יום שני, 12 באוגוסט 2019

הרזה שהשמין –איתי אפשטיין

הרזה שהשמין –איתי אפשטיין
מה קורה לאדם שמתחיל להאמין שאפשר
הוצאת ספרי ניב






















כל נקודת התחלה יכולה להיות נקודת מפנה. 

"הכול מתחיל ונגמר בראש.
הכל מתחיל בשינוי פנימי.
שינוי פנימי נשאר לעד,
בעוד שינוי חיצוני- נעלם מהר." (עמ' 193)

השמן מסתכל על העולם דרך עיניים עצומות. הוא ממלא את הראש במחשבות שליליות, ברחמים עצמיים ובתירוצים  וחוסר השליטה שלו , או אובדן השליטה על החלק הזה בחייו , מונע ממנו לראות את מצבו האמיתי.לעומת זאת, אם נחשוב באופן חיובי ואופטימי וניתן מקום לכוח הבחירה והשליטה, העולם יראה כמקום נפלא לחיות בו. 

רבים מרגישים שעודף המשקל שלהם גורם להם לחיות את החיים בכאילו ולא את החיים האמיתיים שהיו רוצים לחיות באמת. 

איתי אפשטיין מוכיח בספרו שאף פעם לא מאוחר להצליח לרזות בצורה מוצלחת. 

ההחלטה להשתנות היא הצעד הראשון לשינוי עצמי. מי שרוצה בשינוי באמת, צריך להתחיל לחשוב על עצמו כעל האדם שהוא רוצה להיות, איך הוא רוצה להיראות, ומה שצריך לעשות זה לאמץ את הדמיון הזה כאילו הוא המציאות, ולהגיד "אני" במקום הראשון,  לא העבודה, לא הקרירה,אלא  "מגיע לי" כי אני שווה, להבין שאין דרך להיות מושלם אך להשלים עם מי שאנחנו. לקחת אחריות, ולהשתדל להסתכל על התהליך ולראות את חצי הכוס המלאה תוך הבנה שזה מסע ארוך ואיטי. וכשמאמינים ביכולת להשיג את המטרה מתגברים על כל המכשולים שבדרך . 

כדי להצליח יש  צורך להתאמן.  למצוא את הזמן ולא לוותר. גם אם חוזרים עייפים מהעבודה לצאת להליכה, לאימון, לחוג. לא לדחות למחר. כוח הרצון שלנו מניע את כל התהליך. צריך להציב מטרות קלות להשגה, ולהתגבר על הבושה במראה, במשקל העודף ולהיכנס לחדר כושר ולהתאמן עם כל החטובים ובעלי הקוביות , ולשאוב מוטיבציה מהמראה שלהם ולהאמין שגם אתה תגיע לשם. 

הספר מכיל 70 פרקים קצרצרים, כתובים בלשון בהירה ופשוטה.

אין בספר גישה חדשנית, או כלים להשגת המטרה, או פתרונות למשברים המופיעים בזמן דיאטה. 
הוא נסיון להוכיח לקורא שניתן לעשות את השינוי הנדרש בהרגלי חיים ולהתמיד בשינוי הזה. הוא מאפשר לאנשים להתבונן בעצמם, ולזהות את הדפוסים שמשמרים את בעיית ההשמנה שלהם, לפתח הרגלי חשיבה שיובילו להתנהגות בונה, לגייס את האנשים הנכונים בסביבה לסיוע בתהליך ההרזיה, ולפתח הרגלים של פעילות גופנית שניתן להתמיד בהם. 

יש בו פרקים שמעלים אפשרויות רבות וכיווני חשיבה שמובילים לחיים איכותיים ומלאי שמחה, לצד פרקים אינטראקטיביים בהם הקורא צריך לקחת חלק פעיל. לדוגמא, שאלונים שעל הקורא לענות בכנות כדי לדעת האם הוא נמצא, למשל, במשקל חריג או פרקים בהם יש מקום לכתוב, ממש בתוך הספר, במה אתה מאמין, או מה מפחיד אותך בתהליך כזה, או לכתוב 10 תירוצים למה לא לדחות,וכד'.

אין בספר דיאטות בזק. אין מתכונים. לא היה ניתוח. אין המלצות. אין נכון או לא נכון. זה לא ספר ייעוץ. זהו סיפור מסעו האישי של איתי שהוריד 70 ק"ג באופן טבעי, במשך שלש שנים,רק ע"י תהליך של שינוי בכיוון החשיבה, התמדה ורצון להצליח. והוא מהווה מַרְאָה לאפשרות שניתנת למימוש.
הוא כן התייעץ עם דיאטנית ומאמן כושר. הוא כן אכל את מה שהוא אוהב. הוא כן עסק בספורט מועיל , בקצב שלו, הוא כן החליף שעות צפייה בטלויזיה באימון כושר כשהמוטו שמלווה אותו "לא מאוחר להשתנות".

****  

איתי אפשטיין, הידוע בכינויו "הרזה שהשמין", הוא מפתח תוכנה במקצועו שהוגדר בעבר כבעל עודף משקל חריג. החל בשנת 2010 ובמהלך שלוש שנים הוא השיל ממשקלו 70 קילוגרם, תוך שהוא יוצר לעצמו תנאים להרזיה טבעית מהנה ומלהיבה. שנים שמשקלו יציב. בספר מרגש זה הוא מתאר באופן הייחודי לו את סיפורו האישי. הוא כבר לא עסוק בדיאטות שדורשות מאמץ וסבל, ומתמקד ביוזמה פרטית לפיתוח משחקים לילדים, במשפחה, בספורט ובתזונה מועילה. מטרתו ליהנות מכל מה שהוא עושה ובכך להבטיח הצלחה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה