יום רביעי, 4 בדצמבר 2019

לאהוב מחדש - ג'ולי כהן

לאהוב מחדש - ג'ולי כהן
תרגום: דורית בריל־פולק
הוצא' כתר .אוגוסט 2019
עותק דיגיטלי אתר אינדיבוק.






















שלוש נשים, שלושה דורות, שלושה סיפורים, שלשה סודות.
שלוש נשים, תחת קורת גג אחת שמסתתרות זו מזו ...


ד"ר הונור לוינגסטון, בשנות השמונים לחייה חיה לגמרי לבד. היא אשה חכמה מאוד ועצמאית מאד,וגאה מאד שגידלה את בנה היחיד,סטיבן, לבדה.סטיבן התחתן והיא נותרה לחיות לבדה.

כשהיא נופלת מכל המדרגות בביתה ושוברת את האגן היא מבינה שחייה עומדים בפני שינוי, ושימי העצמאות חלפו והיא זקוקה לעזרה יומיומית.גם גאוותה נפגעת. לפתע היא נתונה לחסדי אחרים.היא אישה לא קלה ודי קשה להסתדר איתה מסיבות רבות. היא פוגעת באחרים בישירות שלה, לא בגלל שהיא מזדקנת ואינה יכולה לעשות את מה שעשתה פעם, אלא בגלל שהיא  פגועה עקב מותו של בנה היחיד, והפגיעה הזו מלווה אותה ומשפיעה על הדרך בה היא מתייחסת אל הסובבים אותה. הונור וג'ו כלתה מעולם לא היו קרובות, מכיוון שהונור התמרמרה על ג'ו שהתחתנה עם בנה, וג'ו תמיד היתה מבוהלת מהונור האינטליגנטית והחזקה. אך כאשר הונור נופלת, היא נאלצת לפנות אל ג'ו ולבקש את עזרתה.

ג'ו , כלתה לשעבר, היא אחת הדמויות הנותנות ביותר ויש לה סבלנות של קדוש . אופטימית באופן תמידי, ג'ו מעודדת כל הזמן את הסובבים אותה, אך היא לא תמיד יכולה להסתיר את הספקות שלה בשאלה לאן מועדים חייה, והאם היא מתפקדת כראוי בכל מה מה שקשור בטיפול וחינוך שלושת ילדיה. היא משתלטת על הענינים ומעבירה את חמותה לביתה אותו היא חולקת עם שלושת ילדיה וזכרונות מבעלה המת, סטיבן, בנה של הונור.

ג'ו ,שהתחתנה פעם שנייה ונולדו לה שני ילדים,שוב לבד. הפעם התגרשה מבעלה שהתאהב באופר הצעירה שלהם.

לידיה, הבת והנכדה, בת השש עשרה, איבדה את אביה בגיל צעיר, והיא מתמודדת עם חוקי בית הספר ועם בחינות. היחסים בינה לבין אמה הם יחסים טיפוסיים לגיל ההתבגרות  ובנוסף היא שומרת סוד כבד שאיש אינו יודע עליו, והוא מקשה מאד על חייה, ומאיים על יכולתה להשתלב בבית הספר ובבית. 

הרומן עוסק בפרטי חיים קטנים והשפעתם השונה על כל אחת משלש הנשים. כולן נמצאות בפרשת דרכים בחייהן הוא מגלה לאט לאט את הפרטים הקשורים למותו של סטיבן הלך ולמרות שהסיפור מסופר מנקודת המבט של שלוש נשים שקשורות בקשר משפחתי, מתברר שהן לא באמת מכירות אחת את השניה.
ג'ולי כהן מצליחה לתאר כמה הן זקוקןת זו לזו, אך אינן יכולות להודות בכך. רק לאחר שהן גרות תחת קורת גג אחת, נוצרת ביניהן אינטראקציה והן מצליחות להכיר אחת את השנייה בצורה אחרת. הסיפור כרוך בהמון רגשות עמוקים ומרגשים וכתיבתה של ג'ולי כהן מבטאת זאת בצורה עדינה, חמה, מעוררת השראה ובלתי נשכחת .

מהרגע שהתחלתי לקרוא על הונור האמיצה, ג'ו העליזה ולידיה המתבגרת, אהבתי אותן. אהבתי את הבעיות שלהן, את חוש ההומור שלהן ואת המשפחה שלהן.  שום דבר לא הרגיש קלישאתי מדי, ונשארתי שבויה ומסוקרנת. הרגשתי חלק מהסיפור והחיים שלהם.

"לאהוב מחדש" הוא רומן מסקרן המדגיש את הייסורים הנפשיים והרגשיים המתמשכים שיכולים להיגרם בגלל צער, סודות, אשמה, דינמיקה משפחתית, מאבקי מיניות, חברות ובדידות ומדגיש את חשיבות הקבלה, קירבה, הסליחה והאהבה. העלילה שוזרת את חייהן של שלוש הנשים כאשר הן לומדות להתמודד, לשרוד, לתמוך ולאהוב אחת את השניה ללא תנאי.

 ספר מהנה, עם מסר ברור . ממליצה!


הספר נקרא באפליקציה של אתר אינדיבוק.  לקריאת פרק ראשון לחצו כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה