יום שישי, 20 בדצמבר 2019

כתוב בכוכבים – מיני דארקי

כתוב בכוכבים – מיני דארקי
תרגום:נעמה תורן
הוצא’ כתר. נובמבר 2019. 416 עמ’ מודפסים.





















מיני דארקי כותבת סיפור רומנטי עכשווי שמתרחש באוסטרליה.

האמהות של ג’סטין קרמייקל ושל ניק ג’ורדן הן חברות הכי טובות והשניים שנולדו בהפרש של עשרה חודשים אחד מהשני, גדלו יחד באדנווייל עד שהוריו של ניק עברו דירה למקום מרוחק עקב אילוצי פרנסה, ובאופן טבעי המרחק הג”ג השפיע על החברות. המשפחות נפגשות שנית אחרי כחמש שנים שם שני בני העשרה חווים מפגש רומנטי קצר שמסתיים לאחר שכל משפחה חוזרת לביתה.

ג’סטין (מזל קשת), בוגרת תואר בתקשורת, עובדת כשנתיים בכתב העת ״אלכסנדריה פארק סטאר״  כנערת שליחויות. היא חולמת להיות עיתונאית מן השורה ולהתקדם, אבל הכותבים הנוכחיים ותיקים, והסיכויים שלה שהם יפנו את מקומם והיא תתקדם נראים עגומים.

כשג’סטין (מזל קשת) נתקלת, במקרה, בחבר ילדותה ואהבת נעוריה ניק (מזל דלי), אחרי יותר מעשור, היא מוצאת את עצמה מאוהבת שוב, למרות שהיא חשבה שהיא התגברה על כך לפני שנים. היא תוהה האם זה יד המקרה, עניין של צירוף מקרים או משהו נוסף,שאולי היה כתוב בכוכבים …

ניק הוא שחקן, שנאבק לפרוץ ולהצליח בקריירה שבחר. בינתיים הוא עובד בעבודות מזדמנות להשלמת שכר,ובין היתר נפרד מחברתו הדוגמנית הזוהרת, לורה מיטשל.

ג’סטין רואה במפגש המחודש הזדמנות עבורם להיות יחד, ובעוד שהיא בחורה פרקטית, מאורגנת ומסודרת בעבודה ובחיים, היא סקפטית בכל הנוגע לאסטרולוגיה.  ניק לעומתה, פתוח הרבה יותר, וממש מכור לקריאת ההורסקופ בכתב העת שג’סטין עובדת בו. הוא עוקב אחרי ההורסקופ שלו בנאמנות ומשתמש באסטרולוגיה כדי להנחות  את החלטותיו בחיים.

כשהגורל  “מתערב”  וג’סטין זוכה לקידום, בתפקיד “עורכת המדורים”, אחד מתפקידיה הוא לתמלל את טור האסטרולוגיה החודשי. היא רואה בכך הזדמנות לבצע כמה שינויים מינוריים בתחזיותיו האסטרולוגיות של כותב הטור האסטרולוגי המתבודד, ליאו תורנברי, לפני שהוא יורד לדפוס, ומתחילה לשכתב את התחזיות של מזל דלי, כדי שיפקחו את עיניו של ניק ואת ליבו.

אחרי הכל, כמה נזק עשויים לגרום כמה שינויים קטנים?

ובכן, כמו הפרפר שנפנף בכנפיו בצד אחד של העולם וגרם לצונאמי בצד השני, מסתבר שהתשובה היא “לא מעט”.

להתערבות שלה יש השלכות לא מכוונות ולעתים קרובות מצערות, על העוקבים הרבים של טור האסטרולוגיה שגם הם מזל דלי, שמקבלים החלטות משנות חיים, דבר המוביל לא אחת לקומדיה של טעויות, אך לחלק מהדמויות ההשלכות חמורות משמעותית.

ג’סטין מוצאת שדרכה לאהבה אמיתית עם ניק המבולבל זרועה מכשולים מכיוון שלרוב הוא לא מצליח לפרש את ההורסקופ, באופן שישביע את רצונה, ולא אחת הוא מקבל החלטות שמייאשות אותה.

האם ניק יבין את הרמזים?
האם הכוכבים של שני האוהבים יצטלבו אי פעם כך שיצליחו למצוא את דרכם זה לזה?

“כתוב בכוכבים” הוא רומן שובה לב שמסופר בעיקר מנקודת המבט של ג’סטין במהלך שנה בחייה בה אנו צופים במאבקיה באהבה, במשפחה, בקריירה.

הספר כתוב היטב וקל לקריאה. הוא כתוב בפרקים כשכל פרק הוא על שם אחד המזלות בהם אנו עוקבים אחר סיפור האהבה החביב והמשעשע של ג’סטין וניק, ובין לבין מתוארים חייהם הצבעוניים של דמויות מישנה רבות המושפעות מ”תוכנית האהבה” של ג’סטין. הדמויות המשניות מוזרות ומקוריות. למשל,  יש מספר פרקים מנקודת המבט של הכלב בראון הודיני-מלארקי, וג’סטין מנהלת באופן קבוע ויכוחים עם המוח שלה (או המצפון הפנימי) כשהיא מועדת בניהול חייה, ומתקנת את הדקדוק בשלטים עם עט השארפי שלה… למרות האנשים הרבים המאכלסים את הסיפור, הסופרת מצליחה לשרטט כל אחד מהם במספר משפטים שהעניקו לכל אחד מהם אישיות אמינה וייחודית. וככל שהספר מתקרב לסיומו, קשרים מתחילים להתגלות בין כל הדמויות שנראה היה שאינן קשורות, והמקריות וצירופי המקרים ממלאים תפקיד עצום בהתרחשות האירועים.

רומן צ’יק ליט משעשע, שנון ודי מפתיע, מעט עמוס בפרטי אסטרולוגיה ודמויות משנה, אוסטרלי להפליא, גם בנוף אך גם בשפה שאני ממליצה עליו בשמחה למי שמחפש קריאה קלה וקלילה

***

מיני דארקי – ילידת טזמניה, עיתונאית בעברה, מאמינה גדולה באסטרולוגיה. כתוב בכוכבים הוא ספרה הראשון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה