה את זה כי היא צריכה התחלה חדשה. היא עושה את זה בעקבות משאלתו האחרונה של אדם אהוב. היא גם עושה את זה, כי אהבת חייה נמצאת שם, והיא צריכה לבדוק אם יש עדיין סיכוי להצית מחדש את האהבה שהחלה לפני שמונה עשרה שנים, אך נקטעה בפתאומיות והותירה אותה שבורת לב.

רומן האהבה של קאדי וקורט התחיל בדנבר. קורט (28) היה שוטר סמוי כשפגש את קיידי (23). הוא חפש להפליל את החברים שלה שהיא לא ידעה על מעורבותם בפעילות לא חוקית. הוא הסתיר את זהותו האמיתית והיא הכירה אותו בתור טוני.

המשיכה שלהם הייתה מיידית ולא לקח הרבה זמן עד שהם התאהבו עמוקות זה בזו. יחסיה של קאדי עם הוריה ואחיה הגדול היו בשפל, הם לא אישרו את הבחירות או את האנשים שבחרה לקרוא להם חברים. קאדי עובדת במשרה מלאה בסופרמרקט מקומי ולוקחת על עצמה שעות נוספות כדי שתוכל לגור לבדה, לשלם את שכר הדירה של דירת הסטודיו הקטנטנה שלה, ולשים אוכל על שולחנה. במסיבה שאחת מחברותיה הכי טובות עורכת, היא פוגשת את קורט והיא נמשכת אליו מיד למרות שהיא יודעת שעדיף שתתרחק ממנו בגלל הקשר שלו עם גורם פלילי בעיר. אבל הכימיה ביניהם חזקה מכדי להתכחש אליה ולמרות שהתזמון בהחלט לא מתאים,הם מאמינים שאהבתם תתגבר על כל המיכשולים ותשרוד. הם מתכננים את עתידם, אך לא עובר זמן רב, הכל משתבש בנסיבות מצערות, וקצר בתקשורת מוביל לפרידה..

קורט אינו חולק עם קאדי את סודו, וברגע שהיא מגלה את האמת, שרשרת אירועים מותירה את שניהם הרוסים וכל אחד מהם פונה למסלול שונה בחיים. לאחר הפרידה מקורט, מושט לעברה של קאדי חבל הצלה, ובשברון לב היא מקבלת את הצעתו של ג'נטלמן ואלמן בן 65 בשם פטריק. פטריק התכוון  לאמץ אותה כבת למשפחתו אבל בסופו של דבר, הדרך היחידה לעשות זאת הייתה דרך נישואים. כשנודע לקורט על אירוסיה לפטריק הוא חושב שהיא מצאה לעצמה "שוגר דדי", מבלי לדעת שבמציאות מערכת היחסים שלהם הייתה אפלטונית לחלוטין ודומה לזו של אב ובת. קורט אומר מילים אכזריות ופוגעות ועוזב. וקאדי, הופכת להיות חלק מ"משפחה" אוהבת ועוטפת, וחווה אהבה משפחתית. לא המשפחה שהיא שייכת אליה בקשר דם, אלא משפחה שהיא יצרה לעצמה, משפחה שבחרה בה וקיבלה אותה אליה. היא מנהלת חיים נפרדים מקורט ולמרות שנראה שהם המשיכו הלאה, האהבה המשיכה לבעור בליבם.

 

בהווה, קורט יגר (46)הוא השריף של מגדלנה, אבא רווק. הוא וקאדי לא התראו במהלך השנים שחלפו. הוא למד לחיות בלעדיה, והעביר את השנים בניסיונות כושלים להתגבר עליה, ובבגידה ששינתה את חייו.

כאשר קאדי (41) מופיעה במגדלנה וקונה את המגדלור ההיסטורי של העיירה והאדמות סביבה, קורט מתקשה להתעלם מקיומה, למרות ניסיונותיו הרבים. הוא לא מסתיר את עוינותו כלפי  נוכחותה בסביבתו. המפגשים הראשונים ביניהם קשים ומכאיבים עד כדי כך שקאדי מתחילה לתהות אם היא קבלה את ההחלטה הנכונה לעבור למגדלנה, וככל שהסיפור מתקדם, אמיתות על העבר מתגלות והנחות שגויות נחשפות. הם אמנם מקבלים הזדמנות שנייה לאושר. אבל יש הרבה היסטוריה לרפא. הזמן שבין העבר להווה שינה כל כך הרבה בחייהם. היא מצאה משפחה שמעולם לא ציפתה לה, והוא הפך לאב יחיד לילדה קטנה שהוא העריץ בכל ליבו. אבל הדבר היחיד שלא השתנה אצל אף אחד מהם, אפילו תחת שכבות הכאב, היתה האהבה שהם חלקו. ולמרות שהאהבה הזו נקברה, היא מעולם לא התעמעמה.

האם הם יצליחו להצית מחדש את אותו ניצוץ נושן או שהם יגלו שהזמן פגם במה שהיה להם בעבר?

האם הזיכרונות יציתו את הלהבה שלא כבתה מעולם?

המסע של קורט וקאדי ארוך ולא תמיד קל, אבל הוא מלא בהרבה רגעים יפים ומרגשים. הסיפור מתחלף בין העבר להווה והוא מספר על הזדמנות שנייה לאהבה ראשונה. הם עברו כל כך הרבה במהלך השנים, אבל העובדה שהם הצליחו למצוא את דרכם חזרה אחד אל השני הפכה את כל שנות הנתק למשהו ששווה היה להילחם בשבילו.

אם אי פעם קראתם ספר מפרי עטה של קריסטן אשלי סביר להניח שאתם יודעים למה לצפות. אני יכולה להגיד שנהניתי מהמחצית הראשונה של הספר. לעומת זאת, המחצית השנייה שלו היתה הרבה פחות טובה בעיני, ולעניות דעתי ניתן היה לקצר אותו. והרבה. ניסיתי לשמור על חיבור לסיפור, אך תיאורים ארוכים של חדרים ורהיטים, ניתוחים של כל משפט שאמרו קורט וקאדי, וחזרתיות אינסופית, הישרו עלי שיעמום ומקריאה סוחפת עברתי לקריאה מרפרפת בהילוך איטי. ואני לא מדברת על האפילוג שברובו עסק בזוג אחר לגמרי... הדבר החיובי היחיד שאני יכולה לומר על המחצית השנייה הוא שאפשר לדלג על כל הפסקאות העוסקות בשיפוץ וכד' ועדיין לא להרגיש שהחסרתם משהו.

 

דינמיקה משפחתית, אהבה, טעויות, נאמנות, עיצוב פנים והזדמנות שנייה הם חלק מהנושאים הכלולים בספר זה.

*נקרא באנגלית. 

לשיקולכם.

 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה